Het Bikersdag Vaals aftertalk topic

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

@ Bas : leuke foto's !
@ De overige fotograffeurs : wanneer komen deze online ?

Zo, en dan nu even mijn verslag van de dag. (voor de geïnteresseerden)

Door een vertraagde Lenney (kon hij niks aan doen, bike-afspraak kwam niet op tijd) moesten we wat later van start dan gepland. Een lang lint bikers ging met een lekker gangetje op weg het parcours op. Zoals al eerder door bikersdag veteranen werd aangegeven moesten we geen hoogdravend tempo verwachten en dat was niets teveel gezegd. Door allerlei oorzaken (o.a. wachten op achterblijvers, materiaalpech) werd er regelmatig gestopt, maar ik heb dit persoonlijk niet als vervelend ervaren. Dat kwam vooral door het feit dat je genoeg bikers om je heen had om eens een praatje mee te maken.
Ergens voorbij de helft van omloop 1 sprong ik in een afdaling over een grote boomwortel heen, maar belandde met het voorwiel op de wortel die er achter lag. Door de schuine ligging t.o.v. de rijrichting werd mijn voorband weggetrokken naar de rechterkant en kwam ten val. Ik stond vrij snel weer op de been en bemerkte alleen een pijnlijke knie en veel kleine schaafwonden. Toen ik op de fiets zat bleek mijn voorband lek en kon ik die dus lekker gaan vervangen. Er kwam direct een klein team van gidsen (waaronder Rogier, Walter en Patrick) die me aan alle kanten te hulp schoot.
Na het vloeibaar verbinden van de ergste wonden en het repareren werd er op de groep gewacht en kon de ronde vervolgd worden. Uiteindelijk via de terrasstop het eindpunt van de eerste omloop bereikt. Na een stop op het drielandenpunt werd begonnen met de tweede ronde. Dit ging allemaal wel aardig. In het eerste deel was het vooral dalen, dus het tempo bleef er aardig in. Na een korte stop vanwege materiaalpech gingen we vrolijk door en kwamen we op een afdaling terecht die bestond uit een pad met grote geulen en aan de linkerkant een landbouwhek met prikkeldraad. Door een ongelukkige manoeuvre gleed ik in de geul aan de linkerkant van het pad en daar bleef ik mijn weg vervolgen. Voor zover ik het nog kan nagaan maakte ik een stuurbeweging naar rechts en kwam ergens tegenaan, waardoor ik naar links viel. In mijn val kwam ik het hek met prikkeldraad tegen, waar ik ook vakkundig in bleef hangen, auw !
Met wat hulp van medebikers kon ik weer opstaan om de schade op te nemen. Dit bleek niet gering te zijn. Mijn bovenarm, bovenbeen en de streek rond mijn knie zaten onder de sleepsporen van het prikkeldraad. Mijn fietsbroek was ook heel sexy opengescheurd aan de zijkant, maar gelukkig niet genoeg om al mijn lichamelijke geheimen prijs te geven ;) .
Wederom werd ik verzorgd door de gidsen en een andere bikers die enigszins verstand hebben van wonden verbinden. Er waren nogal wat verbanden nodig om de wonden nog een beetje te kunnen afdekken, maar uiteindelijk is dit gelukt.
Mijn werd gevraagd wat ik wilde doen. Na enig overleg besloot ik toch een stuk door te fietsen naar het eerstvolgende terras met de bedoeling daar mijn auto heen te laten brengen. In de klim die volgde na de valpartij bleek dat ik toch nog in staat was om wat te fietsen. Bij het terras aangekomen besloot ik dat het wellicht toch mogelijk was om op eigen kracht naar het drielandenpunt te komen. PT bood zich aan als hulp, omdat zijn bike voorzien is van GPS. Door wat aanwijzingen bij het terras wisten we welke kant we op moesten en zijn met z’n drieën (bikybiky, PT en ondergetekende) naar de parkeerplaats gereden. In de klim merkte ik al dat mijn ketting raar deed op het kleinste kransje achter. Dit bleek bij aankomst boven veroorzaakt te zijn door een gesleten body :~

Ik fiets al heel lang, maar zoveel pech als ik op de bikersdag heb mogen ondergaan heb ik nog nooit gehad in zo’n korte tijd.

