BOTY 2018 > 2019

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

En ook gestemd

Veel succes aan alle deelnemers, een fraaie collectie.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Marco79 schreef: ma 17 december 2018, 22:24
Kapitein Iglo schreef: ma 17 december 2018, 22:17

Sonder uitSondering :tong
Jij hebt je kruit verschoten.... je had echt een heel mooi MTB frame kunnen kopen en die zelfs volgens Lars zijn bijbel kunnen opbouwen. Dan had je tenminste een kans gehad in deze BOTY. Maar zoals ik bij corex al zei: iedereen maakt fouten. :winkie:

Ik hoop dat het wachten het je maar waard is.
Nou, eigenlijk al lang niet meer :(
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

nielsvo schreef: di 18 december 2018, 00:30 Ook gestemd. Puur op uiterlijk. Alles met skinwall banden valt dus af voor mij :winkie:
Naast principe was dat ook meteen een goed excuus om dan maar helemaal geen stem uit te brengen voor categorie C :D
Sonde!!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Sinds gisteren avond zijn er een aantal die hun stemmen hebben uitgebracht zonder punten te geven aan de gravelracers of alleen aan één punten te geven.
Ik moet zeggen dat ik dat behoorlijk kinderachtig vind.
We hebben een competitie voor de lol, er is besloten om ook gravelracers mee te laten doen, mensen doen de moeite om in te zenden.
En dan zijn er een aantal die het blijkbaar niks vinden en besluiten zelf de regels aan te passen.
Voor mij is de lol er zo wel vanaf.
En dat geeft niks te maken dat ik die categorie heb geopperd en er een fiets in heb staan.
Heb gewoon respect voor alle deelnemers ook al heb je niet veel met die categorie.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Jamis Diablo schreef: di 18 december 2018, 09:37 Sinds gisteren avond zijn er een aantal die hun stemmen hebben uitgebracht zonder punten te geven aan de gravelracers of alleen aan één punten te geven.
Ik moet zeggen dat ik dat behoorlijk kinderachtig vind.
We hebben een competitie voor de lol, er is besloten om ook gravelracers mee te laten doen, mensen doen de moeite om in te zenden.
En dan zijn er een aantal die het blijkbaar niks vinden en besluiten zelf de regels aan te passen.
Voor mij is de lol er zo wel vanaf.
En dat geeft niks te maken dat ik die categorie heb geopperd en er een fiets in heb staan.
Heb gewoon respect voor alle deelnemers ook al heb je niet veel met die categorie.
Kijk, ik snap je punt maar als je ergens geen mening over kunt vormen omdat je er niks mee hebt dan is het misschien ook wel prima toch? Het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit :) Ik vond categorie A ook moeilijk. Maar drie fietsen en ik vind ze alle drie prachtig, tja...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jamis Diablo schreef: di 18 december 2018, 09:37 Sinds gisteren avond zijn er een aantal die hun stemmen hebben uitgebracht zonder punten te geven aan de gravelracers of alleen aan één punten te geven.
Ik moet zeggen dat ik dat behoorlijk kinderachtig vind.
We hebben een competitie voor de lol, er is besloten om ook gravelracers mee te laten doen, mensen doen de moeite om in te zenden.
En dan zijn er een aantal die het blijkbaar niks vinden en besluiten zelf de regels aan te passen.
Voor mij is de lol er zo wel vanaf.
En dat geeft niks te maken dat ik die categorie heb geopperd en er een fiets in heb staan.
Heb gewoon respect voor alle deelnemers ook al heb je niet veel met die categorie.
Zelf wil ik zaterdag ochtend stemmen....en dit was nou juist wat ik mij af vroeg....moet je persé 3 stemmen uitbrengen per groep... :-? :-D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Jamis Diablo schreef: di 18 december 2018, 09:37 Sinds gisteren avond zijn er een aantal die hun stemmen hebben uitgebracht zonder punten te geven aan de gravelracers of alleen aan één punten te geven.
Ik moet zeggen dat ik dat behoorlijk kinderachtig vind.
We hebben een competitie voor de lol, er is besloten om ook gravelracers mee te laten doen, mensen doen de moeite om in te zenden.
En dan zijn er een aantal die het blijkbaar niks vinden en besluiten zelf de regels aan te passen.
Voor mij is de lol er zo wel vanaf.
En dat geeft niks te maken dat ik die categorie heb geopperd en er een fiets in heb staan.
Heb gewoon respect voor alle deelnemers ook al heb je niet veel met die categorie.
Ik heb per categorie nummers 1 etc., maar niet in elke categorie ook een 3e plek toegekend. Omdat ik in die categorie gewoon echt geen mooie bike had die ik een 3e plek waard vond. Een lelijke fiets, een fiets die me niet echt aanspreekt, geef het maar een naam, wil ik niet 'gedwongen' punten moeten geven. Is in feite ook een vorm van 'de competitie serieus nemen', misschien juist wel 'te' :wink: ? Had niets te maken met respect hebben voor de deelnemers. Ik heb respect voor alle deelnemers en ik kan een fiets niet aansprekend genoeg vinden, tegelijk.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Makkelijk schreef: di 18 december 2018, 09:58
Jamis Diablo schreef: di 18 december 2018, 09:37 Sinds gisteren avond zijn er een aantal die hun stemmen hebben uitgebracht zonder punten te geven aan de gravelracers of alleen aan één punten te geven.
Ik moet zeggen dat ik dat behoorlijk kinderachtig vind.
We hebben een competitie voor de lol, er is besloten om ook gravelracers mee te laten doen, mensen doen de moeite om in te zenden.
En dan zijn er een aantal die het blijkbaar niks vinden en besluiten zelf de regels aan te passen.
Voor mij is de lol er zo wel vanaf.
En dat geeft niks te maken dat ik die categorie heb geopperd en er een fiets in heb staan.
Heb gewoon respect voor alle deelnemers ook al heb je niet veel met die categorie.
Kijk, ik snap je punt maar als je ergens geen mening over kunt vormen omdat je er niks mee hebt dan is het misschien ook wel prima toch? Het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit :) Ik vond categorie A ook moeilijk. Maar drie fietsen en ik vind ze alle drie prachtig, tja...
Lijkt het songfestival wel......grapje :lol:
Wat wij als stemmers niet weten ...is de tussenstand....en door stelkens één stem uit te brengen kan er een mokerslag uitgedeeld worden in het stemmen....maar mij lijkt het meer dat je je zorgen moet maken over achterkamer politiek want als er ge-PB word of ge-appt ben je als organisator ook gauw uitgespeeld.... :)
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mario070 schreef: di 18 december 2018, 10:30
Makkelijk schreef: di 18 december 2018, 09:58

