The next episode

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Wat in ieder geval belangrijk is, is dat er een plaatselijke gids is. Opzich kunnen we ook alvast 2 data prikken. Bv één eind december (duurt nog 2 maanden) en al één in maart/april ofzo. Sallandse heuvelrug is ook leuk (pas geleden met Sven gebiked). Januari en februari zijn altijd het koudst... Niks mis mee, alleen als je van wat verder moet komen misschien minder leuk?! We komen er wel :smile: Heb er in ieder geval al weer zin in, maar moeten wel de data wat langer van tevoren bekend maken. Dan kan iedereen er rekening mee houden. En inderdaad niet te vaak, want dan blijft het ook leuker.

Ik kan een pol zetten op de site, met waar (alleen plaatsen waar dus een gids is) en een paar voorkeurs data...
isil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: wo 22 augustus 2001, 02:00

OK,
is misschien wel erg snel na vorige forumdag, in het voorjaar vind ik ook best....

Ben trouwens gisteravond lekker op mijn bek gegaan in Nijmegen: reed het laatste eind van de route van Nijmegen (voor de mensen die deze kennen in de buurt van de parkeerplaats bij de Scheidingsweg) en daar ligt dus sinds jaar en dag een modderpoel over de hele breedte van de weg. Mijn vriendin keihard erdoorheen, ik ook dacht ik tot ik tegen een tak/stuk hout reed (je zag namelijk geen hand voor ogen, was rond 19.00), weggleed en languit in de ranzigheid belandde...Ik stonk een uur in de wind en zag er niet uit..Was leuke ervaring...

BTW: als je valt blijk je best snel uit de clipless pedalen te kunnen komen...weet ik nu uit ervaring :wink:

...hhmmm, sorry dit niet veel met het oorspronkelijke onderwerp te maken, maar ik wilde het jullie niet onthouden.
eblezer
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 29 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Black, XT/XTR, HS33, Kore, Easton, Time ATAC, Marzzochi MXC Air
Contacteer:

Rond de kerst lijkt me op zich erg tof alleen kan ik er dan niet bij zijn, ben die hele periode standby voor m'n werk...

Frequentie van 4* per jaar is volgens mij goed te doen... Dan blijft 't iets bijzonders!!!

In maart/april ben ik er dan absoluut bij!!! :-q


<font size=-1>[ Dit bericht is bewerkt door: eblezer op 2001-10-23 11:58 ]</font>
megabike
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek 6500, Manitou super six, Deore / LX /Magura HS33 /Bontrager
Contacteer:

--->>> The Original Bike-O-Man
Hoe was het in Rheden ?
(Nog modder gezien, en buffels :smile: )
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2001-10-23 11:38, schreef isil:
BTW: als je valt blijk je best snel uit de clipless pedalen te kunnen komen...weet ik nu uit ervaring :wink:
</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

I know what u mean :D
The freedom to ride where you want, when you want.
Reling
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Delight TomTailor
Contacteer:

Ik kan als gids dienen, isil ook, toch? en verder zijn er nog meer lui die de weg hier kennen. in geval van een oudejaarstocht maken we er wel een oliebolleneetwedstrijd van, kan ik toch nog ergens de beste in zijn, :wink: verder denk ik idd dat we het eenen ander maar lekker z'n gangetje moeten gaan.
isil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: wo 22 augustus 2001, 02:00

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2001-10-23 20:14, schreef Reling:
Ik kan als gids dienen, isil ook, toch?
</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

In voorjaar ongetwijfeld, nu ken ik nog niet alle leuke routes/stukjes (heb die route van jou nog niet gereden), dus bij een route van zo'n 50 km uitzetten zou ik niet weten waar ik moet beginnen, maar ben op zich best bereid mee te gidsen...
Zijn er hier op ut forum trouwens meer mensen uit Nijmegen? Kom in ieder geval vaak genoeg bikers tegen...

En we zien het wel waar en wanneer de forumdag gehouden wordt. Lijkt me in ieder geval leuk er eens bij te zijn.
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

Megbike: je mag wel gewoon Bike-O-Man zeggen hoor! Grapje...:smile:
Rheden was tof! :grin:
Honi soit qui mal y pense!
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2001-10-24 10:11, schreef The Original Bike-O-Man:
Rheden was tof! :grin:
</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Het ís een toffe route. Die drukte is vooral 's zondags. Kwam op zaterdag maar een paar mensen tegen, waaronder iemand die het zo'n rustige route vond. Die was trouwens ook rondjes aan het rijden, maar kwam uit Utrecht. Oppassen met die pony's die staan soms om de bocht!
Ze hebben namelijk een echte hardtail! :wink:
The freedom to ride where you want, when you want.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Nijmegen lijkt me leuk... kunnen jullie wat info op een rijtje zetten. Van waar zouden we af kunnen spreken enzo, is er een station in de buurt, hoe heet het bos of de route.

Andere ideeen nog steeds welkom natuurlijk, lijkt me goed om er een vast te gaan stellen, of 2?! Zo te horen komen er waarschijnlijk ook al wat nieuwe forum bezoekers, wordt weer lachuh dus :smile:
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Nou wanneer??
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
isil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: wo 22 augustus 2001, 02:00

Zo ff snel (moet zo weg):
routes/bos/militair oefenterrein liggen aan de rand van Nijmegen (zeg maar tussen Nijmegen/Groesbeek/Mook/Malden).

Er is géén station in de buurt (CS is zo'n 20 minuten fietsen), maar er zijn wel een aantal parkeerterreinen in de buurt vanaf waar vertrokken kan worden (en de meeste zijn goed te bereiken).

Afspreken bij centraal station kan wel, maar de parkeerplaatsen daar zijn vaak bezet (what's new), dus dat kan wel eens een probleem zijn voor mensen die met de auto komen...

Reling -> andere ideeen?
Bikebabe
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 24 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek PRO XC 9.9 Shimano XTR Rock Shox Sid SL, 2.5

Als de datum en beetje gunstig is, zorg ik dat ik er weer bij ben :lol: . (ALs het nog mag van jullie)

Mijn voorkeur gaat uit naar een parkeerplaats dichterbij het bos. Het stuk van station naar Groesbeek is niet echt leuk (Drukke weg enz.) Als de treiners en Nimwegenaren nou eens afspreken bij Heyendaal, en gezamenlijk naar het bos fietsen ?

Of met z'n allen afspreken in de buurt van Heyendaal ?
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Goed idee.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Lijkt me een prima plan!



Voor de mensen die minder bekend zijn daar, Heyendaal is een sub-station van Nijmegen.
The freedom to ride where you want, when you want.
Gesloten