MTB routes rond Center Parc Lac d'Ailette bij Chamouille

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Johan Stevens Carbon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 20:57
Mijn mountainbike: Stevens Fluent Carbon ES

Hoi,
ik ga in de meivakantie naar bovenstaand Centerparcs. Volgens de site zou je er ook leuk kunnen fietsen. Heeft iemand hier ervaring mee om te voorkomen dat ik mijn fiets meeneem en er daar achter moet komen dat er alleen asfalt is..... :roll:
Ik hoor het graag/
Groeten,
Johan
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Johan Stevens Carbon schreef:Hoi,
ik ga in de meivakantie naar bovenstaand Centerparcs. Volgens de site zou je er ook leuk kunnen fietsen. Heeft iemand hier ervaring mee om te voorkomen dat ik mijn fiets meeneem en er daar achter moet komen dat er alleen asfalt is..... :roll:
Ik hoor het graag/
Groeten,
Johan
He Johan,

Ik ben er 2 jaar terug geweest en het is een heel mooi park met supermooi zwembad. Er loopt een mtb route vlak voor het park langs, verder zijn er wel aardig wat routes in de omgeving.

Weet niet wat je gewend bent maar er zit aardig wat hoogteverschil in met flinke steile klimmen, ook genoeg kilometers, je kunt verschillende routes aan elkaar koppelen. Tis een beetje zuidlimburg achtig met veel klei. Volgens mij heb ik toen bij de vvv een kaart gekocht met allemaal routes, ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden.

Neem in ieder geval genoeg binnenbandjes en plakspullen mee of doe vloeibare latex in je bandjes want er liggen genoeg doorntjes.

gr Bas.
TEAMFECP
Johan Stevens Carbon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 20:57
Mijn mountainbike: Stevens Fluent Carbon ES

Hoi Bas,

dank voor de snelle reactie. Hij gaat dus mooi mee, kan ik lekker biken terwijl de rest van de familie uitslaapt.

gr,
Johan
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Kan de kaart zo effe niet meer vinden, maar in Laon bij de vvv heb ik die toen gehaald. De routes hebben daar degradaties net zoals skipistes van licht-blauw, naar middel-rood naar zwaar-zwart, uitpeiling is niet altijd super en soms wel even zoeken, bordjes zitten wel wat tussen de begroeiing. In Laon zit ook eventueel een fietsenzaak op het industrieterrein.

Veel plezier in ieder geval.

gr Bas.
TEAMFECP
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Zal je altijd zien, vind ik nu pas het mapje met alle kaarten :D
TEAMFECP
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Aangezien ik deze zomer in hetzelfde park op vakantie ga wil ik hier wat routes verkennen. Bij voorkeur : uitgezette routes. Daarom even dit oude topic naar boven gehaald.

Wie weet of er uitgezette routes zijn (heb geen fiets gps). Ik vind bv de route no 7 die voor het park langs loopt. http://philippe.tourteau.free.fr/dl/pdf ... %20vtt.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;. Lijkt op nummertjes rijden ?
Maar met een week vakantie wil ik wel variëren.

Iemand tips?

Verder ben ik een nono in frans, dus google vertaal moet ik alles begrijpbaar maken.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Plaats reactie