Italie: Sella ronda (off road - met liften)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik zit met de gedachte te spelen volgend jaar juni/juli de Sella Ronda (off-road) te gaan fietsen met mijn zoon. Je kunt nu met verschillende liften omhoog, dus je kunt een droomtocht maken van tegen de 60km met maar 800hm naar boven. Dat is voor de kleine man goed te doen..en voor mij ook :lol:

Mijn vraag is echter of iemand deze route al heeft gereden en of ie te doen is? Zover ik kan achterhalen zijn het paden en single tracks maar niet met worteltapijten en grove rotsen e.d.

Kan iemand dat bevestigen?
Laatst gewijzigd door KleinPalomino op do 5 juli 2012, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ineens het goede onderwerp:
Bij mij staan de Dolomieten ook op het programma, dus deze rit lijkt me zeker wat.
Ik denk echter voor hetzelfde parcours, maar dan zonder de liften.
Ik ga dit topic dus zeker volgen.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Heb hem in de lente gedaan zonder liften. Vond het een beetje tegenvallen kwa gave tracks. Er zit wel wat single-achtige-tracks in maar het overgrote deel is schotter. De afdalingen over skipistes vond ik helemaal waardeloos, geen enkele uitdaging. De enige uitdaging die erin zat was 2500hm klimmen (uit mijn blote hoofd, weet het niet exact meer) op 1 dag. Wel mooie vergezichten en toffe omgeving dus ik kan me voorstellen dat het voor een kleine man super is :)
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

OK, thanks! Dat is dus wel te doen. Goed om te weten. Schotter is prima voor ons. Mooie uitzichten en een fijne dag beleven en afsluiten met Italiaans eten, daar gaat het om!! Hopelijk krijg ik alles op de rit en kan ik over een tijdje mooie plaatjes hier plaatsen :-q
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Ik heb 'm afgelopen zomer gereden met gids... Kwam gratis bij het (luxe) huisje!

't Aandeel schotter is redelijk, hoewel ik er ook echt leuke stukken in vond zitten (en mijn uitgangspunt is technischer = beter). We hadden een grote maar vrij bekwame groep; wellicht dat de gids daar op afgestemd heeft.

De worteltapijten zijn er in de buurt wel, maar er wordt weinig op gefietst. Zeker eind juli/begin augustus, omdat er echt ongelofelijk veel wandelaars zijn in Val Gardena e.o. Wel allemaal super vriendelijk, dat wel.
Stamppot with weaksauce!
Scott-G40
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 20 maart 2009, 14:17
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Stumpjumper 29" expert carbon. Specialized Tarmac SL3

Vlgs mij kun je de ronde met lift alleen rijden met een locale gids. Zonder gids nemen de liften je niet mee!
"Allerdings darf die Route bisher nur in Begleitung entsprechender MTB-Guides gefahren werden"
zie ook http://www.sella-ronda.de/mountainbike.html" onclick="window.open(this.href);return false;
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Good catch maar :( voor mij.... Op een andere site staat dit van een gids ook.... Hmhmhmmm, dit gooit roet in mijn plannen! Ze willen vast de wildgroei aan mtb-ers niet "los" op de berg hebben....
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Scott-G40 schreef:Vlgs mij kun je de ronde met lift alleen rijden met een locale gids. Zonder gids nemen de liften je niet mee!
"Allerdings darf die Route bisher nur in Begleitung entsprechender MTB-Guides gefahren werden"
zie ook http://www.sella-ronda.de/mountainbike.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, zoiets heb ik ook vernomen. Een van de redenen dat wij hem niet volledig gereden hebben. Wel heb ik diverse stukken van de route gereden en heb er een eigen draai aan gegeven. Het is wel een mooie route in een bijzonder mooie omgeving. Ik ben afgelopen augustus geweest met als uitvalbasis Selva. Natuurlijk is er in de omgeving meer dan alleen de Sella Ronda. Het mooie van het gebied is dat je dus overal gebruik kunt maken van liften als je het steile klimwerk niet meer ziet zitten.
Foto's van mijn week daar kun je hier zien: https://picasaweb.google.com/giant4751/ ... directlink
Always ride with a smile!!!!!!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Dat ziet er erg goed uit zeg! Maare: als je de liften kunt gebruiken dan kun je toch ook de ronde zelf rijden? Of mis ik nu iets?
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Ik had begrepen dat in de Sella Ronda een aantal liften zitten die alleen werken voor de bikers met gids! De gidsen moeten, denk ik, voorafgaand aan een begeleide tocht, aangeven wanneer zij rijden, zodat de liften dan open zijn. Dus als je zo op de bonnefooi aankomt bij zo'n lift kan het wel eens zijn dat ie gesloten is of dat je niet meemag. Althans zo heb ik het begrepen.
Always ride with a smile!!!!!!
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

In een mooie omgeving klim ik graag!
Ik ben op zoek naar een GPS track van deze ronde, zonder de liften.....
Met mooi open weer zal dat zal een prachtige dagtocht zijn..
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Always ride with a smile!!!!!!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Thanks Johnny D :-q Ik ga t.z.t. nog wel eens informeren hoe die liften werken. Laat ze nu eerst het winterseizoen maar afwerken.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ja, dat lijkt me wel een leuke site, ik ga deze eens rustig bekijken.
Bedankt!
houbi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 17:28
Mijn mountainbike: 'n blauwe
Contacteer:

Heb hier vroeger met mijn ouders veel gewandeld en ga er in de winter regelmatig heen om te skiën.
Veel van de overigens prachtige foto's van Johny D :-q , herkende ik wel.
Heb wel een paar vragen.
Staat de route goed aangegeven of is het zelf zoeken?
Mag je overal fietsen of alleen op de aangegeven paden voor mtb zoals in NL?
Heeft iemand ervaring met de wandeldrukte in september?
Hoor graag van jullie.
Plaats reactie