Een oudje: GT RTS team (XTR m900 P5)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2198
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

In 1994, toen ik mijn eerste GT Zaskar kocht stond ik al te kwijlen bij de RTS, maar die prijs he? De Zaskar reed fijn en toen ik op een fully wou overstappen was de RTS alweer old-tech. En de LTS was visueel niet mijn ding, dus toen heb ik GT verlaten voor een Rocky Mountain Element. Maar de RTS bleef mijn droom fiets (samen met de Mantis Pro-floater, AMP B3 en Rocky Mountain Edge).
Afbeelding

Dus toen ik op het werk een saaie klus had en tijd over tijdens builds op ebay aan het kijken was vond ik een RTS met Mag 21 vork en de verkoper vroeg er maar $100 voor. Helaas (voor mij) had ik niet goed gekeken naar de eindtijd en miste ik de kans om een bod te doen, de fiets ging met 1 bod de deur uit. Het virus was ontwaakt en ik vond al gauw een andere RTS, maar die was een stuk duurder. Gelukking liep de veiling af zonder bod en kwam de fiets terug voor veel minder, dus ik sloeg toe :)

Anyways, nu zit ik dus met een RTS. Sinds het kopen van het frame heb ik ebay afgestruind voor een goede vork. Een starre vork werkt natuurlijk niet. Vele vorken voorbij zien komen, en zelfs op geboden. Maar het is toch verbazingwekkend hoeveel mensen nog voor die oude spullen geven. Een Manitou 4 vork voor $100. Een Mag 21 SL voor $200 en een Judy FSX carbon voor bijna $400! Gelukkig zijn er ook vorken die wat meer voorkomen, dus heb ik een Mag 21 kunnen scoren voor weinig. Maar ik vond ook een Pace RC35 voor niet teveel geld (met een defect, hopelijk kan ik dat fixen) en een Manitou 2 voor heel weinig, maar daar moeten nieuwe elastomeren in. Die vorken komen hopelijk deze week binnen zodat ik daar aan kan gaan werken.

Ondertussen heb ik de RTS opgebouwd met onderdelen die ik op een Rocky Mountain Blizzard had zitten. Maar daar moet nog het een en ander aan veranderen.
Afbeelding

Van de totale fiets heb ik alleen crappy foon pics, dus die hou ik even voor me. De opbouw is nu:
Frame: GT RTS team '94
Vork: RockShox mag21 '94 (ofzo)
Weielen: Mavic Crossmax 2de serie
Banden: Onza Canis skinwall (ja, moderne banden).
Remmen: Avid single digit v-brakes
Cranks: Raceface Next LP zwart met zilveren raceface bladen, compact drive.
Bracket: FSA isis
Derailleur: Shimano XTR 950's
Shifters: Shimano deore
Stuur: Specialized recht 52cm (fucking smal!)
Stuurpen: Ritchey 100mm
Balhoofd: Tioga ahead (orgineel).
Zadelpen: Easton
Zadel: Selle Flite TT

Dingen die moeten veranderen:
- Stuurpen, remmen, zadelpen.

Dingen die anders kunnen:
- Shifters, stuur, wielen, balhoofd.

Dingen die ik nog wil/moet doen:
- Cranks opnieuw spuiten.
- Vork een beetje fatsoeneren (maw, de lak nat schuren en dan blanke lak eroverheen zetten en kijken of dat mooi is, anders opnieuw spuiten).
- Frame helemaal netjes polijsten Done!
- Freewheel van het achterwiel fixen (teveel pekel in gekomen denk ik).
- Stickers op het frame plakken Done!
- Uitzoeken hoe ik een ahead stem op een draad vork zet die maar 4mm boven het balhoofd uitsteekt. Met de Pace vork is dat geen probleem, maar de Mag 21 heeft draad op de vork en dat werkt niet met ahead Done, nieuwe kroon voor de Mag21 gescoord.
- Demper servicen Done!


