IM: Mountainbiken in Oostenrijk, Italië en Zwitserland 2014

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Gesponsorde bijdrage van Bike Holidays

„Mountain Bike Holidays“ – Vakantie bij de experts
2014 presenteren zich 61 hotels in 28 regio’s en 3 landen voor de perfecte MTB-vakantie!

„Mountain Bike Holidays“ zet al meer dan 15 jaar op service, kwaliteit, prestatie en informatie. Zo presenteert de actuele catalogus en de website ook in 2014 bewezen kwaliteit. De hotels worden aan de hand van een ISO-gecertificeerde methode gecontroleerd en beoordeeld, bevestigd door de Oostenrijkse TÜV. De standaards bij belevenis, veiligheid en deskundigheid tijdens een begeleide tocht zijn uniek – de kracht van “Mountain Bike Holidays”. Uitsluitend ervaren gidsen gaan met kleine groepen “on tour”. Insidertips, rijtechniek en goed gekozen hutten om te pauzeren verhogen het plezier in het terrein. Voor diegene die de regio op eigen houtje willen verkennen heeft de hotelier tips voor de tourenkeuze en GPS-apparaten staan alle bikers ter beschikking.

Het tandwielsysteem met de bikeservice-categorisering “CLASSIC”, “ELITE” en “PRO” zorgt voor nog meer duidelijkheid bij de hotelkeuze. Drie, vier of vijf tandwielen geven de gegarandeerde bikeservice in het hotel aan, om de keuze voor het hotel dat het beste bij de eigen eisen past nog makkelijker te maken. De gastheer/gastvrouw, zelf gepassioneerd biker, zijn de gehele zomer met hun gasten onderweg en zorgen op onbekende paden voor geslaagde bikedagen.

Steeds meer regio’s stellen zich de eisen voor het certificaat “Approved Bike Area”. “Mountain Bike Holidays” heeft voor bikeregio’s kwaliteitsstandaarden ontwikkeld. Tot deze vereiste kwaliteitsstandaarden horen minstens 20 uitgewerkte touren, tourenaanbod voor verschillende niveaus, bike-transport met het openbaarvervoer of met gondel/stoeltjeslift en nog veel meer. Deze regio’s behoren hierdoor tot de eerste gecertificeerde bikeregio’s in de Alpen.

De fans van “Mountain Bike Holidays” kunnen zich ook 2014 weer laten verrassen. Tot de nieuwe hotels in 2014 behoren het Hotel Edelweiss, het Hotel Eder, het Sport- und Wohlfühlhotel Hasenauer en het Alpine Gourmet Hotel Montanara in het Salzburger Land, het Bio-Vital Hotel Weissenseerhof in Karinthië en het Hotel La Val in Zwitserland. Style en actie, trainen of genieten - de keuze is aan u.

>> Meer informatie over de hotels & regio’s van “Mountain Bike Holidays”
http://qr.i-mts.net/lfjkido" onclick="window.open(this.href);return false;

>> Vraag nu de gratis catalogus 2014 aan!
http://qr.i-mts.net/aixbw27" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

www.bike-holidays.com

Tags: atb beste biken camping dagen downhill downhillen fietsen fietshotel fietshotels fietsverhuur garmin gebied goed grindelwald italie kaart klein lazise livigno luxemburg mountainbike mountainbiken mountainbikeroutes mountainbiketocht mtb noord oostenrijk plek reizen route routes site tocht tochten topo topokaart toscane vakantie vakanties wallis zwitserland
mtb ian
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 17:55
Mijn mountainbike: cannondale f400

Net een nieuw account aangemaakt op dit forum, maar dat terzijde. Ik ben net terug van een heerlijke vakantie in aan het Gardameer in Italie. We stonden zoals altijd op dezelfde camping in Torbole. Ik heb daar heerlijk gefietst op mijn mountainbike. Ik heb bijvoorbeeld de berg ' Monte Baldo ' en de ' Tremalzo ' afgedaald. Twee echte aanraders. Vooral die tweede. Je hebt daar tijdens de afdaling een prachtig uitzicht op het Gardameer. Ook, zoals je hier toevallig boven mijn bericht ziet, heb ik de route naar het plaatsje Pregasina meerdere keren gefietst vanuit de Stad Riva del Garda. Een klim (voor mij) van ongeveer 35 minuten. Als u een mountainbike vakantie wilt, dan is het een goede keuze om naar het noorden van het Gardameer te gaan. :wink:
Dat wat aan een fiets niet kapot kan gaan, zit er niet aan!

Hobby mountainbiker.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

He Rogier, krijgen forummembers ook nog korting... :wink:
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

Mag ik bij deze wat schaamteloze promotie voeren - niet zozeer voor het geld, want daar worden we niet rijk van :-)
Wij hebben een stekje (appartementje) voor 4-6 personen in het Oostenrijkse Zillertal (Hochkrimml, niet ver van Gerlos); wat in eerste instantie verhuurd wordt aan skiers. In de zomermaanden is dat eveneens te huur, aan vrij democratische prijzen (tussen 300 en 400 per week). 4-6 personen, 3 slaapkamers, en op 1700 meter hoogte - dus eerder welke kant je opgaat, het gaat bergaf :-)
Zelf mountainbiker zijnde, heb ik alle mogelijke MTB-kaarten gekocht, en ingescand + GPS tracks klaargestoomd. Daarenboven heb ik ook nog eens de "Führer" (dat heet echt zo :-) ) van de Tauernradweg, zowat de mooiste road-fietsroute in Oostenrijk (boek + GPS), die vertrekt in het dorp. Voor wie een weekje fietsen of wandelen ziet zitten, is dit toch wel een voordelig optie. De UCI world cup races zijn daar allemaal niet ver van, net als de tracks van de Zillertal Challenge.
http://www.wildkarblick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Tip voor Bike-Holiday's: breng jullie gids ook eens in het Nederlands uit...ik ben geen taalwonder in het Duits en zou graag eens wat willen boeken.
Bike Holidays
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 1 maart 2013, 15:48
Contacteer:

Beste Arjan1,

bedankt voor je tip. Wij zullen dit voor de toekomst in ons achterhoofd houden. Gelukkig is onze website ook geheel in het Nederlands beschikbaar. Niets wat je meer tegenhoudt om een vakantie te boeken. ;)

Hartelijke groeten,

Mountain Bike Holidays
Mountain Bike Holidays - De nr.1 voor mountainbikevakantie in de Alpen!
http://www.bike-holidays.com
bbryan
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 6 januari 2013, 15:00
Mijn mountainbike: bulls wildcup , cube reaction 29 gtc pro

hey
ik ga binnenkort met een maat naar oostenrijk bij Salzburgerland (rehrenberg landalvakantiepark)
alleen een probleem;s
we hebben geen gps of navigatie.
zijn daar netzoals nl gewone routes met pijltjes aangewezen?
en nog eventueel mooie bikeparken?

groet bryan
one ride, one bike, one love
Never use your face as a break pad
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik zit momenteel in Tirol, daar is zat te rijden, ik heb wel GPS maar routes staan aangegeven, morgen staat DEZE op het programma!!
Als ik eens alleen weg mag zou ik zeker eens een georganiseerde reis willen doen, lijkt mij geweldig om de omgeving te ontdekken met mensen die de mooiste paadjes weten te vinden!!
bbryan
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 6 januari 2013, 15:00
Mijn mountainbike: bulls wildcup , cube reaction 29 gtc pro

Dat ziet er zeer belovend uit!!
one ride, one bike, one love
Never use your face as a break pad
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dit jaar begin september in Lenzerheide (CH) geweest met de fietsclub.
Ons hotel was ook aangesloten bij Bike-holidays.
Was allemaal prima, niets op aan te merken en niet te duur, zeker voor Zwitserse begrippen.
Hotel eigenaar is nog een dag mee geweest als gids, de hele week gratis liftpas, complete werkplaats in de kelder, nette kamers, goed eten. Ook goede tips over de routes in de omgeving van onze hotelier.
En zeker niet onbelangrijk, ook het bier na afloop was betaalbaar, in NL kost het meer.
Geweldig concept, volgend jaar weer.

GruBli
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

ThaSingle, heb je de adres gegevens van het hotel voor mij?
Gr Roger.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Roger, ik zie je berichtje nu pas.
Ik heb je een PB gestuurd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Wat kost het om zo'n gesponsorde bijdrage boven aan te hebben staan?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

pietheinpeeters schreef:Wat kost het om zo'n gesponsorde bijdrage boven aan te hebben staan?
Wat denk je zelf? :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

ThaSingleTrackMastah schreef:
pietheinpeeters schreef:Wat kost het om zo'n gesponsorde bijdrage boven aan te hebben staan?
Wat denk je zelf? :winkie:
Geen idee daarom vraag ik het ook. Ik denk dat ik wel een sponsor weet die graag promotie wil maken voor mountainbike reizen in Roemenië
Plaats reactie