MTB routes in Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Qua banden heb ik nu de keus uit Specialized Groundcontrol 2.1 of Geax Saguaro 2.2 (beide banden gaan mee naar luxemburg.)

@schuurtje73: mijn techniek is ook zeker niet super en de conditie zou ook beter kunnen. Als ik ga biken zal ik kijken of we een keer samen kunnen gaan (e.e.a is ook afhankelijk hoeveel tijd ik heb om te biken, vriendin keek al moeilijk toen ik de bike mee wou nemen :D ).
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
schuurtje73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: do 25 februari 2010, 13:59
Mijn mountainbike: Cannondale F29 1 Alloy

@deefdeef. Ken het. Ik ben hier sinds zondag, maarnog niet kunnen fietsen Komt met name dit het weer. Ik hoop dat het nudroog blijft, zodat ik er met goed fatsoen (geen tegenstander van modder, maar op een camping vind ik het toch minder) die het bos kan. Er worden in de buurt ook elke dinsdag en donderdag tochten onder begeleiding verzorgd. Mijn vrouw zei al dat ik daar een keer mee moest gaan. Wat dat betreft, is ze dus al om.
Mijn fiets
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=115021
Ondertussen al twee fietsen verder, nu een Cannondale Scalpel Si 2019
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

schuurtje73 schreef:@deefdeef. Ken het. Ik ben hier sinds zondag, maarnog niet kunnen fietsen Komt met name dit het weer. Ik hoop dat het nudroog blijft, zodat ik er met goed fatsoen (geen tegenstander van modder, maar op een camping vind ik het toch minder) die het bos kan. Er worden in de buurt ook elke dinsdag en donderdag tochten onder begeleiding verzorgd. Mijn vrouw zei al dat ik daar een keer mee moest gaan. Wat dat betreft, is ze dus al om.
Als je anders alleen zou gaan fietsen vind ik het een zeer wijze opmerking van je vrouw. :-q
In Luxemburg zou je buiten de vaste routes erg lang kunnen wachten tot er iemand voorbij komt, mocht je ten val komen.
Edwin3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: do 8 november 2012, 11:12
Mijn mountainbike: 2 wielen met een idioot ertussen

Staan er komende week nog meer bikers op de camping te Heiderscheid. Heb de MTB mee en veel gefietst in de LDD. Misschien leuk om met nog iemand een keer een rondje te rijden! Sta er vanaf de 12de!
whalesharkoscar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 11 oktober 2012, 16:33

Ik ben jaren geleden verschillende keren in de streek rond Berdorf, Siesentempel, Prediekstoel , Gorge du Loup ....gaan wandelen...Een zeer mooie streek. De wandelingen die mijn ouders ( zij gaan er een viertal X/ jaar heen en kennen de streek zeer goed) en ik er maakten leenden zich niet zo om te fietsen... veel trappen en zo... Gefietst heb ik er nog nooit, maar als ik dit hier lees zal ik er toch eens werk van moeten maken om er met de MTB heen te gaan. Ik volg dit draadje dan ook met de nodige aandacht

Grtz Oscar
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Zie dan ook: http://www.bikespot.nl/31/luxemburg/" onclick="window.open(this.href);return false;
schuurtje73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: do 25 februari 2010, 13:59
Mijn mountainbike: Cannondale F29 1 Alloy

Zojuist voor het eerst gefietst. Met een lokale gids een (niet uitgezette) tocht gedaan in de omgeving van Beaufort. Was geweldig. Zo kom je in ieder geval op plekken waar je anders niet snel komt en krijg je wat te horen over de omgeving, inclusief tips. Dit laatste waarschijnlijk ook omdat er geen anderen waren die mee gingen.
@Bowiex: op de momenten dat ik alleen ga fietsen, neem ik mijn mobiel mee (heb al gekeken en heb overal bereik) en zo'n s.o.s. app aan staan.
Mijn fiets
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=115021
Ondertussen al twee fietsen verder, nu een Cannondale Scalpel Si 2019
SjamaaN
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 12:03
Mijn mountainbike: Scott Genius 740

