19 juni 2011 - Bikersdag Aftertalk

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Meeste is al gezegd, maar complimenten voor de organisatoren en aanhang! Bevoorrading was ook prima voor elkaar, eet nu net nog mijn appeltje op van gister ;)
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
Gebruikersavatar
Oddlaw
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: ma 31 augustus 2009, 22:27
Mijn mountainbike: Stalen Kona Unit 29" SS - 1x9 - 3x9 | Pyga Onetwenty 650B
Contacteer:

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik me vandaag echt super voelde in tegen stelling tot de normale zondag, dan voel ik de beentjes toch meer als ik trap loop enzo.. maar gisteravond en vandaag heb ik nergens last van, of dit nu lag aan de hogere trapfrequentie of aan de adrenaline van het biken in jullie omgeving, het is een raadsel :D
-------------------------------------
Ride-Better mtb clinics & trainingen
------------------------------------

Bart4Bikes onderhoud, handgebouwde wielen en onderdelen
Featherbikes onderdelen
Mellowbikers leuke mtb vereniging
Stayokay lekker slapen
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

Ik zou dit verzet even laten staan, als ik jou was :-q . Wellicht dat dit de "gouden tanden combi" is :winkie:
- What goes Up, Must come Down -
Gebruikersavatar
Oddlaw
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: ma 31 augustus 2009, 22:27
Mijn mountainbike: Stalen Kona Unit 29" SS - 1x9 - 3x9 | Pyga Onetwenty 650B
Contacteer:

jonjon schreef:Ik zou dit verzet even laten staan, als ik jou was :-q . Wellicht dat dit de "gouden tanden combi" is :winkie:
Niet bij ons jonjon... daar is het net te vlak voor en zie je de klimmen goed aankomen, dus kan je daarop inspelen!
-------------------------------------
Ride-Better mtb clinics & trainingen
------------------------------------

Bart4Bikes onderhoud, handgebouwde wielen en onderdelen
Featherbikes onderdelen
Mellowbikers leuke mtb vereniging
Stayokay lekker slapen
HvdH
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: za 5 mei 2007, 14:26
Mijn mountainbike: Cube LTD 2008

Veel is al gezegd en geschreven....ook van onze kant Ruud en ondergetekende van TWC Oranje een dikke vette pluim aan jullie allemaal. Leuk te zien dat na afloop aandacht is besteed aan een presentje voor de organisatie. Dat maakt het compleet.

Tot slot heb ik tijdens de tocht een met een aantal gesproken over toertochten in Belgie en ook nog een beetje in de buurt (o.a. Bolland). Zie hieronder de info van deze prachtige tocht op 10 juli a.s.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =5&t=80767" onclick="window.open(this.href);return false;

gr. Hans en Ruud
Gebruikersavatar
Oddlaw
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: ma 31 augustus 2009, 22:27
Mijn mountainbike: Stalen Kona Unit 29" SS - 1x9 - 3x9 | Pyga Onetwenty 650B
Contacteer:

Hi Guys

Hier wat bewegend beeldmateriaal van de bikersdag (bijna 24 minuten aan tracks)

deel 1
deel 2
-------------------------------------
Ride-Better mtb clinics & trainingen
------------------------------------

Bart4Bikes onderhoud, handgebouwde wielen en onderdelen
Featherbikes onderdelen
Mellowbikers leuke mtb vereniging
Stayokay lekker slapen
Roedie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: za 20 december 2008, 16:42
Mijn mountainbike: Fisher X-Caliber, Niner Jet9

Het was een mooi tochtje en gezellig! Ook mijn dank naar de organisatie.

Helaas mijn casette achter scheef gereden door de ketting tussen casette en wiel in te trappen, maar omdat dit de 2e keer was dat dit overkwam had ik nog een casette liggen die ik er nu maar op heb gezet. De vorige keer heb ik het grote blad redelijk recht kunnen buigen, nu waren ze toch al aan vervanging toe. Onderweg is het stelschroefje van de derrailleur al aangepast zodat dit niet meer voor komt :)

Tevens mijn remkabel aan de binnenkant van de vorkpoot laten lopen, bedankt voor de tip, ik weet niet meer wie het was :). Ik denk dat ik hem zelf een keer los heb gehad en dat fout heb gedaan.
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

oddlaw schreef:Hier wat bewegend beeldmateriaal van de bikersdag (bijna 24 minuten aan tracks)
Leuk die filmpjes :-q . Stuurmontage heeft wel 1 nadeel; je ziet elke correctie (monteer hem vaak liever, naar achteren gericht, of helm) Denk dat ik ook snap, waarom je geen last van je benen had. Ik had wel wat harder door mogen rijden :tong . Ik veroorzaak opstoppingen nl. , dat heb je vooraan vaak niet in de gaten (is echter bijna niet te voorkomen, met zo'n grote club)
PS; Zie ik jouw daar nou ergens (bij de afdaling in het grindgat) "onvrijwillig" afstappen? :D
- What goes Up, Must come Down -
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

