Mijn tallboy v3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Hydraulic_Man
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 18:11

2j geleden opgebouwd om trails mee te gaan rijden in de alpen maar dit is wegens tijdsgebrek niet doorgegaan.
Als ik al in de alpen zat was het met de downhill fiets :D

Heeft ondertussen gewoon maar lokale XC ritjes gedaan.
Hierdoor zal er een iets lichtere wielset worden ingestoken en een 120mm ipv de 130mm nu.

Toevallig niemand die weet of je de shock en vork kan aanpassen om deze met een remote lockout te gebruiken?

Afbeelding
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Gave fiets, hier staan die skinwalls ook erg goed!

Wat betreft die remote, volgens mij moet je bij de voorvork de hele dempercartridge vervangen. Dit is op zich een simpel klusje. Of dat bij de demper ook kan durf ik niet te zeggen, maar ik vrees dat dat lastiger word.
Sneeuwmonster
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Hydraulic_Man schreef: wo 14 oktober 2020, 10:08
Toevallig niemand die weet of je de shock en vork kan aanpassen om deze met een remote lockout te gebruiken?
Laat Lars het maar niet horen :lol:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie build!

het wordt weer een beetje mooier in het bos. Tallboy is natuurlijk een mooi platfrom maar de (custom?) decals, skinwalls en kleur accenten geven hem echt " smoel "

Mijn XC fully tweak ik de afstelling voor vlakke XC in NL, met voldoende bandbreedte om hem elders "open" te kunnen zetten. En mijn vork heeft wel een remote lock-out, maar die gebruik ik eignelijk nooit. YMMV. Maar zo je wilt, Scott levert hun Twinlock remote ook met Fox vering, moet je wel de aansluiting op de dempers hebben als gezegd.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Hydraulic_Man
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 18:11

Ik had al eens zoiets gezien voor de vork

https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=620

en dit voor de shock, maar lees er niet zo heel veel over

Afbeelding
sama schreef: wo 14 oktober 2020, 11:04 Gave fiets, hier staan die skinwalls ook erg goed!

Wat betreft die remote, volgens mij moet je bij de voorvork de hele dempercartridge vervangen. Dit is op zich een simpel klusje. Of dat bij de demper ook kan durf ik niet te zeggen, maar ik vrees dat dat lastiger word.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie bike! :-q
Ziet er strak uit met die costum decals.
Waarom zou je de lock-outs willen? Voor op asfalt op weg naar de route? Of op de route zelf?
En wat vind je dan niet fijn aan de huidige instellingen?
Hydraulic_Man
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 18:11

Meer voor asfalt op de weg. Hier in de regio loopt het niet dik van de trails en zitten er soms lange stukken asfalt tss de offroad stukken.
Ik rij ook samen met mannen met lichtgewicht XC HT's en ik mag met mijn 13.2kg wegende tallboy toch duwen om mee te kunnen op het asfalt.

Je hebt idd de lockout hendeltjes op de shock/fork zelf, maar ik had mss graag de optie om ze beiden met 1 druk aan het stuur te kunnen locken :)
Jamis Diablo schreef: wo 14 oktober 2020, 11:55 Mooie bike! :-q
Ziet er strak uit met die costum decals.
Waarom zou je de lock-outs willen? Voor op asfalt op weg naar de route? Of op de route zelf?
En wat vind je dan niet fijn aan de huidige instellingen?
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Ik heb nog wel een scott twinlock liggen waar ik niets mee doe. Daar zitten verschillende kammetjes bij, om hem geschikt te maken voor verschillende systemen.

Ironisch genoeg heb ik deze van een spark afgehaald omdat ik hem toch niet gebruikte, maar op mijn eigen tallboy gebruik ik de lock van mijn demper wel vaak, dus ik snap je noodzaak.

Een andere optie is wellicht om een grotere volume spacer in je demper te zetten, zodat de vering iets progressiever wordt. Dat heeft bij mij goed gewerkt.

Mocht je meer info over de twinlock willen, dan zie ik wel een pb tegemoet.
Hydraulic_Man
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 18:11

Ok, alvast bedankt ;)
Hilhoven schreef: wo 14 oktober 2020, 12:32 Ik heb nog wel een scott twinlock liggen waar ik niets mee doe. Daar zitten verschillende kammetjes bij, om hem geschikt te maken voor verschillende systemen.

Ironisch genoeg heb ik deze van een spark afgehaald omdat ik hem toch niet gebruikte, maar op mijn eigen tallboy gebruik ik de lock van mijn demper wel vaak, dus ik snap je noodzaak.

Een andere optie is wellicht om een grotere volume spacer in je demper te zetten, zodat de vering iets progressiever wordt. Dat heeft bij mij goed gewerkt.

Mocht je meer info over de twinlock willen, dan zie ik wel een pb tegemoet.
Plaats reactie