Camping/huisjes Guillestre/Embrun

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Zojuist weer geboekt voor zomer 2014.
Afgelopen jaar ook een heerlijke vakantie gehad in Guillestre, prachtig kunnen mountainbiken.
Onder andere samen met "Brandhout"

Ook dit jaar gaan we weer naar camping La Rochette. Is ons goed bevallen.
Nog andere forumleden die a.s. zomer die kant op gaan?
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
Gebruikersavatar
Frying
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 27 november 2012, 13:55

Dit jaar Davos, Suisse voor ons. Was niet een locatie waar ik snel aan zou denken maar we kunnen via familie gratis gebruik maken van appartement daar en er schijnen veel MTB routes te zijn. We gaan het meemaken..
deraeij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 21 december 2013, 18:01
Mijn mountainbike: BH LYNX 7.0

kusanagi schreef:Iemand bekend met deze? Lijkt me (als leek) wel gunstig te liggen (als je vriendin aan het water wil liggen ;) )

http://www.lagarenne-crots.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is bekend :-D jaar of 12 geleden al eens op gestaan, op zich een rustige camping vlak aan het water, even door een bospaadje lopen ong 100 mtr.

Komen nu sinds jaar en dag op camping 'la vieille ferme' wat een volledig nederlandse enclave is geworden. Waarvandaan we dagelijks eropuit trekken, en dit jaar voor het eerst met de mtb.

Op de racer nu al wel alles gereden daar, van het jaar de parpaillon maar eens doen :-D

En misschien wat downhill in Les Orres.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In juni ga ik weer een week naar Champcella, iets ten noorden van Guillestre. Uitvalsbasis is Gite La Bergerie en wij boeken altijd een week met gids. Zo kom je ook nog eens op paadjes die niet bij een vaste route horen :)
Aanrader als je toproutes wilt en een super verzorging. Niet heengaan als je nachtelijk vertier zoekt ;-)

Afgelopen zomer (augustus) ben ik met mijn vriendin op de camping in St. Apollinaire geweest: vanaf Savines Le Lac het meer van Serre Poncon over en dan omhoog :)
Camping is vrij sober en ligt op ongeveer 1.200m hoogte. Op veel plekken heb je een grandioos uitzicht over het meer. Er loopt een 9km mtb route vlak in de buurt, wil je meer moet je een stukje in de auto of extra km's maken op de fiets. Ons beviel het goed, veel rustiger dan onder bij het meer en met een paar fietstochten, wandelingen (Pic de Morgon: doen, waanzinnig uitzicht op de top!!) en een bootje huren hadden we een supervakantie.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Klopt, daar ook een keer geweest, maar dan op de camping onder Apollinaire, aan het meer.
Er lopen een aantal vaste routes die voor Nederlandse begrppen zeker de moeite waard zijn.
Ik meen dat route 3 over een soort "Slick Rock" parcours naar het meer liep, super flow!
Nog mooier wordt 't als je een IGN toptkaart koopt (papier of in je gps).
Ik heb er eend de "fjorden " rond het meer gereden. Erg mooi en erg zwaar. Onderweg gelukkig wel genoeg gelegenheid tot verkoeling ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Zijn er aankomende zomer nog forumleden die in of rond Guillestre verblijven? Wij zitten in week 32,33,34 op camping La Rochette. vorig jaar ook geweest en qua alles zeer goed bevallen. Mede doordat er 2 forumleden waren, dat heeft heel wat mooie kilometers opgeleverd.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Inmiddels al meer mensen die deze kant opgaan?
Ik weet van 'julie' dat zij ook naar guillestre komen.
Heb er in ieder geval weer Veel zin in.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Vorig jaar zijn wij er wel geweest en is mij erg goed bevallen, maar of ik mijn vrouw en kinderen zo gek krijg weer naar dezelfde hoek op vakantie te gaan is maar de vraag. Wij zaten trouwens net buiten Guillestre omdat ik die campings daar niks vond. Wij zaten toen bij Saint Crepin. Een wat stillere camping zeg maar... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heel misschien gaan wij die kant op, ff een weekje er tussenuit.
Maar da's nog onzeker, en het wordt een last-minute beslissing, maar La Rochette staat op de lijst.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Raoul86
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 18 januari 2012, 10:54
Mijn mountainbike: Kona Honzo (steel keeps it real)/Scott Genius 940

Zit in week 30 in Savines le Lac vlakbij Embrun.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

terug uit Guillestre. Wat een super streek om te mountainbiken! Heel erg jammer dat het niet is gelukt om te gaan biken met Joergarms en mud mate, de enige keer dat ik toestemming had, regende het stront met strepen :-{
Ik neem aan dat ze hier nog wel hun bike avonturen gaan vertellen :tong
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Een hele korte samenvatting van een paar weken Guillestre: GEWELDIG!!
Dit jaar samen met Mud Mate echt zo'n beetje overal naar beneden gegaan, ook als er geen paden waren :D
MudMate had als motto, t lijkt alsof je daar naar beneden kan, dus dan kan het ook :-q En dat was nog waar ook.
Hoogtepunten, Route 11, twee dagen Risoul met de liften en daar dan route 21 en 22. Route 13, En alles wat daar tussenin lag. Blauwe schijven en rokende remblokken, meer hoef ik niet te zeggen. Oh ja, dat ik om ben wat betreft flats. Ik had met mijn Time pedalen en bijbehorende schoenen toch echt een handicap.
Beeldmateriaal en meer tekst volgt nog.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Idd gewoonweg heerlijk... :D :D :D
Route 21 is zeker de moeite waard, maar pak hem dan wel op via de Belvedere en daar al beginnen. Dan heb je echt een gave afdaling, waar zelfs fadende remmen kennelijk er bij horen... Die van mij, maar ook die van Joergarms. Foto's volgen...

Route 22, 21, 1, 4, zijn zeker de moeite. :-q

Heerlijk kunnen fietsen met Joergarms en ik heb weer een klikpedalenfietser kunnen overreden tot flats :lol:
:tong
Helaas kon Julie niet aansluiten...
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

leg me uit waarom flats beter zouden zijn :wink:

inderdaad jammer dat het wat mij betreft niet is gelukt :(
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

julie schreef:leg me uit waarom flats beter zouden zijn :wink:

Vraag Joergarms maar op de punten waar een afdaling was met +30' en technisch en dan weer in de pedalen te komen... :winkie:
Tja daar had ik dus geen problemen :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie