Schotland

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Ik zit met een vraag over het mountainbiken in Schotland. Aangezien dit topic al over Schotland gaat gebruik ik deze even... :wink:

Ik ben bijna overtuigd om volgend jaar een week te gaan mountainbiken met een georganiseerde groepsreis, bij deze reis rijden we verschillende trails van de 7 stanes routes, allemaal in het zuiden van Schotland dus... Ik ben nog nooit in Schotland geweest, maar bij Schotland heb ik het idee hoe noordelijker hoe mooier... Klopt dit ook? De 7 stanes routes lijken mij zeker mooi. Maar het lijkt me zonde om in Schotland geweest te zijn terwijl ik dan misschien het mooiste wel gemist heb? Graag advies van jullie :D :-q
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Heb in mei een aantal van de 7 stans gereden en de routes en de omgeving zijn echt wel ok. Maar ik ben ook nog niet in de high lands geweest.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

De 7 stanes zijn flow trails, je zou kunnen zeggen een soort utrechtse heuvelrug XL, wanneer je echte schotse natuur wil, moet je inderdaad wat noordelijker zijn.
bv. de cairngorms in vanuit aviemore
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Niek123 schreef: di 20 november 2018, 20:41 Ik zit met een vraag over het mountainbiken in Schotland. Aangezien dit topic al over Schotland gaat gebruik ik deze even... :wink:

Ik ben bijna overtuigd om volgend jaar een week te gaan mountainbiken met een georganiseerde groepsreis, bij deze reis rijden we verschillende trails van de 7 stanes routes, allemaal in het zuiden van Schotland dus... Ik ben nog nooit in Schotland geweest, maar bij Schotland heb ik het idee hoe noordelijker hoe mooier... Klopt dit ook? De 7 stanes routes lijken mij zeker mooi. Maar het lijkt me zonde om in Schotland geweest te zijn terwijl ik dan misschien het mooiste wel gemist heb? Graag advies van jullie :D :-q
Wat mij betreft gaat 'Noordelijker = mooier' niet op. Wat zuidelijker, de lowlands, is veel groener en diverser. De highlands zijn ruiger en hoger maar ook veel minder afwisselend. In eerste instantie wel indrukwekkender, maar als je er een dag doorheen hebt gereden heb je de bruine bergen wel gezien.
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Bedankt voor alle goede tips!


Bokmaaa schreef: do 22 november 2018, 10:09
Wat mij betreft gaat 'Noordelijker = mooier' niet op. Wat zuidelijker, de lowlands, is veel groener en diverser. De highlands zijn ruiger en hoger maar ook veel minder afwisselend. In eerste instantie wel indrukwekkender, maar als je er een dag doorheen hebt gereden heb je de bruine bergen wel gezien.
Daar zit ook wel wat in inderdaad. Om te mountainbiken is het ook wel mooi om wat groen en bomen om je heen te hebben. Is Zuid Schotland misschien een beetje te vergelijken met het Sauerland of de Ardennen?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Zuid-Schotland is toch nog leger en ruiger dan Ardennen en Sauerland. De bergen zijn er vaak kaler. Een heel andere ervaring.
Plaats reactie