Discussie: hoe ziet jouw ultieme bikersdag eruit.

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Plaats reactie
Smoked
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 23:15
Mijn mountainbike: Cannondale Rz one-twenty one
Contacteer:

InlineBiker schreef:
Smoked schreef: Ik als verwende mountainbiker uit zuid-limburg ga geen kosten maken om in een minder intressant gebied dan dat hier ligt te gaan biken. (ik hoop begrijpelijk)
Eerlijk gezegd, begrijp ik dat niet...
Als ik iedereen hoor over hoe goed het parcour van de brunssumerheide is heb ik mijn twijfels bij de rest van NL.
Ik heb 2 jaar in Dorst gewoond en kwam niet aan mijn trekken daar (op de mtb ;) )

De route van Brunssum is zeker mooi, maar er is nog zoveel meer mooi's hier....

Als ik 1 uur of meer moet reizen om te mtben verwacht ik ook wat, in de zelfde tijd zit ik in de Ardennen.

Zoals in mijn ogen een bikersdag uit zou moeten zien is dit met een leuke lange tocht. Tempo van de langzaamste, om toch een groep te houden. Wil je knallen, zul je hier en daar moeten wachten.
En dan afsluitend met een bbq met veel bier of iets dergelijks, praten op de fiets is toch altijd wat lastiger.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Smoked schreef:En dan afsluitend met een bbq met veel bier of iets dergelijks, praten op de fiets is toch altijd wat lastiger.
Is het imago dingetje :-{ , of hoe moet ik dit soort waardevolle toevoegingen zien :~ Al is nu wel op slag duidelijk waarom je het graag perse in Zuid-Limburg wilt fietsen: je moet immers nog op de fiets naar huis :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Guust
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:19
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8 SL

Smoked schreef:
Ik heb 2 jaar in Dorst gewoond en kwam niet aan mijn trekken daar (op de mtb ;) )
Overloper :evil: :wink:

Mijn alle eerste bikersdag die ik ga meemaken moet leuk zijn. En daar bedoel ik mee dat iedereen hier op het forum zich erin kan vinden in wat er word gedaan.

En misschien een puntje voor de mensen die een bikersdag gaan organinseren; Pijl onder de forum members eerst een paar datums wanneer ze het best kunnen.
(c)
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Bikersdag op 1 dag houden en niet mengen met een weekend oid. Zo krijg je snel een splitsing van mensen die al een dag bij elkaar zijn en dus al wat inside-jokes hebben vs de nieuw komers. Daarom vind ik shortcuts ook niet echt een optie omdat dit nooit echt te plannen is vanwege eerder genoemde redenen (lekke banden, etc) en daarbij is het gewoon samen uit, samen thuis.

De belangrijkste rit van de bikersdag in 1 grote groep rijden, dan maar wat vaker stoppen en vooral op de laatste personen letten. Niet op deze personen wachten op bepaalde punten, maar ook even omkeren om ze erbij te halen. Heb dit al vaker meegemaakt (en achteraan mee gepeddeld) omdat ze vooraan gewoonweg te hard gingen voor een bikersdag. Op zich niet heel erg, maar dan stop dan nog frequenter dat je elkaar toch een beetje in het oog kan houden.

Mochten er dan nog echt snelle vogels tussen zitten, kunnen die altijd na de tocht nog een een rondje met z'n alle knallen. Dus lekker vroeg in de ochtend organiseren, is er daarna nog zat tijd voor een extra rondje of een verjaardag.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Als er in 1 grote groep gereden wordt, zal ik me nooit opgeven voor een bikersdag. Volgens mij ben ik niet de enige die er zo over denkt. Ik heb er geen probleem mee mezelf aan te passen, vanwege het sociale element. Maar ik zie het niet zitten om meer stil te staan, dan te fietsen. Zeker als het wat kouder/natter is.

Daarbij kan een grote groep dreigender overkomen op andere recreanten en meer overlast geven. Ik vind ook dat je daar rekening mee moet houden.

Stap af van het idee om in 1 grote groep te rijden. Dan zul je zien dat er meer mensen komen, waardoor de groep überhaubt te groot wordt en je genoodzaakt bent meerdere groepen te maken. Voor die kleinere groepen geldt natuurlijk wel samen uit, samen thuis ;)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik ben het met JorisR6 eens.

