19 juni 2011 - Bikersdag Aftertalk

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Foto- en filmmateriaal bikersdag 19 juni 2011 te Venlo:

Rednas 79 -: filmpje: gehele groep in afdaling:
http://www.youtube.com/watch?v=CwkAIi9tFv8" onclick="window.open(this.href);return false;

Deltaflex -: diverse foto's

marco-turn-me-on -: filmimpressie van de gereden route (week eerder opgenomen).
http://www.pinkbike.com/video/203007/" onclick="window.open(this.href);return false;

mtbdriver -: diverse foto's

jonjon -: diverse foto's

Oddlaw -: Film 1 + Film 2

rest volgt.



Erikverstappen schreef:Fantastische dag vandaag. :-q
Prachtig weer gehad.

Ook een mooie onderverdeling in groepen, deze kwamen (per toeval), tegelijk weer terug bij de eindplaats. :bier:

Dus al met al een zeer geslaagde tocht, en zeker de moeite waard om deze nog een keer over te doen. 8)

Foto's en filmpjes zullen snel volgen verwacht ik :o
Laatst gewijzigd door Enrico op za 16 juli 2011, 20:24, 13 keer totaal gewijzigd.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Deltaflex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 6 februari 2008, 21:14
Mijn mountainbike: Niner Air RDO Kermit Green
Contacteer:

Impressie eerste uur

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat er na de treinstop gebeurde volgt.... :winkie:
Laatst gewijzigd door Deltaflex op zo 19 juni 2011, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Oddlaw
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: ma 31 augustus 2009, 22:27
Mijn mountainbike: Stalen Kona Unit 29" SS - 1x9 - 3x9 | Pyga Onetwenty 650B
Contacteer:

Mannen van de organisatie!!!

Geweldige tocht, we hebben enorm genoten :-q
Goed onthaal, goed bevoorraading, Enrico dank aan je vrouw voor de hulp onderweg bij drukke oversteken :-q Voor de rest de gidsen bedankt, er werd goed rekening met elkaar gehouden en vooral leuk het soms afsnijden van de route om foto's te nemen :-q Ook het gebruik van de walkie talkies is een goed idee! Als ik nog
Mensen vergeet die natuurlijk ook bedankt, het is echt een geslaagde rit geweest met super weer!

Het is toxh altijd weer Leuk om zo'n groep enthousiastelingen bij elkaar te hebben!! Tof om nu ook eens een keer wat gezichten te kunnen plaatsen bij de namen! Ik ga snel kijken wat voor bruikbaar materiaal op mijn camera staat en dan zo snel mogelijk posten!

Grtz Oddlaw
-------------------------------------
Ride-Better mtb clinics & trainingen
------------------------------------

Bart4Bikes onderhoud, handgebouwde wielen en onderdelen
Featherbikes onderdelen
Mellowbikers leuke mtb vereniging
Stayokay lekker slapen
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

Wat een vette dag vandaag zeg, dompertje van mijn stuur maar dat werd erg goed opgenomen door de helpende handen, super!

Geamuseerd met de downhill-jumps, knap staaltje skills!

Terloops nog iemand met een crank aan zijn voet voorbij zien komen, erg apart. Route was erg leuk, kan duidelijk merken dat we hier in Brabant nog wensen te over hebben voor de bergjes en uitdaging. Maar hier was het echt vet, technische draaitjes, stukjes hard naar beneden, jumps, klimmen en klauteren, ik wil hier vaker heen!

Iedereen bedankt voor de rit, aanspraak, verzorging en organisatie!

Groetjes Ralph :-q
Nikapaa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 19:55
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 8.0

Super dag gehad (op bekend terrein)! Lang onderweg geweest, maar het was gezellig.
Het was echt top geregeld en verzorgd allemaal, dank heren (en dame)!

Als ik de comments hierboven lees, ga ik het gebied nog meer koesteren, haha.
Leuke afwisseling van paadjes en ook leuk dat de groepen bij elkaar kwamen op sommige plekken, zodat het ook "één" bikersdag was. :winkie:


Mooi om te zien dat mensen van ver hiernaar toe zijn gekomen!
En blijf het toch knap vinden, die singlespeeders. :lol:

Ik heb genoten, bedankt! :-q

Niek
Rednas79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: zo 27 februari 2011, 18:21
Mijn mountainbike: Xtrail XT Mud 6.0
Contacteer:

Heel veel bikers achter elkaar :P

http://www.youtube.com/watch?v=CwkAIi9tFv8
Grenzeloos biken met de Badeendenclub (Venlo e.o) op Facebook en Twitter

I don't mind coming to work. But this eight hour wait to go home is just bullshit!
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Ook vanuit kattenmeptown een compliment voor de organisatie!!

Alhoewel het redelijk bekend terrein is, blijf ik er genieten uiteraard mede door het gezelschap.
Pedal damn it!!
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Vaak denk je bij jezelf ; mooie Alpen, Ardennen, De Eifel, en dan ontdek je toch weer een mooi gebied in eigen land en dan ook nog in het Platte deel van Limburg op (voor mij dan) nog geen half uur rijden.
Was vorige week al goed uitgewoond maar vandaag voel ik de beentjes en ook de armen goed na al die mooie drops, wortelpaden en technische single tracks zowel up als down.
Een grote :-q :-q voor iedereen die deze dag tot een geslaagde rit hebben gemaakt.
Mooi werk van de gidsen, snoeiers en fotografen en de mensen van verkeer/cathering/bezemwagen.
:-q :-q voor de uitgebreide (gratis nog wel) versnaperingen bij de stop.
Het filmpje van vorige week is gemonteerd en van een sfeerverhogend muziekje voorzien maar door werkzaamheden aan de site van pinkbike kan ik deze nog niet plaatsen.
Zal dit zsm doen.
We komen elkaar nog wel eens tegen in de bossen. :D :D


Marco (turn-me-on)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Zo, even het topic gesplitst.

