Frankrijk: Saillans in de Drôme

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Noxian
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: za 23 oktober 2010, 10:20
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic FSR Carbon
Contacteer:

Hey Robbie,

Inderdaad erg mooi daar! (ahoewel t alweer een jaar is geleden voor me).
Wat ik me kan herinneren zijn er ook routes aangegeven

Groeten,
Arnaud
Gebruikersavatar
Thijssie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 460
Lid geworden op: di 24 april 2007, 18:28
Mijn mountainbike: Haarlem
Contacteer:

lowie schreef:
leov schreef:Link naar de gsies file ? kan hem niet zo snel vinden. Ziet er goed uit.
Ha die Leo,
Van Die en omgeving heb ik een 15-tal tracks na wat opzoekwerk verzameld en sommigen aangepast (waarvan ik er slechts 2 met Luc heb gefietst) die me allemaal de moeite leken. Het is daar echt een mtb-paradijs, maar dat heb je wel gemerkt toen we in die buurt passeerden :-D .
Er zitten trouwens 2 tracks tussen die over de kam gaan van die fameuze rotsrichel op foto 2, waar ik zo goed als zeker "les Trois Becs" in herken
Die is trouwens ook een mooie verblijfplaats tussen de Vercors en de "lagere" Drôme.
Daar zitten heel wat T4-tracks in, maar daar draai jij je hand niet meer voor om.
Als je me een pb stuurt met je email-adres, dan stuur ik de .gdb bestanden wel door.
(dat geldt dus wel degelijk ook voor andere geïnteresseerden)
Beste Lowie,

heb jij toevallig de bestanden nog beschikbaar? Ik ga van de zomer naar Mirabel-et-Blacons, ongeveer dezelfde omgeving, en ben ook op zoek naar verschillende routes in die buurt. Kun je mij hiermee helpen?

mvg Matthijs
- ONE LIFE LIVE IT! -

Ibis Ripley V4 | Santa Cruz Megatower V2 | Merida Scultura

Sport Advies
Mountainbike Challenge
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vorig jaar zat ik ook in Frankrijk en toen heb ik een account aangemaakt bij deze;
http://www.utagawavtt.com/search?c=FR&city=&w=" onclick="window.open(this.href);return false;[5.13641,44.34676,6.06612,44.87371]&q=[1,2,3,4]&k=0&l=all&u=1&aa=10

Je kan dan in de omgeving waar je wil fietsen meerdere routes vinden wat ik zo snel even zag. En ik spreek geen frans maar het wijst zichzelf.

http://www.utagawavtt.com/randonnee-vtt ... zeron-4463" onclick="window.open(this.href);return false;
"This species has amused itself to death"
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

De Drome is één van de meest fantastische plekken. Samen met de Vaucluse. Mochten mensen op zoek zijn naar routes / locaties. Laat het weten, ik weet een aantal mooie plekken.
Gebruikersavatar
Thijssie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 460
Lid geworden op: di 24 april 2007, 18:28
Mijn mountainbike: Haarlem
Contacteer:

Dennis Punt schreef:De Drome is één van de meest fantastische plekken. Samen met de Vaucluse. Mochten mensen op zoek zijn naar routes / locaties. Laat het weten, ik weet een aantal mooie plekken.
hoi Dennis,

Graag! Ik ga van de zomer naar Mirabel-et-Blacons. Als je daar in de omgeving iets hebt hou ik me van harte aanbevolen!
- ONE LIFE LIVE IT! -

Ibis Ripley V4 | Santa Cruz Megatower V2 | Merida Scultura

Sport Advies
Mountainbike Challenge
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Hi,

De uitgepijlde routes bij Saillans zijn fantastisch. Hiervan heb ik geen GPS maar de markering is op orde. Vooral de zwarte ten zuiden van de Drome is mooi. Bij de vvv kun je kaarten kopen.

Bij Die kun je boven op Col de Rousset een liftpas kopen en zijn er meerdere routes naar beneden. Varieert van flowy tot technisch. Merendeel is echt steil en technisch, genieten. Ook leuk voor de familie om te wandelen. Bij Die heb ik ook nog wat gps routes, wel pittige afstanden en landschappelijk mooi, maar niet heel technisch.

Als je wat langer in de auto wil zitten kun je St Ferreol Trente Pas doen. Vind ik persoonlijk de mooiste! Daar heb ik GPS routes van. Stuur dan ff je e-mail adres.

Advies: Tubeless (veel snake bites en stekels) en minimaal 2,25 banden (highroller of minion) en zorg voor minimaal 3 liter water voor de langere tochten. En koop een goede topo kaart just in case.

Grt,
Dennis
philippe1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:44

Twee korte ritjes omgeving Die (juni 2018). Prachtige streek.

https://www.youtube.com/watch?v=JazeTp7K5Ro&t=134s" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=wZ28-kcYQ6M" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ziet er goed uit daar.

Als je je filmpjes hier plaatst, dan heb je meer bekijks.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie