2010: Is het niet weer eens tijd...?

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

ja, óf we moeten iets in oktober prikken, maar ik ben niet zo'n fan van het gemiddelde weer dan, zéker niet in combinatie met stilstaan-rijden-stilstaan ritten ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

ach, oktober moet toch nog wel kunnen? Snert tocht is het ook koud, en dan staan we ook stil ;-)
Don't believe the hype!
LFVDK
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 augustus 2010, 16:12
Mijn mountainbike: Haibike Edition RX Comp Line 2010
Contacteer:

Komt er nog een tocht want het is al half Oktober geweest? :oops:
En waar wordt het nou georganiseerd als het er nog van komt? Zou graag zelf het een keer mee willen maken hoe het nu is want ik lees erg positieve verhalen en wil het zelf ook graag ervaren :winkie:

LFVDK
To be the best, you have to beat the best!
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

ik denk dat we afgelopen zondag een informele ridersdag hebben gehad. jammer dat jullie gemist hebben. venlo is zeker een mooie optie voor zo'n dag hebben we weer gemerkt
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Ik wil ansicht best een 'Bikersdag' organiseren. Gebied zal dan Montferland/Elten worden. Eventueel stukken buiten de officiële route, maar dan moet ik wel even in contact zien te komen met de boswachter om een vrijstelling te vragen. Ik wil niet te ver van de route afwijken, maar toch wel een paar leuke stukjes meenemen om het gebied te laten zien op een andere manier dan over het officiële parcours. Ook moet iedere deelnemer in het bezit zijn een sticker om het gebied in te mogen (kosten zijn €5,-), maar wellicht is dat ter plekke te regelen met de heren van Bike-Emotions (naar ik begrepen heb zijn die vorige editie ook aanwezig geweest).

Als er animo voor is, dan komt er ook een bakkie koffie aan het begin, en een bakkie snert aan het einde... Zoiets moet toch te regelen zijn 8)

Mocht iemand zich geroepen voelen mee te denken, een Pb is zo verstuurd! :D


En even voor een stukje beeldvorming voor mij; Het idee achter een bikersdag is 'samen uit, samen thuis'... Is het daarbij dan aan te raden om een route te nemen die zeker weten voor iedereen volledig te rijden is, of is het verstandig om er een 2e lus in te maken voor een ieder die graag nog wat extra wil?
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Leuk idee Gijs, zeker doen :-D
Wat betreft complete route voor iedereen of tweede lus, mij lijkt een tweede lus geen verkeerd idee.
Als het mogelijk is wat tijd/datum betreft ben ik zeker van de partij dan :D
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
monkey7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 4 april 2010, 13:16
Mijn mountainbike: Heeft een magische koppeling

Wel even een belangrijk punt om in het achterhoofd te houden bij het uitstippelen van de route is dat een hoop mensen met de trein komen. Een startpunt zoals in Venlo de laatste keer is dus ideaal, kort stukje fietsen vanaf een intercity station.

Als het voor mij aan te reizen is ben ik zeker van de partij :D
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Daar is zeker rekening mee gehouden :-q Station Didam is om 15 minuten fietsen (en dan hoef je echt niet keihard te trappen). Eventueel kan ik treinreizigers gewoon op komen pikken, dan hoeft er ook niet gezocht te worden.
Voor mensen die met de auto komen is er ook genoeg parkeergelegenheid.

Enige vraag is nu; Op korte termijn, of liever tegen het einde van het jaar? Het is nu niet te koud, maar wel nat... Straks is het wel koud, maar misschien dan wel sneeuw (is eens een keer wat anders :winkie: )
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Op korte termijn kan je een snerttocht organiseren...
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

rond de kerst ook hoor ;)

Hou wel in gedachten dat we vorig jaar al in montferland zijn geweest. En, Natuurmonumenten is niet de makkelijkste met het afgeven van vergunningen..

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Nee, maar aangezien niemand wat wilt organiseren moet er nu niet gekoekwoust worden over de lokatie...

Hulde aan Gijs :-q
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

RobSter schreef:Nee, maar aangezien niemand wat wilt organiseren moet er nu niet gekoekwoust worden over de lokatie...

Hulde aan Gijs :-q
Precies, hou nu eens op met dat ontiegelijk gezever over locatie dit, tijdstip dat.
Heb je zin en tijd om mee te doen dan doe je mee, en anders ga even lekker op het dak regen zitten opvangen :-q
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie