Wordt het niet weer eens tijd?

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
Gesloten
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

Spook-E schreef:waarom moet het allemaal zo lang duren?

Niets poll en tig opties. Gewoon datum, lokatie en lekker fietsen. Hupsakee. Nijverdal/Holten lijkt me wel wat.

Omgeving Swalmen is ook leuk en we hebben al een gids.

Pcies. 4 september is dan gelijk het verkennen voor
een goeie maand erna.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

3/4 september en 10/11 september ben ik tegen.. die data ben ik al volgeboekt
Don't believe the hype!
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

HotSnail schreef:3/4 september en 10/11 september ben ik tegen.. die data ben ik al volgeboekt
Ferry bedoelt de tocht die op 4 september vanuit Venlo wordt georganiseerd (zie "Let's Ride)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Swalmen lijk tme best leuk, maar dan moet weer half nederland naar Limburg crossen. Vorige twee waren daar ook al redelijk in de buurt.
Nu eens ergens anders zou ik zo zeggen.
PT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: wo 6 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Epic '07 & Tricross '08
Contacteer:

CrazyCarrot schreef:Swalmen lijk tme best leuk, maar dan moet weer half nederland naar Limburg crossen. Vorige twee waren daar ook al redelijk in de buurt.
Nu eens ergens anders zou ik zo zeggen.
De zuiderlingen zijn nu eenmaal erg gastvrij en nemen graag initiatief.
Beter in het zuiden en op korte termijn, dan weer een half jaar polls en gewauwel zonder resultaat.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Laten we maar eerst gaan wauwelen, en zijn we er niet uitgewauweld, dan kun we altijd nog terug wauwelen naar Wauwel, ik bedoel Limburg.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

PT schreef:
CrazyCarrot schreef:Swalmen lijk tme best leuk, maar dan moet weer half nederland naar Limburg crossen. Vorige twee waren daar ook al redelijk in de buurt.
Nu eens ergens anders zou ik zo zeggen.
De zuiderlingen zijn nu eenmaal erg gastvrij en nemen graag initiatief.
Beter in het zuiden en op korte termijn, dan weer een half jaar polls en gewauwel zonder resultaat.
Willen we dit jaar nog iets ondernemen moeten we idd. knopen doorhakken. 8) Swalmen is idd. een mooie bikespot maar wel iets moeilijker bereikbaar. Venlo is daarentegen wel goed bereikbaar via A-73 / A-67 en m.i. voor de meesten onder ons onbekend (geen tt-en / mtb-routes).
Het gebied tussen Venlo en Roermond is bij uitstek geschikt voor een lekker dagje biken. :-q
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

CrazyCarrot schreef:Laten we maar eerst gaan wauwelen, en zijn we er niet uitgewauweld, dan kun we altijd nog terug wauwelen naar Wauwel, ik bedoel Limburg.
Het is een kwestie van geduld tot heel Zwolle Nederlands lult (laat staan Limburgs :D )
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Lenney
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: vr 27 februari 2004, 20:41
Mijn mountainbike: Specialized FSR
Contacteer:

Enrico schreef:
PT schreef: De zuiderlingen zijn nu eenmaal erg gastvrij en nemen graag initiatief.
Beter in het zuiden en op korte termijn, dan weer een half jaar polls en gewauwel zonder resultaat.
Willen we dit jaar nog iets ondernemen moeten we idd. knopen doorhakken. 8) Swalmen is idd. een mooie bikespot maar wel iets moeilijker bereikbaar. Venlo is daarentegen wel goed bereikbaar via A-73 / A-67 en m.i. voor de meesten onder ons onbekend (geen tt-en / mtb-routes).
Het gebied tussen Venlo en Roermond is bij uitstek geschikt voor een lekker dagje biken. :-q
Inderdaad, we moeten er ook rekening mee houden dat de dagen nu korter aan het worden zijn om over het weer maar niet te spreken.
In principe maakt het mij weinig uit waar we gaan biken als het maar op korte termijn is.
Mountainbiken: huis der egotrippers, moraalridders en minderwaardigheidscomplexen!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Waarom niet een keer naar Zeddam? Kunnen we een keer lekker klimmen en afdalen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

byorka schreef:Waarom niet een keer naar Zeddam? Kunnen we een keer lekker klimmen en afdalen.
Zeddam, niet verkeerd. Maar of er buiten de vaste MTB-route veel te doen is ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

byorka schreef:Waarom niet een keer naar Zeddam? Kunnen we een keer lekker klimmen en afdalen.
Geef je dan op als gids met een paar maten. Alleen moet er niet alleen over de vaste route gefietst worden. Sterker nog ik geef je bij deze op als gids.

Voor meer liefhebbers die willen gidsen.
Gezocht bikelocatie waar we zo'n 50 km. kunnen en mogen fietsen, zonder alleen maar over een vaste route te gaan.


Tot nu toe hebben we:
Nijverdal (Holterberg) gids Sven (overijssel)
Swalmen - Venlo (Zuid Limburg) Enrico
Zeddam (gelderland) - Byorka

Ikzelf zou het wel weer in Hattem willen doen, maar daar zijn we 2 jaar geleden ook al geweest.
Ik vind onze vrienden uit Apeldoorn ook erg stil, misschien dat die ook nog even van zich kunnen laten horen.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Aan mij zul je niet veel hebben als gids. Ik heb de route pas 2x gefiets en ik woon op een uur afstand. Ik ken het gebied totaal niet maar het is de mooiste route die ik in NL gereden heb.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

byorka schreef:Aan mij zul je niet veel hebben als gids. Ik heb de route pas 2x gefiets en ik woon op een uur afstand. Ik ken het gebied totaal niet maar het is de mooiste route die ik in NL gereden heb.
Ben ik zonder meer met je eens. Eén van de mooiste MTB-routes die NL rijk is. Het Montferland is echter niet zo gek groot. Denk dat het moeilijk wordt om buiten deze route een tocht van 50 km uit te zetten. Bovendien mis je dan de mooiste gedeelten want die zijn in de vaste route opgenomen.

PS: CC Venlo en Swalmen liggen in Noord-Limburg. Niet zo ver als het lijkt.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Wanneer de mooiste stukjes van Zeddam al in de vaste route zitten, is het m.i. onzin om "buiten" de vaste route te rijden.
Maar..... dan wordt het principe van een bikersdag ontkracht, namelijk het leren kennen van bikespots buiten de vaste routes. Immers, vaste routes kun je het hele jaar door rijden, in je eentje, met je buurman, of met het halve of hele forum, maakt niet uit.
Een bikersdag moet net dat beetje meer hebben.
Gesloten