Vraag over fietsen in Klein-Zwitserland (Luxemburg)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Baik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 28 juni 2010, 13:29
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 9.0, Haibike Edition RX
Contacteer:

Hai allen,

Ik ga binnenkort een lang weekend naar Luxemburg in Klein-Zwitserland. Klinkt als een ideale plaats voor mountainbiken. De MTB gaat ook mee, maar ik kan online niet veel vinden over mooie (GPS) routes. Weet of heeft een van jullie tips of wellicht een GPS route in die streek die de moeite waard is? Ik hoor het graag als iemand me kan helpen!

Marcel
bart-himself
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 13:08
Mijn mountainbike: Corratec Glacier

Hoi,
ik zelf woon in Larochette, is een dorp in klein zwitserland, ook wel Müllertal genoemd. Het is een groot gebied waar je prima kunt biken, als je me kunt zeggen waar je precie naar toe gaat kan ik je wel een tip geven.(b.v. de tocht in Larochette).
Gr. Marco.
jos82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 5 april 2009, 15:21
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 2012

Ik zal dit topic even een schopje geven. Altijd handig voor mensen die naar Luxemburg willen.

Ben vorige week 3 dagen in Luxemburg geweest. Ik verbleef in Vianden.
1e dag een een gps-route gereden welke ik zelf samengesteld uit een aantal wandelroutes. De route liep voor een klein gedeelte over de vaste route van vianden. Wandelpaden zijn echt top om te mtbèn daar. Vele technische singeltracks, waarbij ik wel moet zeggen dat je ook regelmatig moet afstappen, en een stukje moet lopen.
2e dag de vaste route van larochette gereden. Is echt de beste vaste route die ik tot nu toe gereden heb. Zitten echt een hoop technische singeltracks in. Het is in ieder geval geen route met alleen maar brede paden.
Vondt alleen de route aanduiding niet echt best, zijn toch wel veel paaltjes verdwenen denk ik. Ik had hem gelukkig ook op de gps te staan.
Al met al is er in Luxemburg een hoop lol te beleven. Ben ook een dagje in het Muhlerthall wezen wandelen, hier is ook goed te fietesen. Vele technische tracks met stenen, en wortels. Je zal hier ook af en toe wel af moeten stappen.
inge
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 12 december 2010, 15:05

is een van de mooiste plaatsen in de benelux Larochette
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Ben er op dit moment in Laroschette. Heb de tocht net een paar uur geleden gefietst. 26,5 km. met 505 hoogte meters en 18%. GPS track staat op Gpsies.com. Super mooie omgeving en de route is sinds dit jaar vernieuwd met veel meer nieuwe bordjes. Is echt werk van gemaakt. Tevens is er een VTT route gids Mullerthal biking mountainbike trails. Net nieuw. met meerdere routes erop. Bv. de route bij Beaufort en Berdorf. Deze is 36 km met 694 hoogtemeters steigingspercentage 23%. Of die bij Echternach van 23 km met 420 hoogtemeters en 13 %. De komende dagen ga ik nog een paar routes fietsen met de Edge 800 die ik van Gpsies.com heb gedownload.
Mtbmatti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 22:26

Omgeving mullerthal gereden dit weekend.. Helemaal super! Vooral berdorf-Beaufort route top! Zelf met gps is ook erg leuk... Aanrader.. http://www.mullerthal.lu/nl/mountainbike" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tr1969
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 23 mei 2010, 00:11
Mijn mountainbike: None at the moment

Ben ook net terug uit Luxemburg.
Route Beaufort-Berdorf is echt een hele fraaie.
Lange steile %$!@ klim :D en heerlijke singletracks!

Ik vond dit zelf een van de mooiste vaste route's die ik heb gereden!
OmeAnne
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 7 maart 2010, 09:06
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2010
Contacteer:

Zelf 2 weken terug in Luxemburg geweest, besloten om mijn fiets niet mee te nemen, aangezien ik uit veiligheidsoverweging er vanuit ging dat ik daar niet zou gaan fietsen. Spijt van gehad..spijt! Wat een mooie routes heb je daar die je, als je gewoon voorzichtig bent ook heel goed alleen kunt fietsen!
Wat een heerlijk land voor wandelaars (dat hebben we dan wel gedaan) en fietsers!
wannez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 augustus 2004, 18:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 8.0 2015

Heeft er iemand tips voor een appartment/huisje in deze buurt?
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Vergeet niet de track van de Mill-Man-Trail te downloaden!!!
Tópper van de streek, die we de 24e weer mogen gaan rijden!!! :tong :tong
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

pk-patty schreef:Vergeet niet de track van de Mill-Man-Trail te downloaden!!!
Tópper van de streek, die we de 24e weer mogen gaan rijden!!! :tong :tong
Download dan wel de versie van 2012 of 2013, toen alle leuke trails er nog in zaten.
(die zijn er nu uitgeknipt om opstoppingen te voorkomen).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie