Persbericht Bikersdag Nijverdal!

Op initiatief van mountainbikers van deze site worden tochten georganiseerd. Onder begeleiding van een plaatselijke routekenner gaan we gezamenlijk modder en stof verplaatsen.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Zoals ik net al vertelde zat ik er over na te denken om eens een stukje te laten zetten in een regionale krant, alwaar de bikersdag wort gehouden! Dan kunnen wij als bikers ons standpunt kenbaar maken.Ik zal mijn voors en tegens hiervan eens even vermelden.

Voor:
Meer bekendheid van de site!
Nederland te laten weten dat wij bikers zo slecht nog niet zijn.
En dat wij ook het beste met de natuur voor hebben.

Tegen:
de kans dat de bikersdag verboden kan worden(door staatsbosbeheer) wanneer bekend wordt dat wij met een grote groep door de bossen crossen. (rijmt :grin:)

Hoe denken jullie er over
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Gewoon karren, geen persberichten enz.
Die strijd gaan we dan wel aan buiten onze gezamenlijke ritten om, die vind ik veel te leuk om op het spel te zetten.
The freedom to ride where you want, when you want.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Bij die gedachte kan ik mij eigenlijk ook wel aansluiten. (waarom zouden wij ook slapende honden wakker maken :~ )
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Dan moet je hier wezen: http://www.tctubantia.nl
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

Ondanks dat ik dit een nobel streven vind, ben ik het wel met Castor eens, laten we ons "uitje" niet op het spel zetten.
Bovendien zullen we in het geval van een persbericht, met een woordvoerder uit ons midden aan moeten komen, die keurig netjes onze gefundeerde mening over een aantal zaken formuleert, zodat niet nog meer misverstanden kunnen ontstaan.
Nogmaals Wortel: eigenlijk is je idee best prima, maar zoals je zelf ook al aangeeft, er kleven ernstige nadelen aan. :smile:
Honi soit qui mal y pense!
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Maar als je ze pas op de dag zelf uitnodigt dan hebben die milieu weenies toch geen tijd meer om een tegenactie op te zetten? Doe inderdaad een verantwoord verhaaltje en klaar is Klara.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Nobel streven wortel maaruh, ik wil gewoon bike'n.
Misschien dat je ze naderhand inlicht om problemen te vermijden.
<3
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Helemaal mee eens, gewoon lekker biken met z'n allen zonder dat die dag weer een bepaald tintje krijgt of er een stempel op wordt gedrukt. Vechten we daarbuiten wel weer voor onze belangen.

Nog een ander nadeel is dat je misschien een hoop lokale bikers enthousiast maakt en er zoveel op komen dagen dat het aantal echt niet meer verantwoord is. Dan ga je de wandellobby etc. juist weer gefundeerde argumenten lopen geven

[edit]
Misschien is het wel een idee om achteraf een verslag te laten publiceren waarin je laat zien dat een grote groep bikers zich prima op een normale manier in de natuur kan vermaken
[/edit]

_________________
Afbeelding

Overtuigd BILEAKIV!

<font size=-1>[ Dit bericht is bewerkt door: Bommie op 2002-04-09 14:40 ]</font>
Dr Paaj

Ik zou het onder ons laten anders komen dadelijk allerlei vreemden eropaf. En wie weet de boswachterij...
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik denk ook dat we niet al te veel reclame moeten maken voor de bikersdag, het is toch in eerste instantie bedoeld voor forumbezoekers.

Wel wil ik achteraf een stukje inzenden naar de locale krant (inderdaad, de tubantia), misschien dat ze het willen plaatsen. Als we daarbij vermelden dat we ons netjes aan de regels hebben gehouden, dan krijgen ze misschien iets meer respect voor het mountainbiken. Een klein groepje wandelaars heeft nu veel invloed op de Sallandse heuvelrug en de mountainbikers hebben het meestal gedaan. Hopelijk kunnen we dan wat goodwill kweken, en als bonus meer bekendheid voor deze site krijgen.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

:-q Prima middenweg Sven!
Is de politiek iets voor jou, een leuke partij als Bikebaar Nederland? :wink:
The freedom to ride where you want, when you want.
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Heeft Sven d'r zin an?
<3
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

In politiek? Ik dacht het niet!


Maar ik wil zeker wel proberen de vooroordelen tegenover mountainbikers weg te nemen.

We hebben er zondag al iets over gehad of het verstandig zou zijn om de plaatselijke boswachter in te lichten over onze tocht. Misschien dat hij ook wel genoemd wil worden in een eventueel stukje in de krant. Ik heb al eerder contact gehad met hem, om te vragen waar we nu precies wel en niet mochten komen, dus hij moet weten dat we het goed bedoelen.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Dat zal de boswachter wel weer vleien.
<3
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-04-09 16:45, schreef Rodger:
Dat zal de boswachter wel weer vleien.
</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Geven we hem een echte Ko de Boswachter show!
Plaats reactie