MTB routes in Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik ben afgelopen september in Hotel Le Petit Poete geweest.
Ontbijt is wat karig, maar de kamers zijn goed in orde. Als je aangeeft dat je komt mountainbiken kan je de fiets in de afgesloten garage zetten. Afspoelen is niet mogelijk, maar er is wel enige ruimte om de fiets af te borstelen e.d.
Minpuntje is wel dat als je een kamer aan de straatkant hebt je wat geluid van voorbijrijdende auto's hoort. Er ligt namelijk een klinkerweg... :-)
Het is wel persoonlijk of je er last van hebt of niet. Voor een tweetal nachten vond ik het niet heel erg, maar als je er een week zit zou ik geen kamer aan de straatkant willen hebben.
De prijzen van de kamers vallen mee en dat was voor mij de reden om er te boeken.
Het parkeren van de auto is wat lastig. In de weekeinden is het gratis parkeren, maar anders moet je dokken.
Laatst gewijzigd door awinkel op wo 24 januari 2018, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

RinkeS schreef:Bedankt voor de reactie, zij zitten vol in het weekend dat ik wil:(
La Plage Beaufort heeft 3 trekkershutten voor 5 personen en passen de fietsen ook nog binnen.
Ik heb er 1 geboekt voor de 29e April. :winkie:
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

En dan lekker terug op de fiets naar de camping?
:winkie:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

PaneVino schreef:En dan lekker terug op de fiets naar de camping?
:winkie:
Wij blijven alleen de nacht vooraf en niet achteraf.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Je kan ook een stacaravan huren op Camping Martbusch in Berdorf. Zij verzorgen een broodservice. Simpel maar doeltreffend. Voor ons al 2 jaar uitvalbasis voor het Mullerthal.
Always ride with a smile!!!!!!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Is het vrij mountainbiken in Luxemburg, buiten de gebaande mtb trails? Deze site bood mij geen andere info.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geen idee. Wij hebben ons daar niet zo druk over gemaakt.
Wel aan de wandelaars gedacht, dus in het voor- of naseizoen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

KevinBel schreef:Ik weet dat er een sporthotel is in Berdorf, geen idee of ze ook een afspuitplaats of stalling hebben.
Misschien even mailen?
http://www.trail-inn.lu" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij Trail-inn hebben ze inderdaad een gesloten fietsen stalling. (in het hotel).
Zelfs met tool station.
Daar al twee keer geweest. Prima betaalbaar !
En middenin het MTB walhalla Berdorf.
Laatst gewijzigd door houtie op vr 16 maart 2018, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

Maar camping Martbusch in Berdorf is idd ook een prima optie.
Leuke camping en super uitval basis voor leuke routes. en tochten.
Met Pasen gaan we weer voor het eerst daarheen. Ook met de Mill man trail verbijven we daar.
Vulles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 21 juli 2013, 22:03

Vorig weekend georganiseerd gefietst in Luxemburg. Vertrokken uit Kautenbach en via Lultzhausen weer terug naar Kautenbach. Erg leuke trails gefietst en door de vele felle klimmetjes een goeie training. Wat mij betreft een aanrader!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat sporthotel in Berdorf is wel wat prijzig.
Dat past niet bij iedereen in het budget van een roadtrip.
Ik denk dat hotel Perekop, net buiten Berdorf een betere optie is.
Goed eten, goede kamers en goed ontbijt. De fiets mag in de prive garage onder het hotel.
Aan de overkant vd weg rij je zo de trails op.
Camping Marbush is ook OK. De XL-pods zijn erg geschil, maar helaas meestal bezet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Zag op de FB-pagina van het Müllertal dat er behoorlijk wat gebieden zijn afgesloten of waar afgeraden wordt te wandelen cq te biken ivm stormschade.... Zou het voor de zekerheid ff checken.... :-{ :wink:
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Inderdaad is er veel afgesloten ivm, schade aan de paden. Afgelopen zaterdag nog een stuk gedaan rond Berdorf maar er is echt veel stuk, stukken pad weggespoeld, veel bomen omgewaaid, veel diepe spoelgeulen, halve asfaltweg die ingestort was. Ook het Mullerthal is dicht. Gaat nog wel maanden duren voordat ze het weer een beetje gefixed hebben.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

Er is inderdaad veel schade in de regio Mullerthal. We hebben wel gefietst waar het werd afgeraden om heen te gaan. Eigenlijk vrij weinig aan de hand voor een mountainbiker, sommige stukken waren juist daardoor een stuk vetter :P !

Prachtige omgeving daar afwisselende en mooie routes. Had stiekem een te hoog "bos wielren" niveau verwacht daar, maar de routes zijn mooi in balans.

De muur van Beaufort is een blijver, wat een klim !
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

The Borg Cube schreef:Inderdaad is er veel afgesloten ivm, schade aan de paden. Afgelopen zaterdag nog een stuk gedaan rond Berdorf maar er is echt veel stuk, stukken pad weggespoeld, veel bomen omgewaaid, veel diepe spoelgeulen, halve asfaltweg die ingestort was. Ook het Mullerthal is dicht. Gaat nog wel maanden duren voordat ze het weer een beetje gefixed hebben.
Vorige week daar nog 3x een mooie lange ronde gefietst in de hitte rondom Berdorf.
Er is daar in de omgeving inderdaad een hoop schade ontstaan door het natuurgeweld.
Sommige paden zijn nog afgesloten. Omdat ze te veel verzakt zijn of paden en bruggetjes zijn weg gespoeld.
Maar er is inmiddels ook al een hoop hersteld. Er is al ontzettend hard gewerkt daar.
Maar soms is het ook wel een extra uitdaging voor een mtb-er
Plaats reactie