Cyclo Totxo 29 LTHT. Beaufortain p22

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

aye! die rotsafdaling net voor het gasthaus was zo vet!

ik wil terug!
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

suravida schreef: Voor de Alpenmaagden in de groep maakte deze afdaling van nog geen 100hms de hele reis al goed. :lol:
Helemaal waar! En toen kregen we er nog 6 fantastische dagen als toetje achteraan!

Ook ik wil terug!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

vin100 schreef:aye! die rotsafdaling net voor het gasthaus was zo vet!

ik wil terug!
Ik vermoed dat jij een andere dag bedoelt...hier zat nog wel een aardig lange onverharde weg voor het gasthaus.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

de afdaling voor die lange weg bedoel ik
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ah ok, die was ook vet ja. Jammer alleen dat je binnen notime uit mijn beeld was verdwenen... (En ik echt niet harder kon zonder enorm dood te gaan ;-) ) Anders had je nog mooi op de film gestaan. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Leuk om weer terug te lezen!
I may not be good, but at least I'm slow.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooi weer! Dit is er eentje voor mijn bucketlist!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afbeelding
Deze ziet er wel heel bekend uit.
Is dit boven de spoorbaan, richting St Moritz ?
Heb ik nog ergens een Goprofilmpje van.
Daar zou een mens toch helemaal blij van worden :)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Klopt helemaal. Je begint op de Berninapas met een snelle singletrack door de velden, dan moet je een klein stukje over de weg om dan in een haarspeldbocht rechtdoor te knallen, het bos in richting dit hele leuke paadje.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Daar wordt ik helemaal niet blij van, maar eerder stikjaloers...!
Leuk verslag en mooie plaatjes Surv. En ik dacht al dat ik Vin herkende
op de foto (Y).
Balen voor jullie maat maar dit bewijst maar weer dat brede snelle paden
met watergeulen veel gevaarlijker zijn dan een moeilijke technische
singletrack... (als je pech hebt...)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
leguyt
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: za 27 december 2008, 23:26
Mijn mountainbike: Wikkit Zonkey 29er ,Kona Process 111

Leuk verslag Suravida. Het was daar waanzinnig gaaf! SUPER WEEK gehad met mooie trails en toffe gasten. Ik weet zeker dat ik daar nog een keer heen ga. Er is daar nog zoveel moois te rijden. En dan vooral de trail van de tweede dag....heb ik van mijn fiets gehoord ;)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Sorry Pat, maar er komt nog meer aan.. :lol:

Deze trail bedoel je Leguyt?

Dag 2: Berninapas - Sassol Masone - Poschiavo

Oorspronkelijk zouden we op dag 1 ook aan de andere kant van de Berninapas afdalen, maar door de omnstandigheden kwam dit er dus niet meer van. En gelukkig maar ook, want die route was al een dagtocht op zich, zo bleek. :o

Allereerst de parkeerplaats naast ons appartement maar tot werkplaats omgetoverd, want er komen genoeg kwaaltjes naar boven op zo'n eerste dag fietsen.
Afbeelding
De start was dus wederom bij de auto op de Berninapas, om dan nu deze keer linksaf te slaan richting Alp Grüm. Bij de stuwdam aangekomen mochten we mooi maar steil omhoog naar de hut van Sassol Masone
Afbeelding

En die lag toch wel erg mooi... :kiss:
Afbeelding

Het verplichte groepsportret... (GNAS zat dus thuis met een kapot been en Leguyt wilde nog even rustig in Livigno acclimatiseren die dag)
Afbeelding

En vervolgens was het serieus technisch en steil naar beneden, om via een lus weer uit te komen bij het spoor van de Bernina Express.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje geeft een aardig beeld van hoe exposed het hier rijden was. Maar zeker wel de moeite waard!


Na bij de spoorlijn te zijn uitgekomen had ik op de kaart een klein stippellijntje gevonden die mooi een dalletje indook.
Afbeelding
Leek op de kaart lekker te fietsen, maar bleek in de praktijk enorm technisch. Ergens tussen enduro en trialrijden in. Hebben dus ook nog best wel wat gelopen, maar wel ruim meer dan de helft gefietst.
Blijkbaar zijn we wel dusdanig met fietsen bezig geweest dat we er bijna geen foto's hebben gemaakt.
Afbeelding

Neemt niet weg dat het er wel enorm mooi was!
Afbeelding

Afbeelding

Het eind van deze trail werd gemarkeerd door de spoorbrug van de Bernina express (en op de terugweg konden we dus mooi deze foto maken)
Afbeelding

Afbeelding

Na de spoorbrug was het een stuk lekker doorjagen tot we weer het spoor kruisten en het laatste deel van de afdaling naar Poschiavo begon. Niet extreem moeilijk, maar wel waanzinnig flowy en ruig tegelijk. Het leek er ook op dat deze hele bekende afdaling wat onderhoud had gekregen. Er zaten sinds de vorige keer nu in ieder geval wat jumps en kombochten in. :winkie: Perfecte afsluiter van een pittig dagje! (alleen jammer dat ik heel dom plat op mijn gezicht ging bij de eerste bocht en daarna de gopro geen zin meer had. Maar misschien dat Vin100 dit filmpje nog kan delen)
Afbeelding

Afbeelding



En dan welverdiend aan het bier in Poschiavo 8)
Afbeelding

En daarna op naar het station om de trein terug naar Ospizio Bernina te pakken. Er zijn die dag bijzondere verbintenissen gesloten..... :lol:
Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Consequentie van mijn plan om te kijken of de Krampus een leuke LTHT kan zijn is dat de Cyclo meer XC wordt opgebouwd. Dus de Revelation die ik nog had liggen naar 120mm gezet, NoNi en RaRa's erop en mijn 730mm Thomson stuur gemonteerd. Vandaag Amerongen en Rhenen gereden ermee en na een korte gewenning (2.25 banden hebben meer druk nodig dan 3.0..) bevalt het me eigenlijk heel erg goed. Op een rondje Rhenen heb ik in ieder geval 2 minuten van mijn PR afgereden, en soms is snelheid toch ook wel leuk. Ik merk alleen dat ik voortdurend vergeet te schakelen :lol:

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Wilde eerst reageren dat ik gisteren hetzelfde rondje had gereden en dat dat verrassend leuk was, tot ik al die fantastische alpenfoto's iets naar boven zag....
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Tja, er is altijd baas boven baas, maar voor iets in de buurt mogen we in onze handen wrijven met zulke mooie routes.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie