MTB routes in Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Bowiex schreef:Deze plaatjes hebben mij doen besluiten om mijn fietsmaat over te halen om hier nog eens naar toe te gaan.

Eind juni 1 overnachting en rijden we naar verwachting Beaufort-Berdorf en Larochette!

Erg fijn zo'n forum! :-q
Goede keuze, wij zijn er afgelopen jaar een weekje geweest en de omgeving is gewoon echt genieten. Larochette is het meest uitdagend wat betreft het biken, maar deze route heeft misschien wel de minst mooie omgeving. Op de route van Beaufort heb je wel een aantal keren die prachtige rotsformaties. Ik wens je ook veel succes op deze klim: https://app.strava.com/activities/18064 ... 4222914244" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is echt een killer, het begint op het asfalt en dan valt het allemaal nog wel mee. Enige advies wat ik je kan geven is om de krachten te sparen want zodra je weer op het onverharde komt wordt die zwaarder en zwaarder. :o

Mocht je nog wat beelden van de routes willen zien kan je altijd even op mijn YouTube kanaal kijken daar staan ze allemaal op.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Da's toevallig niet dezelfde klim die in de Mill Man trail zit zeker??? :wink: :wink:
Mooie uitdaging inderdaad; moest behoorlijk diep om die bikend boven te komen!!! :winkie: :winkie:
Gelukkig bij de MMT was bovenop de pauzeplek!! :lol: :lol:
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

pk-patty schreef:Da's toevallig niet dezelfde klim die in de Mill Man trail zit zeker??? :wink: :wink:
Mooie uitdaging inderdaad; moest behoorlijk diep om die bikend boven te komen!!! :winkie: :winkie:
Gelukkig bij de MMT was bovenop de pauzeplek!! :lol: :lol:
Heb de Mill Man Trail niet gereden. Maar de klim begint over het asfalt en gaat over op onverhard met redelijke wat stenen. Eenmaal boven kom je bij de Camping van Berdorf uit ;). Heb die klim toen twee keer gedaan, de eerste keer wist ik niet waar ik aan begon en kwam ik mezelf dus ook goed tegen. De 2e keer wel boven gekomen, alsnog half dood maar toch. :o
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

https://www.facebook.com/events/944691262226366/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dezelfde organisatie als van de MMT heeft er nu zelfs een evenement van gemaakt!!!
Kun je nagaan!!! :tong :tong
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

pk-patty schreef:https://www.facebook.com/events/944691262226366/

Dezelfde organisatie als van de MMT heeft er nu zelfs een evenement van gemaakt!!!
Kun je nagaan!!! :tong :tong
Allemaal die wandelaars op de foto zegt genoeg denk ik. :winkie:
Cruiser79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 23 maart 2014, 17:37

Ik zie allemaal Posts over gruwelijk zware trails, is er voor de wat minder ervaren mtb'er ook wat wils? Zelf hou ik wel van beetje technische trails, alleen m'n vriendin heeft liever wat rustigere routes. Begin juni gaan we kamperen en willen we graag naar Luxemburg, of kunnen we dan beter naar België?
En zijn er genoeg gps tracks te vinden?
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Cruiser79 schreef:Ik zie allemaal Posts over gruwelijk zware trails, is er voor de wat minder ervaren mtb'er ook wat wils? Zelf hou ik wel van beetje technische trails, alleen m'n vriendin heeft liever wat rustigere routes. Begin juni gaan we kamperen en willen we graag naar Luxemburg, of kunnen we dan beter naar België?
En zijn er genoeg gps tracks te vinden?
Ik denk dat dat weinig verschil maakt hoor. Je moet het voor jezelf dan even goed uitzoeken wat de zwaardere en makkelijkere routes zijn maar dit kan zowel in Belgie en Luxemburg lijkt me. In Luxemburg heb ik afgelopen jaar de routes van Echternach, Beaufort, Berdorf en Larochette gereden. Deze routes zijn allemaal prima te rijden met een goede conditie. Hier en daar is het wel iets meer uitdagend maar in het ergste geval kan je dit stukje lopen? De route van Echternach is de makkelijkste van de vier en Larochette de lastigste.