Het was weer een supergezellige geslaagde bikersdag. Mezelf goed vermaakt op de Venlose tracks.

Organisatie Bedankt voor de toer (Y).

Groetjes Pat.

@ mtbdriver, zou je mij de foto ook door kunnen mailen in origineel formaat?
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
mtbik
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 februari 2011, 21:42
Mijn mountainbike: liteville 301 MK4, Hammerhead Thumper

Hulde aan de organisatie! Het was een erg leuke en gezellige dag! Voor mij de eerste keer dat ik meeging met een bikersdag maar zeker voor herhaling vatbaar! Het is al meermalen gezegd: wat een prachtige omgeving om te biken! daar ga ik zeker terugkomen!
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=111622" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=116178" onclick="window.open(this.href);return false;
Mu``
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Close to Jedi.
Contacteer:

Wat een prachtige dag met prachtig weer was het! Ondanks de kramp (erikverstappen nog bedankt voor de dextro!) heb ik genoten. Is al een tijdje geleden dat ik kramp heb gehad, dus wel weer even goed om te voelen. ;)

Heb niet iedereen gesproken, maar ik vond het geweldig om zo'n mooie route te rijden en zoveel enthousiastelingen bij elkaar te zien. Leuk ook om nu gezichten bij de namen te kennen. Kan niet wachten op de foto's/videos...

Ik wil uiteraard de organisatie en gidsen nogmaals bedanken, want ik heb niet iedereen persoonlijk kunnen bedanken.

@Oddlaw en Dubber etc (ben de naam van de dude met het lange haar vergeten): keep me posted!
Laatst gewijzigd door Mu`` op zo 19 juni 2011, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties.

Ik ben blij dat alles goed verlopen is en dat het concept waarvoor we gekozen hadden (rijden met 2 groepen) bleek te werken.
Ook blij uiteraard dat de regen beperkt bleef tot een buitje vlak voor de start.

Na afloop van de tocht op het terras van café-restaurant "De maagdenberg" kregen mtbdriver, erikverstappen, jonjon, Theemutz, Lidia en ik van Pat. een pakket met daarin een fles Italiaanse wijn :bier: , spaghetti en Brie.
Bedankt Patrick voor deze bijzonder leuke geste !
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Deltaflex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 6 februari 2008, 21:14
Mijn mountainbike: Niner Air RDO Kermit Green
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iedereen bedankt voor de leuke dag :-q

Mapje met wat foto's
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

Als ik nu naar buiten kijk weet ik het zeker :o ; De weersgoden zijn ons vandaag errug gunstig gezindt geweest 8)

Het begon vanmorgen niet al te rooskleurig. Bij het verzamelen regende het namelijk (had der een hard hoofd in :-{ )
Desondanks was de opkomst ver, ver boven verwachting :-q . Op een enkele afmelding na (en enkele die die moeite niet namen :evil: ), was men toch, ondanks de weersvoorspelling, massaal afgereisd naar venlo. Voor dat, hulde :bier: (echte MTB-fanaten)
Na de briefing van onze "badeend-captain", werd het droog..... en dat is het de gehele dag gebleven :D . Ik heb alleen maar regenjacks armwarmers en andere kledingstukken, in de rugzakken zien verdwijnen. de route heeft eigenlijk alleen maar profijt gehad, van de neerslag, de afgelopen dagen :-q. Kortom; Perfect bike-weer (IMO)

Ik heb me verwonderd over het hoge gemiddelde in de "klimgeiten-groep". Zeker in een dergelijk grote opzet, is dat vaak niet mogelijk :-q. Ook de SS-jongens hebben op mij een onuitwisbare indruk achtergelaten (heren, wat een power en souplesse 8) )
Op slechts een paar kleine schuivertjes, kleine mechanische mankementen (die allen ter plekke verholpen konden worden), heeft iedereen de rit geheel uit kunnen rijden.
Dank ook, aan de Mellow-bikers, die in no-time, mijn voorbandje hebben verwisseld. ik kon lekker op adem komen :winkie: ( dat soort klusjes ga ik vaker doorschuiven :tong )

Ook nog dank aan Lidia en Rene, voor hun belangeloze inzet als catering en verkeersregelaars :-q
Naast de (in startpost) genoemde initiatiefnemers van vandaag, wil ik toch ook een bedankje uitspreken aan de badeenden, die niet genoemd werden. Voor hun bijdrage vandaag, maar ook tijden het snoeien en de vele leuke verkenningstochtjes :-q . So thanks; Deltaflex,Nickapaa, Rednas79 en North-biker :bier:

Foto's (zijn der veel :winkie: ) volgen nog, want pinkbike ligt eruit :-{
Ik (en spreek denk voor alle badeenden) kijk terug op een zeer geslaagde dag, waarbij ik bovenstaande posts(hoop dat er nog vele volgen :wink: ) erg waardeer. Daar doe je het voor :-q

Zo, nu languit op de bank, nagenieten, van de reeds gekoelde Chardonnee :bier: (thx Pat @moutainbike.nl)
Laatst gewijzigd door jonjon op zo 19 juni 2011, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- What goes Up, Must come Down -
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Yep, leuk om dit gedeelte van Limburg ook te zien. Had een leuke dag.
Cheers van de dude met het lange haar :) (oftwel ouwe hippie)
(nite ride is de 14 october in Bergen Op Zoom Mu, maar er niet verder hier over praten, want dat geeft weer vervuiling)
Plaats reactie