zip

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

zonoskar schreef:Gewoon de band zo leggen dat wanneer je erop kijkt van boven de noppen in een pijlvorm richting vooruit staan. Hoef je ook nooit te kijken naar pijltjes op de band. Zo ligt de band in de richting voor optimale grip bij remmen. Andere grip heb je ook vrijwel nooit nodig.
Als je dat zo doet, ga je tegen de rotatie in. Iig bij de Nobby Nic en Magic Mary.
Als je op de fiets zit en je kijkt dan op je band dan moet de "V" vorm naar je toe wijzen wil je de rotatierichting volgen. Je profiel staat dan "open" wat in theorie meer grip oplevert in de bochten en dus ook met remmen.
“Old, not obsolete”
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

De 'V' wijst idd richting mij. En de pijl staat in de goede richting, dus naar voren gericht (van boven gezien). En op de ondergrond is die 'V' dus andersom dus vooral om remkracht kwijt te kunnen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

En remmen = :-{

Hoe breed vallen deze banden uit op zijn breedste punt!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Kijk even op:

http://www.reifenbreiten-datenbank.de/r ... x2.60.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Let op, de velgmaat is 30mm intern (dat staat er maar ook 30mm extern - en dat moet dus 35mm zijn).
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Zag net deze voorbij komen, wat voor jou? ;)
https://www.youtube.com/watch?v=aZ7AWbCsGrk" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 6&t=130858" onclick="window.open(this.href);return false;
:wink:
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Hoe bevallen de banden?
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Ah, had je al gezien :-{ :tong
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

mark m schreef:Hoe bevallen de banden?
Voor wat ik er op heb gereden, en dat is nog niet veel, kom ik tot de volgende conclusie (waarbij de referentie de WTB Breakout 2.5 Though High Grip / Fast Rolling is):

Beide banden hebben ongeveer hetzelfde volume en maat.
De WTB heeft echter een dubbel karkas en die kon ik daardoor met weinig druk rijden. Ik ben er voor de NN nog niet uit wat ik fijn vind. Daarvoor heb ik te weinig tijd gehad.
Qua grip valt het zover niet tegen en kan de NN zeker mee met de WTB.
De WTB heeft wel een gesloten profiel en rolt daardoor op asfalt veel beter. In het terrein is dat gevoel weg.
De NN weegt natuurlijk veeel minder dan de WTB. Dat is wel merkbaar, vooral bergop.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

-zip- geplaatst in verkeerde topic :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Marco79 schreef: Als je dat zo doet, ga je tegen de rotatie in. Iig bij de Nobby Nic en Magic Mary.
Als je op de fiets zit en je kijkt dan op je band dan moet de "V" vorm naar je toe wijzen wil je de rotatierichting volgen. Je profiel staat dan "open" wat in theorie meer grip oplevert in de bochten en dus ook met remmen.
Kan best, ik rij de NoNi (en RaRa) altijd andersom en dat bevalt mij beter dan de rijrichting die de fabrikant voorschrijft. Probeer het eens zou ik zeggen :)
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Kan ik zeker eens doen. Ze zijn nog niet tubeless dus dat geklieder heb ik niet.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Het was alweer te lang geleden. 4 weken of zo :oops: In het kader van trailrespect maar vroeg op stap. Zag van de week foto's van B'hoek voorbij komen en dat zag er niet goed uit...gelukkig was nu alles bevroren. Geen extra schade aangericht dus.

Afbeelding

Halverwege gaf de Vyron er de brui aan. Accu leeg, en wel zo leeg dat zelf de 20 handmatige aangestuurde drops er niet meer in zaten... Was weer ff wennen, zonder dropper rijden.
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Nice picture! :-q


Mijn Foxy staat ook alweer (veel) te lang stil. Binnenkort ook maar weer eens een rondje maken op de Foxy!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooi weer, dus wederom het stof er maar eens afblazen.......

Kleine updates: nieuwe banden (in een ander topic al uitgebreid besproken) en Trickstuff Dächle UL (Ultra Light) schijven. De normale Dächle zijn dik en stevig en dus zwaar. De UL zijn maar 1,9mm i.p.v. 2,05 en een setje schijven 203/180 dus 70gr lichter.

De belangrijkste wijziging die komt zal echter niet te zien zijn: morgen komt een Vorsprung Luftkappe binnen.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie