Camping/huisjes Guillestre/Embrun

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Ik lees echt alleen maar positieve berichten dus het kan niet anders dan dat het goed moet komen daar. Nu nog wat gpx routes vinden, jammer dat futura zijn lijstje niet helemaal klopt.
Is het trouwens aan te raden om een camping reserveren in dit gebied eind augustus begin september?
(Normaal reserveren wij nooit, maar bellen een dag voor vertrek een aantal campings of er plek is zo kunnen we altijd nog uitwijken als er slecht weer is.)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Normaal is er wel ruimte Maar ja wil je het mooiste plekje dan zal je moeten reserveren. Het is ook wel een duidelijk verschil of je in Guillestre zelf staat of er buiten.
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Eind augustus hoef je niet te reserveren. Al is het natuurlijk wel afhankelijk van de grootte van je tent of caravan en welke eisen je aan de plek stelt.
Voor de vaste routes heb je geen gpx nodig, het kaartje van de vvv voldoet, soms even goed op de bordjes letten.
@mudmate, ik zou graag willen, maar ik beloof nog niks. Eerst een leuk huis kopen.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Die heb je daar ook...
Kan ik volgend jaar bij jou op het land camperen. :wink:
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Tip voor Guillestre is camping La Rochette, een rustige camping naast het gemeente zwembad waar je een 10/15 baden kaart voor kunt kopen.

Wel veel Nederlanders, in het hoog seizoen moet je reserveren, eind augustus lijkt mij geen probleem.
Een prima en rustigere uitval basis dan de campings rondom Serre Poncon om dit prachtige gebied te ontdekken.

Hou er wel rekening mee dat je op een half uur (met de auto) van het meer Serre Poncon zit.
Heb geprobeerd deze weg met de mtb te doen maar ben halverwege omgedraaid, Fransen zijn gewend om te fietsen op 100km wegen...ik voelde mij er niet prettig bij.

Dicht bij Serre Poncon, heb ik ook wel eens op camping Les Airelles gestaan in Baratier, rustig met mooi, groot zwembad.
Zou mijn bestemming weer zijn dit jaar, helaas door omstandigheden is dat dit jaar niet mogelijk.
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Aangezien mijn vakantie toch redelijk dicht bij komt nog maar eens hier een verzoekje plaatsen voor leuke GPX routes rond embrun of in de buurt daarvan.
Wie heeft er nog iets moois voor mij?

Ik vind het erg lastig om leuke/goede gpx routes te vinden op gpsies of bikemap omdat er vaak verder geen info bij staat en ik dus niet weet of het een vaste route is die nog steeds begaanbaar is of van een local die 5 jaar geleden een keer door de bramenstruiken en brandnetels is gefiets.
En de franse site waar hier veel naar gelinked wordt is ook veranderd.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

hier vind je een verzameling van verschillende oorsprong :
http://www.randovtt.com/#recherche=Embrun" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Gewoon naar de VVV gaan en bij de camping vragen :)
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Gertjanw schreef:Gewoon naar de VVV gaan en bij de camping vragen :)
Heb liever GPX routes op mijn navigatie staan.
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Ik zit nu op camping Les Airelles in Baratier, vandaag toch maar even langs het VVV van Embrun gegaan voor een mtb kaart met de vaste routes omdat de gpx routes zo onduidelijk zijn en wat denk je? Die hebben ze dus mooi niet meer!
Gelukkig wel nog ergens een ingescanned pdf exemplaar gevonden maar dat is toch een stuk minder handig.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

bennie83 schreef:Ik zit nu op camping Les Airelles in Baratier, vandaag toch maar even langs het VVV van Embrun gegaan voor een mtb kaart met de vaste routes omdat de gpx routes zo onduidelijk zijn en wat denk je? Die hebben ze dus mooi niet meer!
Gelukkig wel nog ergens een ingescanned pdf exemplaar gevonden maar dat is toch een stuk minder handig.
Hoe ging dat gezegde ook al weer :( Iets met "de Franse slag". :lol:

Pffff, suc6 :-q Het zelf heel wat jaren geleden in deze omgeving MTB vakanties
gehouden, vanuit Gite la Bergerie in Champcella. (een aanrader trouwens).
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Inderdaad ja, ik heb de routes van Gertjanw zijn strava (van pagina 9) maar gepakt, dan heb ik in ieder geval iets. Las een aantal paginas terug dat de intersport ook kaarten zou hebben dus daar ook nog maar eens langs.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik zou even niet weten waar mijn kaart is, maar er staat ook wat op de site die ik al ergens anders heb gelinked in dit topic. Balen zeg!! Ik zal me vriendin nog even naar de kaart vragen, misschien weet die het.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Die eigenaar is trouwens ook fervent mtber en een geschikte man. Spreek engels met hem en hij helpt je aan mooie routes.

EDIT:
http://www.tourisme-embrun.com/images/I ... poncon.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Route 16 is gaaf en moet je wel gedaan hebben als je er bent.
Route 14 + 14.1 is leuk als inkomertje.
21 was ook gaaf en is vrij zwaar (vond ik).
Als je kans heb rij de Col de Parpillon op. Schijnt fantastisch te wezen. Wel licht mee.

Ga een dag naar het bikepark: http://medias.serreponcon-tourisme.com/ ... k_2016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
En eindig met eventueel 8 en dan 15 naar beneden. 15 naar beneden moet je sowieso gedaan hebben!

Guillestre vinden andere members ook rete vet. Dan zou ik doorrijden naar col de Vars om vervolgens in Vars te stoppen bike uit te laden en iemand anders terug te laten rijden. Daar een dag biken en vervolgens helemaal naar beneden via 31.

Alles staat schrikbarend goed aangegeven. Tenminste toen ik er was, was dat zo. En het is berggebied dus als je een garmin mee heb, kan je die altijd gebruiken om thuis te komen. (Back to start).

Kaart zou je ook kunnen proberen bij Les Orres of de VVV van Savines le Lac.

Als ik de lotto win koop ik daar echt een huis. Zo erover schrijven maakt me weer ontzettend enthousiast.
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Super bedankt voor de info!
Vandaag 14.1 en daarna gelijk 16 gereden.
Had het wel even taai op de klim van 16 (12:00 dus erg warm) maar die afdaling maakt alles goed!
(Sommige stukjes wel moet lopen maar dat mag de pret niet drukken).
Route 15 en parpillon staan zeker nog op mijn "to do list"
Trouwens ook bij de mtb zaak geen route kaart te krijgen maar ik heb daar vlakbij een bord gevonden met een plattegrond en de routes erop dus daar foto's van gemaakt. Dat samen met jou informatie kom ik mijn tijd hier wel door. Haha
Plaats reactie