Een oudje: GT RTS team (XTR m900 P5)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Natas schijnt erg handig te zijn met werkbanken en metaalbewerking... :wink: gelet op zijn voorliefde voor het merk zou je bij hem eens een balletje op kunnen gooien.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Gisteren de oudjes maar weer van de zolder gehaald. Ik moet daar airco's installeren, dus ze stonden in de weg. De GT is niet veel veranderd (helaas zijn vrijwel alle foto's weg, dom dropbox), ik heb er wel een Ibex 2.0 en Groundcontrol 2.0 bandjes op gelegd. Verder mis ik pedalen en een ketting. Ik moet hem ook weer eens polijsten, hij is een beetje dof.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ah leuk, ik wist dat je een paar Rocky's had maar deze had ik helemaal gemist teerwijl hij op je SYS lijstje staat. je hebt een mini musuem met oudjes op zolder dus.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

En heel klein museum dan. Ik zou nog wel een Yeti Ultimate willen, mar die krengen zijn stik duur. En staan vrijwel niet te koop.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Mooie RTS; jammer dat 99% van je oude foto's niet meer beschikbaar zijn..

Ik heb de afgelopen tijd ook een RTS (2?) opgebouwd:

Afbeelding

Twijfel nog of ik alle stickers eraf wil peuteren en lekker aan de polish zal gaan.. :-D
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Er staat RTS-1 op de bovenbuis, dus geen RTS-2. Het einde van de bovenbuis is wel rond afgewerkt, waar dat bij mij recht is. Ik weet niet of dit een vergelijkbaar verschil is als bij de Zaskar en de goedkopere GT fietsen (6061-T6 alu vs 7005). En ja, polijsten zul je! :D

Ik zal de oude foto's eens proberen te herstellen.
Laatst gewijzigd door zonoskar op ma 18 mei 2020, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Er staat wel meer op de bovenbuis :lol:

De RTS-2 en 3 zijn inderdaad gemaakt van 7005 en hebben afgeronde bovenbuiseinden; de Team en RTS-1 zijn van 6061 en afgeplat.
Daarnaast is het s/n van mijn frame ook anders dan die van de Team en RTS-1, dus ik denk dat het een RTS-2 is.

Cool dat jij nog dat onderdeel erop hebt zitten om cantilever remmen te kunnen gebruiken. Volgens mij zijn die niet meer te krijgen..

Zou leuk zijn, om wat meer foto's uit de hele geschiedenis te kunnen zien!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik heb een hoop foto's terug gevonden. En een hoop ook niet. Enjoy :)
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

zonoskar schreef: ma 18 mei 2020, 23:19 Ik heb een hoop foto's terug gevonden. En een hoop ook niet. Enjoy :)
Dank je!

Vraagje: wat is 'kettingtrek'? Kan ik me daar vast op voorbereiden als ik 'm het bos mee in neem..

Zei je nou dat je ook een Avalanche hebt gehad? En woon je in/om Eindhoven? Ik destijds in ieder geval en heb in 1994 ook een Avalanche gekocht bij Monique's Bike Shop; kwam je daar wel eens?
Die winkel is helaas ter ziele, maar Monique zit nog wel op Marktplaats met wat restspul.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Yeee-ti! schreef: di 19 mei 2020, 21:57
zonoskar schreef: ma 18 mei 2020, 23:19 Ik heb een hoop foto's terug gevonden. En een hoop ook niet. Enjoy :)
Dank je!

Vraagje: wat is 'kettingtrek'? Kan ik me daar vast op voorbereiden als ik 'm het bos mee in neem..

Zei je nou dat je ook een Avalanche hebt gehad? En woon je in/om Eindhoven? Ik destijds in ieder geval en heb in 1994 ook een Avalanche gekocht bij Monique's Bike Shop; kwam je daar wel eens?
Die winkel is helaas ter ziele, maar Monique zit nog wel op Marktplaats met wat restspul.
Kettingtrek is dat wanneer de vering inveert, de cranks naar achteren getrokken worden door de ketting. Dit komt omdat het achterwiel niet zuiver omhoog beweegt. Zeker bij deze RTS, net zijn hoge draaipunt. Eigenlijk heb je er niet zo zeer last van bij het inveren, maar bij het uitveren gebeurt het tegenovergestelde, de cranks versnellen ineens en dat geeft een raar gevoel, alsof je ketting breekt (overdreven gezegd). Maar zoals gezegd, als de demping van de demper werkt, heb je er veel minder last van.

Ik woon idd in de buurt van Eindhoven, vroeger in Veldhoven en ik kwam regelmatig bij Monique. In het begin nog niet zo vaak, maar later gingen we vrijdags altijd met een groepje naar de McDonalds in Best. Ik heb in 94 een zaskar gekocht die een jaar later gejat werd. Hij was verzekerd, dus heb ik daarna een Avalanche gekocht. Die is na een paar jaar verkocht aan een vriend van mijn broer en toen heb ik een Proflex 856 gekocht, maar die beviel totaal niet, dus heb ik toen weer een Zaskar gekocht. Die spiegelde altijd van jewelste (de Avalanche trouwens ook), dus de moeder van Monique noemde mij altijd het poetsertje :) Tegenwoordig poets ik niet zoveel meer helaas, geen tijd.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Nou (voormalig) poetsertje :-D , wat is je gouden tip om de glans weer op zo'n frame terug te krijgen?
Eventuele tips om stickers te verwijderen, zijn ook welkom..
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Voor het polijsten:
Afbeelding
(en heel veel bloed zweet en tranen). Stickers kun je er makkelijk? afhalen door ze warm te stoken. Denk ik.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Stickers met een fohn.
En polijsten idd met die Belgom, daar heb ik heel wat uurtjes mee gepolijst op een DX groep.
Als je tijd wilt besparen, voor een 8 tientjes heb je een eenvoudige polijst machine, of voor een kwart een polijstkop voor in een boormachine.
Wil je alle stickers er af en dan polijsten?
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

zonoskar schreef: wo 20 mei 2020, 09:27
Ik woon idd in de buurt van Eindhoven, vroeger in Veldhoven en ik kwam regelmatig bij Monique. In het begin nog niet zo vaak, maar later gingen we vrijdags altijd met een groepje naar de McDonalds in Best. Ik heb in 94 een zaskar gekocht die een jaar later gejat werd. Hij was verzekerd, dus heb ik daarna een Avalanche gekocht. Die is na een paar jaar verkocht aan een vriend van mijn broer en toen heb ik een Proflex 856 gekocht, maar die beviel totaal niet, dus heb ik toen weer een Zaskar gekocht. Die spiegelde altijd van jewelste (de Avalanche trouwens ook), dus de moeder van Monique noemde mij altijd het poetsertje :) Tegenwoordig poets ik niet zoveel meer helaas, geen tijd.
Iets met een witte (voornamelijk) Honda en iedere vrijdag met de bus naar de Mac... Dat waren andere tijden :)
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Jamis Diablo schreef: ma 25 mei 2020, 23:35 Stickers met een fohn.
En polijsten idd met die Belgom, daar heb ik heel wat uurtjes mee gepolijst op een DX groep.
Als je tijd wilt besparen, voor een 8 tientjes heb je een eenvoudige polijst machine, of voor een kwart een polijstkop voor in een boormachine.
Wil je alle stickers er af en dan polijsten?
'Willen' is een groot woord ;) ; ik speel met de gedachte :).
Misschien maak ik er wel een Harlequinversie van..

Bedankt voor de tips, in ieder geval!
Plaats reactie