Mijn vriendin en ik zijn in Bourscheid geweest van 28 juni tot 12 juli. Van die paar dagen regen hebben we ons niks aangetrokken en we zijn gewoon gaan biken. Verder wel lekker weer gehad. Een aantal vaste routes, de 40km mill-man trail en een aantal wandelroutes gereden. Allemaal goed te doen, ook met nattigheid. Heb je geen speciale bandjes voor nodig.
Altijd op 4 of 2 wielen te vinden
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

schuurtje73 schreef:Zojuist voor het eerst gefietst. Met een lokale gids een (niet uitgezette) tocht gedaan in de omgeving van Beaufort. Was geweldig. Zo kom je in ieder geval op plekken waar je anders niet snel komt en krijg je wat te horen over de omgeving, inclusief tips. Dit laatste waarschijnlijk ook omdat er geen anderen waren die mee gingen.
@Bowiex: op de momenten dat ik alleen ga fietsen, neem ik mijn mobiel mee (heb al gekeken en heb overal bereik) en zo'n s.o.s. app aan staan.
Hoeveel km en hoogtemeters rij je zo met die lokale gids?
Is er gewoon een verzamelpunt ofzo?
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vandaag eindelijk voor het eerst gefietst. Gewoon de vaste route van Larochette.
Is allemaal goed te rijden. 2 afdalingen gelopen omdat het mij te gek werd. 1 langs n trap naar beneden en 1 redelijk steile afdaling over n soort van kasseienweggetje. Bij nog enkele veelvuldig de rem ingeknepen gehouden.
Heb erg genoten en vond m uiteindelijk nog best wel kort, ondanks de vele lange klimmen.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
schuurtje73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: do 25 februari 2010, 13:59
Mijn mountainbike: Cannondale F29 1 Alloy

tati schreef:
schuurtje73 schreef:Zojuist voor het eerst gefietst. Met een lokale gids een (niet uitgezette) tocht gedaan in de omgeving van Beaufort. Was geweldig. Zo kom je in ieder geval op plekken waar je anders niet snel komt en krijg je wat te horen over de omgeving, inclusief tips. Dit laatste waarschijnlijk ook omdat er geen anderen waren die mee gingen.
@Bowiex: op de momenten dat ik alleen ga fietsen, neem ik mijn mobiel mee (heb al gekeken en heb overal bereik) en zo'n s.o.s. app aan staan.
Hoeveel km en hoogtemeters rij je zo met die lokale gids?
Is er gewoon een verzamelpunt ofzo?
Met de gids rij je ongeveer twee uur. Je moet dan rekening houden met een kilometer of dertig en ongeveer 500 hoogtemeters. Gisteren weer gedaan. Elke vrijdag is er om 18.00 uur vertrek, vanaf vier verschillende vertrekpunten (afhankelijk van de week). Gisteren was bij de sporthal bij camping Birkelt. Gefietst met drie lokale toerclubrijders, maar voor en groot gedeelte de vaste route, die ik deze week ook al had gedaan. Welgezellig, met biertje na afloop.
Mijn fiets
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=115021
Ondertussen al twee fietsen verder, nu een Cannondale Scalpel Si 2019
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Vandaag ongeveer 2 x de vaste route van larochette gefietst.
Eerst over de wandelpaden naar het dorp. (was wel uitdagend met die trapjes)
Daar de vaste route gevonden en begonnen te volgen.
Vond het niet zo moeilijk.
Wel leuk rondje om op te trainen.

Morgen gaat het kennelijk om 10 uur onweren dus dat wordt vroeg opstaan om snel een rondje af te raffelen.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Dit topic ook maar eens volgen zit straks in Augustus in de omgeving van Beaufort voor een weekje. We willen dan ook de nodige kilometers gaan rijden, inmiddels al een hoop positieve reacties gelezen. Dus we kijken er naar uit! :-D
schuurtje73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: do 25 februari 2010, 13:59
Mijn mountainbike: Cannondale F29 1 Alloy

Ik ben gisteren weer naar huis gegaan. Zouden eigenlijk vandaag gaan, maar zoals deefdeef al zei, zou het vanochtend gaan regenen. Met een De Waard tent, wil je dat niet (doorstaat de regen uiteraard zonder problemen, maar om hem weer droog te krijgen.....). Was een mooie omgeving en aangezien je in principe overal mag fietsen, kun je je echt uitleven.
Mijn fiets
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=115021
Ondertussen al twee fietsen verder, nu een Cannondale Scalpel Si 2019
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Ook net terug van 2 weken Beaufort. Helaas vrij veel regen in de eerste week.
Blijft mooi en lekker technisch fietsen daar. Aanraders zijn bijv de Mill Man trail 70 km van 2014. Even op GPSIES kijken.
Ik heb het Duitse deel van deze gereden:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=eeaxoesghjeilbiw" onclick="window.open(this.href);return false;
Zitten mooie single tracks tussen. Via brede paden rustig omhoog en mooie paadjes naar beneden.

Je kunt het zo lang en moeilijk maken als je zelf wilt. GPS is wel erg handig om te gebruiken.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Plaats reactie