Discussie: hoe ziet jouw ultieme bikersdag eruit.

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Plaats reactie
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

suravida schreef:Als je 50+ bent mag je ook op een moderne fiets komen, je bent dan zelf al retro ;-)
Dit kan niet misgaan... ik voel me nu al helemaal thuis.
Een MTB schijt niet op een bospad
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

ik ben bang dat 2010 doorgaat als jaar zonder bikersdag :-{
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

In het najaar is het ook vaak mooi weer ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

shiverer schreef:In het najaar is het ook vaak mooi weer ;)
Dat valt nu wel even tegen..dus maar 'even' alle acht pagina's doorgelezen, en daarna de Voorwaarden deelname bikersdag.
Volgends mij is het erg moeilijk, lees onmogelijk om aan deze voorwaarden te voldoen.
Zwaarte van de tocht en Achterop raken/verdwalen, i.c.m. Deelname (meefietsen) is in principe mogelijk door iedereen.

Duidelijker is: Deelname (meefietsen) wordt in principe mogelijk gemaakt voor iedereen, door iedereen.
(Er wordt op elkaar gewacht)

Dan maak je er duidelijker een sociaal evenement van.
Dan kunnen de snelleren, achteraan gaan fietsen en zich een beetje verantwoordelijk voelen voor de minder snelleren. Zo nu en dan
kunnen zij dan ook nog een sprintje trekken om weer aan te sluiten.
Uit de posts blijkt dat 1 dag leuker wordt gevonden dan een weekend, dan is een lokatie centraal in Nederland wel handig.

Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar Holten/Nijverdal, misschien niet helemaal centraal, 30 min. van Apeldoorn. Maar wel veel mogelijkheden om te biken.
Verschillende route's én qua moeilijkheidgraad voor iedereen te doen, lijkt mij. Daarnaast veel parkeerplaatsen op de Holterberg. En een NS station zo goed als aan de route. :-q
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Dutchy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: di 3 augustus 2010, 12:22
Mijn mountainbike: Merida Matts

HERO!

Holten zou voor mij Ideaal zijn, en je argumenten berusten ook nog eens op de waarheid :tong
Laatst gewijzigd door Dutchy op za 18 september 2010, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Het geld groeit me niet op de rug, en daar baal ik van!
The XeroX
Moderator
Moderator
Berichten: 3391
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 18:46
Mijn mountainbike: bunnyhopt 1 meter!
Contacteer:

Klinkt goed... Organiseren die hap!
Gary Fisher Big Sur - K2 Razorback team - Planet X Zebdi - NS Suburban :D

Gary Fisher gestolen!
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

@Lenf: Merk ik daar inspiraties voor het organiseren op?
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Jelle1707 schreef:@Lenf: Merk ik daar inspiraties voor het organiseren op?
Nee, is een foute aanname; Ik hou namelijk niet zo van die sociale uitjes...
het leukst vind ik; allemaal tegelijk vertrekken, met veel kabaal, dan uren ploeteren op verlaten track's en dan één voor één helemaal kapot aankomen. Dat de eersten dan alweer naar huis zijn terwijl de laatste nog niet binnen zijn, boeit mij dan niet zo.

Het ging mij er meer om dat het volgends de huidige voorwaarden, i.c.m. de doelgroep, bijna niet te organiseren viel, én dat dit, met een paar kleine wijzingen, bij te sturen was.
succes :-q
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Laat in iedergeval (niet allen in dit topic) duidelijk weten als er een bikerdag is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu wist ik nergens van en lees net toevallig in nutteloos een verwijzig naar dit topic........
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Hilco schreef:Laat in iedergeval (niet allen in dit topic) duidelijk weten als er een bikerdag is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu wist ik nergens van en lees net toevallig in nutteloos een verwijzig naar dit topic........
Nou moet ik je toch even corrigeren...
Het topic is al geruime tijd een 'Sticky' in Mountainbike.nl Bikersdagen (hoe specifiek wil je het hebben...) en komt telkens weer terug op pagina 1 van de lopende onderwerpen. Er zijn regelmatig postende members die het in hun onderschrift hebben staan...
Lijkt me toch voldoende kans om het niet mis te lopen.

Het is al jaren niet gebruikelijk om er flyers voor uit te delen, bikers per mail mee te spammen, etc. en toch is de opkomst elke keer weer redelijk tot goed te noemen. Volgens mij dekt de communicatie de lading wel.

Dat je er zelf om wat voor reden dan ook overheen gelezen hebt wil niet zeggen dat het niet goed gecommuniceerd wordt...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Hilco schreef:Laat in iedergeval (niet allen in dit topic) duidelijk weten als er een bikerdag is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu wist ik nergens van en lees net toevallig in nutteloos een verwijzig naar dit topic........
jammer dat er nooit een sticky van gemaakt is.. mijn ultieme? Op een plek met hoogteverschillen waar je niet afhankelijk bent van vaste routes (hint Enrico)

edit: Wicked, het is dus geen sticky
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

woeker schreef:edit: Wicked, het is dus geen sticky
Sorry, ik verwar je karttopic met de bikersdag. Vergeef me.

Maar een sticky is in principe niet zo heel erg noodzakelijk, omdat er in het forumonderdeel nauwelijks topics lopen en hij dus altijd in de top-3 staat als hij actueel is.
We kennen volgens mij niet zo iets als een Sticky voor de 'nieuwe onderwerpen' lijst.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

het is ook geen verwijt maar gewoon een verzoek.............laat het weten door of een post in nutteloos af en toe of in het onderschrift van de organiserende leden of op welke manier dan ook .

ik heb het echt gewoon gemist nu ...........
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Hilco schreef:
ik heb het echt gewoon gemist nu ...........
moet nog komen hoor :wink:
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Waar komt de bikersdag dit jaar ?

Aangezien het verleden jaar op het laatste moment van de grond af kwam :tong
Plaats reactie