Omdat de wonden zeker na de klim naar het drielandenpunt (dat was niet mis trouwens :-{ ) niet meer zaten zoals het moest ben ik naar het ziekenhuis van Heerlen gereden, alwaar ik vrij snel geholpen ben op de huisartsenpost. Na het schoonmaken van de wonden keek ik er even naar en waande me op Amsterdam CS of Kijfhoek. De wonden in mijn benen leken wel een rangeerterrein ; diepe rechte strepen kris-kras door elkaar. Er was zoveel verband en pleisters nodig om me schoon te maken en verbinden, dat de bak met deze spullen zeer vervroegd moest worden bijgevuld :tong . Ook zijn er aardig wat strips hechtpleisters doorheen gegaan om alle sporen nog enigzins aan elkaar te kunnen hechten.
Mijn knie is in het drukverband gezet en de wonden zijn afgedekt met verband en gaas etc.

Een dag later zit ik mijn relaas te tikken met een enorm stijve knie (bewegen is nu echt pijnlijk) en wonden die nu ook wat meer pijn doen, omdat je haast voelt dat ze zich proberen te herstellen.
Zoals Kokopelli al reeds beweerde : XC is een gevaarlijke sport ! (;))
Als je mij nu zo ziet zou je het wel zeggen. Gelukkig is de deuk in mijn zelfvertrouwen minimaal. Vallen hoort nu eenmaal bij de sport (al deed ik het nooit zo vaak/erg als gisteren in 1 XC-rit) en de gevolgen moet je dan helaas gewoon accepteren.

Om het geheel nog even samen te vatten:
- Medebikers van ’t forum: leuk jullie gezien en/of gesproken te hebben, al heb ik er helaas een paar gemist die ik ook nog wel had willen spreken
- Gidsen en organisatie : bedankt voor de begeleiding en de hulp bij het verbinden van de wonden en het repareren van de band (RT :-q ) .
- PT bedankt voor de GPS begeleiding naar de parkeerplaats :-q

Als ik nog iemand vergeten ben te bedanken : mijn excuses

Mocht er nog eens een bikersdag worden georganiseerd en ik ben er bij, dan hoop ik dat ik er beter van af kom, want ik heb mijn portie onderhand wel even gehad. Ik hoop dat alle wonden genoeg hersteld zijn als de vakantie begint, want dan wil ik gewoon weer biken natuurlijk !

Was getekend,

Wicked DJ
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Mooie foto's Bas. Ik heb nu alweer zin in Bikersdag 2007 :-q

@Wicked: Sterkte. En zoveel pech als jij gisteren hebt gehad gebeurt inderdaad maar zelden.
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

Wicked DJ schreef: In de klim merkte ik al dat mijn ketting raar deed op het kleinste kransje achter.
Wicked DJ
Wat een beul hè
zwaar gewond het 3LP beklimmen en dan nog op de 11 ook :o

Bas bedankt voor de pics!!
Ride First Work Later!!
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

CuBabe schreef:
msxx schreef: Voor veel kilometers of hoge gemiddelde snelheden wordt geen bikersdag georganiseerd en dat was te merken
Als je meer kilometers had willen rijden, er was nog een tweede ronde en voor een gedeelte van de groep zelfs een derde ronde. Wij hadden uiteindelijk ruim 50 km op de teller staan en meer dan 1000 hoogte meters, valt allemaal wel mee toch?? :wink:
Je hebt helemaal gelijk, maar dan praat je al wel over de bikersavond he ;)
Ik wilde zeker stellen dat ik volgend jaar weer deel mag nemen en het leek me daarom verstandig dat ik het thuisfront nog wat gezelschap zou gaan houden 8)
Een gewezen verslaafde
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

PT schreef:Wie vliegt er hier?
Strakke actie :-q

Het was een geweldige dag, iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage aan dit evenement.

Bas, beterschap. Afbeelding
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op ma 24 juli 2006, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

Bedankt voor de leuke reacties :-q ! Helaas dat we regelmatig moesten wachten, maar als je kiest voor singletracks ipv. brede paden moet je inderdaad meer wachten en heb je dan ook nog eens materiaalpech en last van de vallende ziekte :wink: , dan krijg je dat!

@Bas, veel succes met je rangeerterrein! Ik hoop dat er snel geen treinen meer overheen kunnen rijden!

@Bastien, leuke foto's :-q ! Top
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

PT schreef:Wie vliegt er hier?
Mr Panasonic 2500* natuurlijk. Na dit incident heeft hij ook geen mogelijkheid meer laten liggen om iedereen precies uit te leggen wanneer, waarom, waar het pijn deed.

Verder echt een SUPER weekend gehad! Dit staat heel hoog in de top van de beste bikeervaringen totnogtoe voor mij!
Al moet ik zeggen dat het tamme fietstochtje naar mijn werk vanmorgen al redelijk afzien was. Met lege beentjes de dijk omhoog, poeh...

Overigens ook triest nieuws, Mr Panasonic 2500 is me al de hele ochtend aan het spammen met allerlei full-suspentions ter vervanging van zijn Oldskool apparaat.

*Mr Panasonic 2500 is sinds kort te vinden onder de naam BeeTee op het forum.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Lenney
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: vr 27 februari 2004, 20:41
Mijn mountainbike: Specialized FSR
Contacteer:

Ondanks de vertraging heb ik toch nog een hele leuke dag gehad. Ik ben jullie dan ook zeer dankbaar dat jullie nog op mij hebben gewacht. Want onderweg in de auto heb ik me behoorlijk op zitten vreten.

M'n complimenten aan de heren gidsen voor de organisatie en de mooie route. Ik heb er enorm van genoten! :-q
Ik vond het ook leuk om met enkele forumleden kennis te maken. Dus al met al een fantastische dag!

@Wicked: Beterschap joh! Volgende keer beter zullen we maar zeggen. :-q

Zo, en nu naar het strand m'n vakantie gaan vieren. :tong

Groetjes, Ronald.
Mountainbiken: huis der egotrippers, moraalridders en minderwaardigheidscomplexen!
PT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: wo 6 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Epic '07 & Tricross '08
Contacteer:

Sjef schreef:Overigens ook triest nieuws, Mr Panasonic 2500 is me al de hele ochtend aan het spammen met allerlei full-suspentions ter vervanging van zijn Oldskool apparaat.

*Mr Panasonic 2500 is sinds kort te vinden onder de naam BeeTee op het forum.
Dan lijkt dit mij wel een goede optie (vaak als beste uit de tests):
Afbeelding

Even een talas erin en je hebt een superbike.
Vraag maar aan Stefke.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wow, wat een reacties al zeg. Sommige forummers internetten net zo snel (zo niet sneller) als ze fietsen! :wink:
Ik was rond half elf thuis en had toen meer zin in m'n bed dan in m'n toetsenbord...

Voor mij was het de eerste bikersdag maar zeker niet de laatste, erg leuk om eens wat gezichten achter die anonieme nicknames te zien. En een mooie route natuurlijk, maar dat wist ik als ingewijde vantevoren :D

Erge pech voor WD inderdaad. Veel heb ik niet met hem gesproken maar dat-ie geen watje is weet ik inmiddels wel! Sterkte met het herstel.

Verder viel me op dat de beginners in de groep het erg goed deden! Ga vooral zo door jongens :-q

En nu weer aan het werk voor de baas...
Paul

ps; ik had mister panasonic's duik van achter gezien, interessant 'm nu ook uit een ander perspectief te zien. Oogt zeer spectaculair!
Little John
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 18 juli 2006, 20:01
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 5 / Trek 4100
Contacteer:

Zo nu staat ie goed.
gellukkig heeft rolling de foute weer verwijdert.

Nogmaals

Voor het eerst mtb'en viel me niet tegen.
Zelfs het 2e rondje doorgegaan.

Iedereen bedankt voor de gezelligheid.
De gidsen voor voor de tocht.
En Remo voor het regelen van de camping en de BBQ.

Heb er spijt van dat ik niet eerder een fiets heb gekocht.

Groetjes John
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

PT schreef:
Sjef schreef:Overigens ook triest nieuws, Mr Panasonic 2500 is me al de hele ochtend aan het spammen met allerlei full-suspentions ter vervanging van zijn Oldskool apparaat.

*Mr Panasonic 2500 is sinds kort te vinden onder de naam BeeTee op het forum.
Dan lijkt dit mij wel een goede optie (vaak als beste uit de tests)

Even een talas erin en je hebt een superbike.
Vraag maar aan Stefke.
Die schijnt iig lekker nerveus te sturen ja! Ik zal eens kijken wat hij er van vindt.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
bagger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2720
Lid geworden op: wo 30 maart 2005, 17:13

Dat belooft dus nog meer OTB foto's van Mr. Panasonic!!
Laatst gewijzigd door bagger op ma 24 juli 2006, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"Adventure is just bad planning"
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

bagger schreef:Dat belooft dus nog meer OTT foto's van Mr. Panasonic!!
OTT?
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Hij zal OTB bedoelen
Een gewezen verslaafde
Plaats reactie