Maar goed Luxemburg is groter dan alleen deze omgeving, ik zou hier eens kijken als ik jou was: http://www.bikespot.nl/31/luxemburg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er wordt ook nog mooi aangegeven of een route zwaar is of niet. :wink:
Cruiser79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 23 maart 2014, 17:37

Koenuhhh schreef:
Cruiser79 schreef:Ik zie allemaal Posts over gruwelijk zware trails, is er voor de wat minder ervaren mtb'er ook wat wils? Zelf hou ik wel van beetje technische trails, alleen m'n vriendin heeft liever wat rustigere routes. Begin juni gaan we kamperen en willen we graag naar Luxemburg, of kunnen we dan beter naar België?
En zijn er genoeg gps tracks te vinden?
Ik denk dat dat weinig verschil maakt hoor. Je moet het voor jezelf dan even goed uitzoeken wat de zwaardere en makkelijkere routes zijn maar dit kan zowel in Belgie en Luxemburg lijkt me. In Luxemburg heb ik afgelopen jaar de routes van Echternach, Beaufort, Berdorf en Larochette gereden. Deze routes zijn allemaal prima te rijden met een goede conditie. Hier en daar is het wel iets meer uitdagend maar in het ergste geval kan je dit stukje lopen? De route van Echternach is de makkelijkste van de vier en Larochette de lastigste.

Maar goed Luxemburg is groter dan alleen deze omgeving, ik zou hier eens kijken als ik jou was: http://www.bikespot.nl/31/luxemburg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er wordt ook nog mooi aangegeven of een route zwaar is of niet. :wink:
Zal de link eens bekijken, een paar stukjes lopen is inderdaad niet erg! We hebben immers de tijd als we op vakantie zijn ;)
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Eind Juli ook een weekje Luxemburg ingepland. Nog nooit gebiked in die regio. Wel bekend met supertechnische tracks van Solo's Ride in de belgische Ardennen (o.a. Lowie's Malmedy en Spa Ride).

Nu ben ik op zoek naar gelijkaardige tracks van ongeveer 50-60km en 1500-2000hoogtemeters voor een serieus 'trainingskamp'. Mullerthal lijkt me een niet te missen plek maar ook in de buurt van Esch sur Sure (of Kautenbach) moeten wel iets te vinden zijn. Iemand meer info? Alvast bedankt.
Always ride with a smile!!!!!!
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Als je op http://www.solosride.be" onclick="window.open(this.href);return false; bij MMMM en/of EEEEE kijkt vindt je genoeg lekkers!!! :tong :tong
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

pk-patty schreef:Als je op http://www.solosride.be" onclick="window.open(this.href);return false; bij MMMM en/of EEEEE kijkt vindt je genoeg lekkers!!! :tong :tong
Precies en dat gaan we ook zeker doen, maar ik zoek ook meer van zoiets in de richting van het Mullerthal……….want om nu alleen maar 6 dagen rond Esch sur Sure te blijven hangen :o
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De track vd millmantrail downloaden, die gaat door het Mullerthal :-q
Dan wel de 2014 of 2013 editie, want in 2015 hebben ze wat stukjes weggelaten om opstoppingen te voorkomen.
Uiteraard ontstaan opstoppingen niet op brede grindpaden ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

ThaSingleTrackMastah schreef:De track vd millmantrail downloaden, die gaat door het Mullerthal :-q
Dan wel de 2014 of 2013 editie, want in 2015 hebben ze wat stukjes weggelaten om opstoppingen te voorkomen.
Uiteraard ontstaan opstoppingen niet op brede grindpaden ;)
Dank je! :-q :-q
Always ride with a smile!!!!!!
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

@Bowiex,misschien kom ik je nog wel tegen,ik ben het weekend van 28/29 juni ook in Beaufort te vinden.
We zijn met de judo vereniging aanwezig op de camping aldaar en er zullen dus ook een paar mensen de MTB meenemen.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Jammer dat dat niet meer gaat lukken. Wij zijn afgelopen weekend geweest. :lol:

Als je de kans hebt om te rijden dan zou je dat echt moeten doen. Wat een toplocatie om te biken! :-q
Plaats reactie