Kijk, ik snap je punt maar als je ergens geen mening over kunt vormen omdat je er niks mee hebt dan is het misschien ook wel prima toch? Het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit :) Ik vond categorie A ook moeilijk. Maar drie fietsen en ik vind ze alle drie prachtig, tja...
Lijkt het songfestival wel......grapje :lol:
Wat wij als stemmers niet weten ...is de tussenstand....en door stelkens één stem uit te brengen kan er een mokerslag uitgedeeld worden in het stemmen....maar mij lijkt het meer dat je je zorgen moet maken over achterkamer politiek want als er ge-PB word of ge-appt ben je als organisator ook gauw uitgespeeld.... :)
vriendjespolitiek bedoel je :D
het gaat toch om de lol, laten we het ook zo houden.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Misschien ben ik het wel die met mijn 'to exclude' criteria een gele MTB hesjes beweging in het leven heb geroepen?
Maar, hoe dan ook, ik heb in ieder geval wél gestemd; 3 bikes in categorie A, B en C.
Vreemd als het niet lukt om binnen elke categorie een stem te geven voor 3 bikes, maar wie ben ik.
Als je in categorie B geen drietal kan samenstellen dan ben je gewoon een verwend nest :wink: ; denk dan zoiets bij de selectie '1. WOW; 2. ook best wel WOW en 3. lache bike
En in categorie C kan het prima zó: '1. lelijk; 2. spuuglelijk en 3. afgrijslelijk' :D . Maar stemmen kan écht altijd hoor.
Laatst gewijzigd door Jan Willem op di 18 december 2018, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik snap Jamis wel. De regeltjes zijn niet moeilijk. Waarom volgen we die dan niet? Dan maar een fiets die je niet volledig aanstaat een punt geven. En anders als je wilt muggeziften, Categorie A is dan ook een rare. 2 bikes zijn build not bought, 1 bike is bought but build. Nu is die rooie wel heel mooi, maar past wat mij betreft dan niet in die categorie. Bij bijv. Kingdom kun je ook een custom frame bestellen, zolang je maar betaald. Zelf heb ik wel van alle categorieën een top 3 doorgegeven.
Ook in categorie C staan gewoon mooie fietsen tussen, ondanks dat het niet my cup of tea is.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Marco79 schreef: di 18 december 2018, 11:55Ook in categorie C staan gewoon mooie fietsen tussen, ondanks dat het niet my cup of tea is.
Zo is het, ik heb er oa op eentje gestemd die ik voor die € 1000,- best zou willen hebben. Vermaak me vast wel op zo'n ding, alles beter dan een Tacxzz.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Mijn stem ook verstuurd! :-q

