Italie - Umbrie

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Mitch82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 december 2021, 15:11
Mijn mountainbike: Specialized Chisel 2021

Dit jaar op 2 plekken in Umbrie geweest:

Lago di Trasimeno (noordkant)- fantastische paden zowel aangelegd voor de MTB als niet aangelegd (mijn voorkeur). Reken op serieuze klimmen van 15% met uitschieters naar stukken 20% over rotsen en losse keien. Eenmaal boven wordt je beloond met fantastische uitzichten en prachtige afdalingen. Enkele stukken tijdens de afdalingen waren voor mij niet te fietsen met een hardtail (met dropper). Kan ook aan mijn stuurkunsten liggen natuurlijk

Omgeving Todi / Pantalla - Iets groener en ruiger dan rondom Trasimeno. Veel paden met weinig bereik op je telefoon waar je zomaar > 1 uur niemand tegen komt (ook geen huizen oid). Zelf hard gevallen onderweg in een beekje dus dat was wel een ding(etje). Ook hier zowel aangelegde trails (vaak in parken) als natuurlijke paden. Iets glooiender dan tegen de heuvels rondom Trasimeno.

Dikke aanrader om je fiets mee te nemen als je hierheen gaat. Volgend jaar zeker met een full-suspension ipv een hard-tail. :-q
Als je aarzelt dan groeit je angst, als je durft dan groeit je moed :evil:

2012: First ride Giant XTC3 2005
2021: Second ride Specialized Chisel 2021
Plaats reactie