Ardennentrip of een uitstapje naar Zuid Limburg ?

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Heren,

Mag ik even opmerken dat de camping maar €4,50 per persoon kost...
Ik kan morgen in mijn beste frans eens vragen of er in dat weekend 4 tot 8 tenten bij kunnen.

Misschien een dun draadje aan de bikes naar Remo's grote teen?
Ik ben al vaak op de camping geweest, we zetten de fietsen altijd met een handvol kettingen en beugelsloten aan elkaar vast.
Het is geen mega-evenement a la Willingen of een tourtocht met 3000 bezoekers. Professionele fietsendieven komen hier dus niet op af en de gelegenheids dief gaat niet midden tussen de tenten 20 sloten doorzagen/knippen.
Het zal wel meevallen.
Maar indien noodzakelijk leg ik m'n bike wel in m'n tent, kunnen jullie mijn slot gebruiken. :D
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik vind het ook prima om mijn fiets in een tent te leggen 's nachts. Maar als we ergens gaan eten, dan laat ik hem liever niet op een camping achter. We kunnen ze wel vastleggen aan een tentstok, maar als mensen je een keer met de fietsen zier, en dan een groep weg ziet gaan, dan weet je nooit wat ze zullen gaan doen.


Maar goed, er zit een camping net buiten Houffalize, als we daar zouden gaan staan, dan kunnen we het beste op de fiets naar het dorp om iets te eten/drinken. Als we dan op een terras zitten, dan kun je de fiets wel in de gaten houden.

Als Peter genoeg plaats in de auto heeft, dan heb ik voor 6 personen plaats, zoals gezegd.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

Ik heb net gebeld voor het huisje waar Fietspomp het over had, maar deze is niet meer vrij voor een lange periode. Andere huisjes trouwens ook niet! Blijft dus de camping over.
Welke camping?

Zeg Rogier en Bas, jullie hadden het erover om vrijdag(avond) al te vertrekken. Gaat dit nog door? Ik voel hier nl. ook wel wat voor.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik wil ook wel op vrijdagavond, maar ik ben ook nog afhankelijk van Peter.


Mij lijkt de camping in houffalize wel wat. Dat dorp is gewoon erg gezellig en er zijn veel uitgezette routes daar.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Lijkt mij een goed plan. :-q

Begrijp ik het goed als ik begrijp dat de keuze op Houffalize is gevallen ? :roll:

Nu maar hopen dat het "terras weer" is.
In ieder geval lijkt het mij het beste wanneer iedereen zoveel mogelijk kettingen en beugelsloten meeneemt. :lol:
Ik heb een tent die plaats biedt aan 3 - 4 luchtbedden, maar als m'n bike in de tent ligt is alle ruimte bezet.
Deze situatie zal waarschijnlijk voor de meesten van ons gelden.
In dat geval dus plek reserveren voor 8 tenten ?
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

nee hoor, er zijn geen 8 tenten nodig. Als er 3 mensen bij jou in de tent kunnen slapen, dan kunnen er wel 8 fietsen en 5 mensen in mijn tent. De fietsen kunnen tegen twee tentstokken gezet worden, waar ze ook nog eens aan vast geketend kunnen worden. Wij kunnen onze luchtbedden daar dan voor leggen, zo groot is de tent wel.


Dus ik denk slechts een reservering voor 1 grote tent en 1, misschien 2 kleine.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Heeft iemand een adres en een tel. nr. van "de" camping?
Lijkt me midden in het zomerseizoen wel verstandiger eerst te bellen.
:~ Mag je ook wild kamperen in Belgie ? :~
Psyche
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 6 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works hardtail frame, Manitou Black, Thomson, SRAM 9.0/9.0SL, XTR/XT, ...
Contacteer:

Wildkamperen is niet meer toegelaten in Belgie, ben zelfs al eens op de bon gegooid dus er is wel degelijk controle.
Alle informatie rond campings in Houffa kan je vinden op:
http://www.houffalize.be/site/tourisme/ ... mpings.htm

Ik doe overigens mijn best om ook nog te komen (2 personen). Overigens mag je La Roche ook beschouwen als een topper qua routes (mits basisinfo bij te hebben) plus het is vlakbij Houffa.
Peter F900
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 20 oktober 2001, 02:00

Lijkt mij een strak plan om vrijdagavond weg te gaan. Helaas moet ik dan nog wel werken, maar dan kan ik wel om 17:00 uur vertrekken.

Dan hebben we nog een hele zaterdag om te biken :-q

Sven: In mijn autotje kan ik best wel wat spullen kwijt. (er past ook een fiets in waar alleen het voorwiel uit is) dus een tentje meer of minder moet geen probleem zijn.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Psyche schreef:...Alle informatie rond campings in Houffa kan je vinden op:
http://www.houffalize.be/site/tourisme/ ... mpings.htm...
OK, welke camping en wie belt er even ?
Mijn Frans is niet zo best :oops:
Psyche
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 6 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works hardtail frame, Manitou Black, Thomson, SRAM 9.0/9.0SL, XTR/XT, ...
Contacteer:

K'heb al heel veel op campings geweest in de Ardennen en ga nooit meer reserveren. Als je op een vrijdagavond arriveert zal je er makkelijk met een 4 tal tenten kunnen blijven. Ga gewoon de camping eens rond en dan kan je beslissen of het het wel de moeite is, niets erger dan gereserveerd te hebben en dan te merken dat de camping slecht is.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik heb net even een camping een mailtje gestuurd, camping chasse et peche. Het mailadres zag er nederlandstalig uit, dus ik heb het maar in het Nederlands gedaan. Ik zie wel of het werkt. Maar er zijn inderdaad een aantal campings in Houffa, dus er zal vast plaats zijn zonder te reserveren.


Trouwens, wie komen er nu allemaal op vrijdagavond? Het zou wel gezellig zijn als iedereen dat zou doen en bovendien kunnen we dan zaterdag lekker vroeg op pad. Peter en ik gaan wel op vrijdag, en Rogier wou het ook, geloof ik. Jullie?
Trainen is voor mensen zonder talent!
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Ik krijg net een mailtje dat ze op vrijdagavond de firewall willen updaten.
(3e poging door extern bedrijf :D )
Kijken of ik dat kan verzetten, anders ben ik er pas laat op de avond of zaterdag ochtend.

Komen we op het uitwisselen van gsm nummers, mits die in het buitenland werken...
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

Ik zou ook vrijdag al willen vertrekken, maar wel pas vanaf 17:00 uur ivm werk. Kunnen we zaterdag inderdaad al vroeg gaan biken!
Fietspomp
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 20 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Mirai frame met xt/xtr afmontage en skareb elite

Mij maakt het niet uit wanneer we gaan (ben al blij als ik met iemand mee kan rijden )
Plaats reactie