jonjon schreef:
oddlaw schreef:Hier wat bewegend beeldmateriaal van de bikersdag (bijna 24 minuten aan tracks)
Leuk die filmpjes :-q . Stuurmontage heeft wel 1 nadeel; je ziet elke correctie (monteer hem vaak liever, naar achteren gericht, of helm) Denk dat ik ook snap, waarom je geen last van je benen had. Ik had wel wat harder door mogen rijden :tong . Ik veroorzaak opstoppingen nl. , dat heb je vooraan vaak niet in de gaten (is echter bijna niet te voorkomen, met zo'n grote club)
PS; Zie ik jouw daar nou ergens (bij de afdaling in het grindgat) "onvrijwillig" afstappen? :D
Die opstoppingen horen er denk ik een beetje bij.. Ik heb ook menig keer gehoord dat er vooraan wat rustiger aan gedaan moest worden. Het is natuurlijk ook nooit goed :lol: Met name bij de technische stukjes werden het opstoppingen. Of wanneer er vanaf een breed pad naar een singletrack gegaan werd.

Tips voor mensen die er last van gehad hebben:

1. Rij vooraan, scheelt al een hoop!
2. Ga niet achter single speeders rijden, die willen nog wel is rustig aan doen voor een klim zodat ze een goede aanloop hebben :roll: :tong
Gebruikersavatar
Oddlaw
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: ma 31 augustus 2009, 22:27
Mijn mountainbike: Stalen Kona Unit 29" SS - 1x9 - 3x9 | Pyga Onetwenty 650B
Contacteer:

jonjon schreef:Hier wat bewegend beeldmateriaal van de bikersdag (bijna 24 minuten aan tracks)

Leuk die filmpjes :-q . Stuurmontage heeft wel 1 nadeel; je ziet elke correctie (monteer hem vaak liever, naar achteren gericht, of helm) Denk dat ik ook snap, waarom je geen last van je benen had. Ik had wel wat harder door mogen rijden :tong . Ik veroorzaak opstoppingen nl. , dat heb je vooraan vaak niet in de gaten (is echter bijna niet te voorkomen, met zo'n grote club)
PS; Zie ik jouw daar nou ergens (bij de afdaling in het grindgat) "onvrijwillig" afstappen? :D
Haha, die heb ik er inderdaad in laten zitten, mijn onvrijwillige afstap, vooraf hield ik al afstand, wachte even, dus niet alleen in de klimmen, Jelle hou ik afstand maar ook bij naar beneden gaan!!! :-q Alleen daarna reed ik toch te snel op mijn collega mellowbiker af, dus dacht ik naar links te passeren en net voor het dropje wat daar zit, gleed mijn voorwiel wiel weg....en ik erachterna :winkie:

Mocht de pret in ieder geval niet drukken (heb het ruis van het geluid weggehaald maar je mist mijn lachen ook daar want het ging echt absurd vreemd)
-------------------------------------
Ride-Better mtb clinics & trainingen
------------------------------------

Bart4Bikes onderhoud, handgebouwde wielen en onderdelen
Featherbikes onderdelen
Mellowbikers leuke mtb vereniging
Stayokay lekker slapen
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Oddlaw schreef:Hi Guys

Hier wat bewegend beeldmateriaal van de bikersdag (bijna 24 minuten aan tracks)

deel 1
deel 2
Leuk om de route zo weer even terug te kunnen beleven.
Thx :-q
Heb ze geplaatst bij het overzicht in de startpost "aftertalk bikersdag".
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Sodejuu, ik heb wat gemist :cry:
De volgende keer rij ik ook mee, heb dr nu al zin in :winkie:
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

marco-turn-me-on schreef:http://vimeo.com/25315514

Dan maar via vimeo.
Het filmpje van vorige week incl Eddy the eagle mtb driver en de wheely king.
Niet dezelfde groep als vandaag maar wel dezelfde paadjes.
enjoy
Super filmpje en met lekker muziekje. :-q
Ik baal echt dat ik er niet bij kon zijn. :(
Nicky87
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 17:25
Mijn mountainbike: Scott Spark 20 2011

Damn zie nou pas wat ik gemist heb.
zat ik wat op de reetfiets.
T'is een kwestie van geduld, dat heel holland limburgs lult
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Vanavond nog even een wandeling gemaakt bij de afgraving in Belfeld (Zag er dreigend uit maar weer geluk gehad met het weer :wink: )
Gelijk de rood/witte linten op de meeste plaatsen weg gehaald.

Afbeelding
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Plaats reactie