Maar als dat niet de bedoeling is dan blijf ik gewoon thuis. Daar heb ik ook vrede.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Smoked
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 23:15
Mijn mountainbike: Cannondale Rz one-twenty one
Contacteer:

cheeta schreef:
Smoked schreef:En dan afsluitend met een bbq met veel bier of iets dergelijks, praten op de fiets is toch altijd wat lastiger.
Is het imago dingetje :-{ , of hoe moet ik dit soort waardevolle toevoegingen zien :~ Al is nu wel op slag duidelijk waarom je het graag perse in Zuid-Limburg wilt fietsen: je moet immers nog op de fiets naar huis :bier:
Ach, met wat minder bier ben ik ook tevreden, als het maar Brand is :D ;).
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Rijden met een grote groep bikers met veel onderling niveauverschil zal altijd leiden tot "frustraties". Iemand die ooit een bikersdag heeft bijgewoond en voor zijn / haar gevoel meer heeft moeten wachten dat dat hij / zij gereden heeft zal zich de volgende keer waarschijnlijk bedenken. Het zelfde gaat op voor iemand die juist moeite heeft om het tempo bij te houden. Natuurlijk is het sociale aspect bij een bikersdag van groot belang. Dat hoeft m.i. niet alleen tot uiting te komen door met zijn allen te gaan biken. Ook voorafgaand / na afloop moet er ruimte zijn om elkaar nader te leren kennen.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Eigenlijk is het wat mij betreft precies zoals V zegt. Een ieder die daar dan geen zin in heeft kan thuis blijven, en de rest die gaat voor gezelligheid heeft er een leuke dag aan. Ik heb wel vaker dat we (met slechts een paar man welliswaar) een tochtje maken met veel verschil in conditie, en echt niet dat ik me erger aan de wacht tijden... Je moet gewoon niet de instelling hebben om lekker te gaan knallen, dan komt alles goed :-q
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

GijsJUH schreef:Eigenlijk is het wat mij betreft precies zoals V zegt. Een ieder die daar dan geen zin in heeft kan thuis blijven, en de rest die gaat voor gezelligheid heeft er een leuke dag aan. Ik heb wel vaker dat we (met slechts een paar man welliswaar) een tochtje maken met veel verschil in conditie, en echt niet dat ik me erger aan de wacht tijden... Je moet gewoon niet de instelling hebben om lekker te gaan knallen, dan komt alles goed :-q
Zijn we daar iig over eens: wie daar geen zin in heeft moet thuisblijven.

Dan ook niet meer klagen als de opkomst matig is ;)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

JorisR6 schreef:Dan ook niet meer klagen als de opkomst matig is ;)
Is dat ooit gebeurd dan?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

The Flying V schreef:
JorisR6 schreef:Dan ook niet meer klagen als de opkomst matig is ;)
Is dat ooit gebeurd dan?
Vooruitziende blik ;)

Robster, Woeker en KleinePalomino hebben in dit topic allemaal opmerkingen gemaakt over een slechte/matige opkomst bij vorige edities. Je mag het misschien geen klagen noemen, maar ze geven wel een signaal af.

Het komt op mij over dat je/jullie niet open staan voor tips om een grotere opkomst te krijgen. Als je de bikersdag kleinschalig wilt houden: ook goed, maar zegt dat dan gewoon.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Wat een gezeur over dat frustraties van rijden in een grote groep.

De meeste bikersdagen zijn bezocht door ca. 30 á 50 man (en vrouw)
Opkomst bij lossen bikersdagen waren groter dan bij weekendjes.

Er zat meestal een enkeling tussen die zich op deze dag niet heeft vermaakt.
Laat die ene persoon dan lekker thuisblijven en gun de rest van de groep die wel plezier hebben hun pleziertje.

Gewoon 1 groep, 1 snelheid en 1 grote hoop plezier.

Wil je echt gaan presteren, maak dan een let's ride aan met mensen van je eigen niveau.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

CrazyCarrot schreef:Wil je echt gaan presteren, maak dan een let's ride aan met mensen van je eigen niveau.
Waar maak jij uit op dat mensen die in meerdere groepen willen rijden, willen presteren?

Als je een bikersdag wilt gebruiken om te laten zien dat je hard kunt fietsen ... tja. Dat kan idd niet de bedoeling zijn van een bikersdag. Als ik wil presteren ga ik wel een marathon rijden.

Maar goed, ik ga er verder geen woorden aan vuil maken. De verschillende meningen liggen (te) ver uit elkaar.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Tamarinde
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4416
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:56
Mijn mountainbike: Paid Attention..

Misschien moeten we een Bommie o.i.d. eens vragen wat zijn idee van een bikersdag is?

We vergeten trouwens helemaal dat er op een Bikersdag eigenlijk natuurlijk wél lekkere Engelse Sandwiches moeten zijn :D
Plaats reactie