Omdat mijn hosting kapot was, hier alle foto's die ik nog terug kon vinden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door zonoskar op zo 1 januari 2023, 16:12, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Jummie, toch altijd lekkere fietsen die GT's :-q
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

In één woord prachtig! Bij iedereen die eind jaren '80 / begin '90 begon met mtb'en gaat het hart wat sneller kloppen bij het zien van dit frame.
Die kabelloop! Die constructie van de vering achterbrug! Die bovenbuis en het 'kruispunt' met de zitbuis!

Ben benieuwd hoe die er compleet afgebouwd uitziet, aan de speclist te zien blijf je gelukkig wel een beetje in stijl.
Natuurlijk met bikeoutfit in zuurstokkleuren het veld in?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

- Uitzoeken hoe ik een ahead stem op een draad vork zet die maar 4mm boven het balhoofd uitsteekt. Met de Pace vork is dat geen probleem, maar de Mag 21 heeft draad op de vork en dat werkt niet met ahead.

Kan dat niet met een verlenger van traditioneel naar ahead?
Heb dit destijds ook gedaan met mn Tirunner. Verloop ertussen en ahead stuurpen er op.
Heeft ritje Ardennen overleeft.

Die verloop heb ik hier nog liggen, mocht je interesse hebben.

Verder geweldige bike!! Alleen is de RTS niet in mijn maat te krijgen.
Eerst doen, dan denken
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Gaaf hoor! Ik ben wel van de oudere frames (maar dat had je al in de gaten :))
I may not be good, but at least I'm slow.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2198
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Toch even showen:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door zonoskar op zo 5 mei 2013, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 21:40
Mijn mountainbike: Cube AMS 110 SL 2011 + Rocky Mountain Hammer 1994 + reedtfiets: Colnago CLX 2.0 2010 Carbon
Contacteer:

Yes! Hoe cool :o
Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: "ik zie het al, uit de kom!".
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Heel mooi, hoe rijdt dat nou?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2198
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Euh, nog niet :) Eerst de stuurpen goed vastmaken. Dan remmen en derailleurs afstellen. Dan kan ik fietsen, maar de demper moet ook nog gereviseerd worden ander heb ik geen demping.

@Hebin: Wat moet je voor die adapter hebben?
tigern
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 359
Lid geworden op: za 17 juli 2010, 13:58
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

mooie fiets hoor! Die nieuwe Onza's zien er best dik uit :wink:
ZagatoRSL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 9 maart 2013, 19:31
Mijn mountainbike: rainbow stumpy ST tuned

Masters of THE oldschool!!!
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Kende dit model niet eigenlijk.
Erg gaaf ding.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Cool, gaaf! Mooie Onza bandjes inderdaad... Die Mag21 was toendertijd idd nog met draad, heb die vork in 1995 ook nog gehad... Werden die RTS-en toendertijd niet al voornamelijk afgemonteerd met Judies? (EDIT: Die RTS-en zijn toch ouder dan ik dacht, blijkbaar ben ik toch ook al zo oud. En ik ze erg gaaf vond. Het lijkt ook nog maar zo kort geleden dat die dingen gebruikt werden in het UCI circuit... :lol: '
casper937 schreef:Gaaf hoor! Ik ben wel van de oudere frames (maar dat had je al in de gaten :))
Wat is er eigenlijk met jouw RTS gebeurd. Net als je LTS ook weer verkocht?
Laatst gewijzigd door Suntoro op do 18 april 2013, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Suntoro schreef:Wat is er eigenlijk met jouw RTS gebeurd. Net als je LTS ook weer verkocht?
RTS heb ik nog. STS heb ik verkocht :wink:

Back on topic
I may not be good, but at least I'm slow.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Die Crossmaxxen lijken nog wel als nieuw of is dat schijn en lijkt dat maar zo op de foto? Zit toch ook een ceramische laag op?
Plaats reactie