Italie: Sella ronda (off road - met liften)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10820
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Mei is voor dat gebied écht te vroeg. Tot half juni is het nog onzeker. Kijk nog maar even naar de bergetappes van de Giro d'Italia van de afgelopen jaren. Vaak nog sneeuw.

Afbeelding
Zo zag het er tijdens de Giro d'Italia van dit jaar op de Stelvio uit. Dat wil je niet meemaken als je denkt leuk op vakantie te gaan en de Sella Ronda te doen. De foto is van de laatste week van mei dit jaar. Vorig jaar kon je ongeveer de zelfde foto maken.

Leesvoer:
http://www.touretappe.nl/giro-2014-parc ... oute-2014/
Paulk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 4 juni 2014, 19:40
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 9.9 acid storm

Haha bedankt voor de info bert, dan houden we ff rekening met medio juni op zn vroegst
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10820
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Deze is uit 2005 met ondergetekende op de prent.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

En de route is te doen met een 26" hardtail.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Thnx voor reacties. De hardtails kunnen dus mee en liever periode juni/juli.

Nog tips voor een leuk verblijf in de buurt van selva?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maaarek schreef:Thnx voor reacties. De hardtails kunnen dus mee en liever periode juni/juli.

Nog tips voor een leuk verblijf in de buurt van selva?
De Sellaronda met gids en liften start bij de VVV in Wolkenstein (=Selva).
Lijkt me dus handig om in Wolkenstein te logeren.
De grotere hotels hebben een deal met de liftmaatschappij en de VVV, waardoor je korting krijgt.
De kleinere hotels en pensions meestal niet, maar die zijn weer goedkoper, dus ff rekenen hoeveel gebruik je vd liften en de gids gaat maken.

Rondje met de klok mee is schijnbaar het leukste.
Na de eerste afdaling wordt de groep opgesplitst naar niveau en over meerdere gidsen verdeeld.
De minste groep gaat over brede schotterpaden, de beste groep gaat over de singletracks.
Ook de singletracks zijn op een 26" HT te rijden.
Wij waren er in september en reden nog door de sneeuw, dus mei is echt onmogelijk.
Maar dat soort info je bij de VVV verkrijgen, mail ze eens.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik ben hier geweest (in Wolkenstein dus):

http://www.martlhof.com/eng/" onclick="window.open(this.href);return false;

Net buiten het dorp, rustige locatie. Het is een basic pension maar daardoor ook erg aantrekkelijk geprijst. Maar wel met korting (als je met een gids van Val Gardena Active gaat) op een rondje zoals hierboven is aangegeven. Als je de link aanklikt dan zie je ook het Val Gardena Active logo staan. Als je dat op een site ziet staan dan weet je dat je korting op de route krijgt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

KleinPalomino schreef:Ik ben hier geweest (in Wolkenstein dus):

http://www.martlhof.com/eng/" onclick="window.open(this.href);return false;

Net buiten het dorp, rustige locatie. Het is een basic pension maar daardoor ook erg aantrekkelijk geprijst. Maar wel met korting (als je met een gids van Val Gardena Active gaat) op een rondje zoals hierboven is aangegeven. Als je de link aanklikt dan zie je ook het Val Gardena Active logo staan. Als je dat op een site ziet staan dan weet je dat je korting op de route krijgt.
Wij zaten daar vlakbij.
Ons pension deed niet mee aan Val Gardena Active, maar was nog goedkoper ;)
Dus even rekenen hoe vaak je vd korting gebruik zult maken. Als je bijv. 3 dagen met een gids op pad gaat, dan wordt een pension of hotel aangesloten bij Val Gardena Active wel interessant.
En biken met een gids heeft zo z'n voordelen, zeker in dit gebied.
De gids kent natuurlijk de mooist spots, maar weet ook welke paden populair zijn bij wandelaars en zal die zoveel mogelijk mijden.
Wij hadden enorm veel last van wandelaars. Leven en laten leven, maar op een aantal singletracks in de regio kan je maar moeilijk passeren en het bleek er net zo druk als in de Kalverstraat...
Uiterst irritant, de verdraagzaamheid wordt dan aan beide kante stevig op de proef gesteld.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

thnx heren voor de tips. Hoe lang zijn jullie gegaan? Ik zat eerst te denken aan een dag of 4 (kort uitstapje) maar aangezien het een pokke eind rijden is zit er aan te denken om een volle week te pakken, 6 nachten.

Ik ga eens lekker op het gemak op zoek naar wat verblijfplaatsen. Gr
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wij waren er een week, er is genoeg te beleven (dagtochten vanuit Val Gardena/Wolkenstein).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Ben er een paar jaar geleden ook een week geweest. Vond het wel een erg drukke regio.

Foto's:https://plus.google.com/photos/11132061 ... 8845444177
Always ride with a smile!!!!!!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik was er twee nachten. Maar wel op doorreis uit O'rijk (dus een niet al te lange aanrijtijd).
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ik ben van plan om rond half juni er een week fietsen en te kamperen .
De Dolomity superbike en de Stoneman trail als koninginnerit staan reeds op het programma.
Ik ben nu nog op zoek naar landschappelijk mooie dagtochten in de omgeving.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

TaurineR schreef:Ik ben van plan om rond half juni er een week fietsen en te kamperen .
De Dolomity superbike en de Stoneman trail als koninginnerit staan reeds op het programma.
Ik ben nu nog op zoek naar landschappelijk mooie dagtochten in de omgeving.
Houd rekening met sneeuw.
Er is wellicht een goede reden waarom de wedstrijd een maand later gereden wordt.
Dagtochten zijn er in overvloed, beetje googlen leverde ons ruim 40 tochten op.
Maar begin juni is krap, er kan boven nog sneeuw liggen, zeker op de noordhellingen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

ThaSingleTrackMastah schreef:
TaurineR schreef:Ik ben van plan om rond half juni er een week fietsen en te kamperen .
De Dolomity superbike en de Stoneman trail als koninginnerit staan reeds op het programma.
Ik ben nu nog op zoek naar landschappelijk mooie dagtochten in de omgeving.
Houd rekening met sneeuw.
Er is wellicht een goede reden waarom de wedstrijd een maand later gereden wordt.
Dagtochten zijn er in overvloed, beetje googlen leverde ons ruim 40 tochten op.
Maar begin juni is krap, er kan boven nog sneeuw liggen, zeker op de noordhellingen.
Sneeuw, ja ik weet het.
Ik was al blij dat het tot nu toe nog niet veel gesneeuwd heeft....
Ik dacht nu wel dat de maximum hoogte van de paden daar rond de 2400m ligt, dus dat scheelt wel een beetje hoop ik dan maar.
Plaats reactie