Tja, smaak is natuurlijk altijd voer voor discussie..
Ik heb mijn keuze in ieder geval gebaseerd op de eerste indruk van het totaal plaatje.
Is het een 'mainstream' merk/frame? In hoeverre is er een persoonlijke 'touch' gegeven wat betreft looks en afmontage? En natuurlijk: wat vind ik van het resultaat... Uiteraard speelt het verhaal erachter en de "Freude am Fahren" (bruikbaarheid) ook mee in de weging, waardoor er in mijn geval zelfs een e-bike in het lijstje is terecht gekomen... :o (om nog maar wat olie op het vuur te gooien voor de Gravel-discussie.. :P )

Hoe dan ook: leuk om zo nog eens al het moois voorbij te zien komen en een mooie afsluiting van het jaar. Waarvoor dank aan de organisatie! :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Stemmen uitgebracht.

In tegenstelling tot wat ik hier in de comments lees een voor mij eenvoudig jaar.
Categorie A was snel beslist, ik beoordeel in eerste instantie op het feit of de fiets het "wil ik hebben" gevoel losmaakt.
Vaak is het ten eerste de algehele uitstraling, is het modepolitie approved. :-q
Ten tweede kijk ik naar de gebruikte delen, welke delen zijn er gebruikt en wat waren andere keuzes geweest.

Zelfde criteria ook toegepast op Categorie B en dan vallen er voor mij al heel wat af op "wil ik hebben" puur op eigen beoogde inzet en gebruik.
Veel mooie frames, dat wel, maar als totaalplaatje miste ik dan toch meer dan eens net dat stukje "eigen inbreng" van de bouwer.
Iets wat de fiets onderscheid van de menigte. En dat is een lastige, mijn persoonlijke kijk op de som der delen.

Wat overigens niet betekend dat enkel de meest diepe zakken kunnen overtuigen. :bier:
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Merijn. schreef: di 18 december 2018, 12:28 Ik heb mijn keuze in ieder geval gebaseerd op de eerste indruk van het totaal plaatje.
Is het een 'mainstream' merk/frame? In hoeverre is er een persoonlijke 'touch' gegeven wat betreft looks en afmontage? En natuurlijk: wat vind ik van het resultaat... Uiteraard speelt het verhaal erachter en de "Freude am Fahren" (bruikbaarheid) ook mee in de weging, waardoor er in mijn geval zelfs een e-bike in het lijstje is terecht gekomen...
Mits je keuze moest voldoen aan:
- Mainstream
- Het ontbreken van enige persoonlijke touch.

Dan snap ik je keus wel voor die Merida. Anders kan ik ‘m persoonlijk niet plaatsen.

Maar gelukkig is het jouw keuze. :-q
“Old, not obsolete”
Plaats reactie