MTB routes in Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Wij hebben vorig jaar met 2 man op camping Plage in Beaufort een trekkershut gehuurd.
http://www.campingplage.lu/nl/camping/trekkershutten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Herfstvakantie dus lekker een weekje erop uit... Luxemburg, Larochette it is... vandaag de vaste route van Larochette gereden... Het heeft van zondag op maandag flink geregend (= de hele nacht door) :winkie: ... en vanochtend is het ook blijven regenen. Uiteindelijk toch maar vertrokken. Het was flink glibberen en glijden op de rotsondergrond en wortels, en sommige stukken gewoonweg niet te fietsen (langs trappen omhoog en omlaag).... maar wel dikke fun en geen spijt, ondanks de regen :-q
Woensdag weer, maar dan met een uitbreiding op de vaste route. Hopelijk betere omstandigheden...maar op dit moment komt het weer met de bakken uit de lucht hahaha....
goed voor de techniek laten we maar zeggen... genieten hier ! :-q :-q :-q
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

..of heeft iemand nog een track beschikbaar van rond de 30-35km met vertrek van Camping Birkelt (Larochette) ? niet langer, en ook niet met de auto ergens naartoe... aanhang is mee, dus geen dagtochten helaas...
zit er nu en heb WiFi is voor morgen, komt een bikemaat hier naartoe.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik ben half juni in noord Luxemburg geweest rond Bourscheid/Esch sur Sure.

Heb de vaste route van Goesdorf gereden maar die vond ik een beetje tegenvallen terwijl ik hier las dat dat de leukste in die omgeving was. Veel asfalt en brede paden, hooguit een paar honderd meter singletrack.
Wel wat lange afdalingen die leuk zijn om te fietsen, maar het mag van mij wel wat technischer.

Heb daarnaast zelf (zonder GPS) rond Esch sur Sure gefietst, dat was erg mooi en super technisch: switchbacks, rotsen, trappen. Bourscheid idem dito. Er zit een Enduro clubje in Luxemburg (Enduro Deelux) en die hebben op strava wat mooie stukken gemarkeerd. Zo kon ik mooie paden vinden!
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

suravida schreef:Maar heeft Luxemburg ook een beetje technisch interessante vaste routes? Ik heb in het verleden wel op de wandelpaden rond Berdorf en Echternach gebiked, en ook achter camping Kaul ben ik leuke singletracks tegengekomen, maar zijn de vaste routes ook zo leuk? Of kom je dan toch meer op de wat bredere paden terecht? (zoals in Duitsland)
echternach heeft ook een hele gave route
Het vernijnende zit in de staart
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

Hier een linkje naar alle MTB routes in Luxemburg:

http://www.visitluxembourg.com/nl/te-do ... untainbike" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Is dit iets voor jou ?
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=duvivaxsosemlunf" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

Dankje !
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik ben vorig weekend 3 dagen in Echternach geweest.
Ik ben begonnen met de vaste MTB route van Berdorf en Beaufort. Erg leuke route en de laatste klim naar Berdorf is een echte uitdaging.
Daarna 2 routes gereden die over de Mullerthal Trail gingen. Dit beviel iets minder goed.
Veel stukken zijn te rijden, maar helaas heb ik ook ongeveer 3km lang de fiets moeten dragen.
Aangezien ik er kom om te fietsen vond ik dat niet ideaal...
De volgende keer steek ik iets meer tijd in het vinden van de juiste routes. :-)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Of in het onder de knie krijgen van trial techniek...?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, niet dat ik zo`n goeie trailrijder ben maar de Müllerthal-trails vond ik juist geweldig. En ik heb ook niet alles gereden maar dat was eerder een reden om beter m`n best te doen. Ik had juist het gevoel dat ik in die paar dagen een hoop had geleerd. :)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tja...een trapje oprijden van 20 treden kan ik inderdaad niet. :wink:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Je moet `m ook andersom rijden :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ze hadden het trappertje verkeerd om aangelegd. :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

:lol: :lol:
Plaats reactie