project12 - Hg revisited

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Deal! Nog 3 te gaan dan toch?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Yes :bier:
XT-driver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 17 november 2015, 20:35

@ suravida Leuk stukje in de nieuwe Bike&Trekking. Succes met je verdere projecten
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Leuk om te horen dat hij eindelijk uit is. Interview was al maanden geleden en men wist ook niet precies wanneer het blad uit ging komen. Zo maar eens op zoek bij de Bruna en kijken wat ze er van gemaakt hebben.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
XT-driver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 17 november 2015, 20:35

suravida schreef:Leuk om te horen dat hij eindelijk uit is. Interview was al maanden geleden en men wist ook niet precies wanneer het blad uit ging komen. Zo maar eens op zoek bij de Bruna en kijken wat ze er van gemaakt hebben.
Klopt i.d.d waneer het blad uit komt is altijd een drama heb een aantal, weken terug nog een mail gestuurd waneer hij zou verschijnen. Ze zeiden eind maart begin April :-? zitten nu zachtjes aan al in eind April. Koop hem meeestal los als het heel interessant is .
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Gisteren in de brievenbus gevallen en zag ineens een roze fiets.
Ik denk, hee die ken ik.
Leuk stukje :)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Helaas vandaag geen winkel open om hem te kopen :cry:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vandaag weer eens met een oude bekende wezen fietsen: nr5! Laatste keer was diep in de Zwitserse Alpen maar aangezien zijn eigenaar ook weer terug in NL is maar eens gekeken of Amerongen ook nog acceptabel was. Leek er wel op, alleen had hij liever langere klimmen. :lol:

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dan bouw je een fiets die alleen bedoeld is voor de Nederlands rondjes en wat doe je dan, die neem je op je gewone vakantie mee naar de Alpen.... Maar ja, je hebt een huisje onderaan de achterkant van de Col du Granon en het is misschien ook wel weer eens leuk om een colletje te pakken. Mits onverhard uiteraard!
En als je dan een stukje verderop een mooie stippellijn ziet afdalen naar Nevache is de keus helemaal snel gemaakt. Vroeg vertrokken voor de ergste hitte en de klim was best afzien met 1x10 en een 11-36 cassette. (en een afwezige conditie) Groot deel was grove gravel maar na het dorpje Granon zit een stuk waar de weg zo kapot is en zo steil dat blijven rijden een aardige uitdaging is. Eenmaal daarboven is het lekker rustig doorpedellen naar de Col.
Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens de chaos van de Granon achter me gelaten en doorgeklommen naar de Porte de Cristol

Afbeelding

En vanaf daar via een prachtige alpenweidetrail naar beneden. Tenminste, tot het meertje..

Afbeelding

Want de trail daarna was niet alleen voor deze fiets iets te ruig, maar vermoedelijk zelfs voor Steve Peat en consorten. Alleen maar grote rotsblokken en nauwe boomdoorgangen, waardoor ik 1.5 uur met mijn fiets naar beneden heb lopen slepen. :roll:

Afijn, het was weer een mooi avontuur met een paar interessante conclusies: Die Fox32 is idd niet de stijfste, maar stiekem ook hier een meer dan prima vork. Geometrie van de fiets leent zich ook hier prima voor wat ruiger werk (al was ik alleen en heb me dus ingehouden) 650B NoNi en RoRa werkt ook, maar ik miste wel de controle van mijn 29er wielen. Grootste pijnpunt was eigenlijk de dropper van 100mm. Dit is net te kort om je dat beetje extra ruimte en vertrouwen te geven die je op dit soort grove rotsige paden zoekt. De 160mm Bikeyoke op de patientZERO is dan wel echt heeel veeel fijner.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

3x mooi

mooie trails, mooie bike, mooie foto's

keep em coming, en Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bekende namen, in Névache hebben mijn vriendin en ik eens een week in een gite gelogeerd. Met een prima kok!
En de Col du Granon, daar hebben we met onze gids uit Champcella ook weleens bovenop gestaan. Van daar toen via de Chemin du Roy (jou ook wel bekend geloof ik) naar de Lautaret gepeddeld en dan een lekkere flow-afdaling door het dal helemaal tot in Briancon... topritje :-q

Mooie omgeving daar, binnenkort ook weer eens in die regio gaan spelen... :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

suravida schreef:... 650B NoNi en RoRa werkt ook, maar ik miste wel de controle van mijn 29er wielen. ...
Controle haal je uit vering... :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Controle haal je óók uit vering, het feit dat 29ers makkelijker over obstakels rollen geeft toch écht meer controle. :kiss:

@kermit: Heb de Chemin du Roi ook overwogen, maar de weg terug werd dan echt te lang. Wel leuk om na jaren weer eens terug te zijn waar ik 25 jaar geleden ben begonnen met mountainbiken. Zelfs rondom ons huisje een beetje de leuke trailtjes zoeken was dikke pret. Veel plezier daar binnenkort. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie