Iemand ooit gebiked in Ischgl, oostenrijk?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

haha ziet er gaaf uit hoor. Arm en beenstukken aan?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ff een kickje, ik ga over twee weken die kant op. Weet iemand waar je de hier besproken routes kunt downloaden voor de GPS? Jamtalhütte, Heilbronnerhütte, die dingen...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Mm ben jaloers... Lijkt me super gaaf. Hoor graag je verslag.
De GPS routes staan op de site van ischgl maar wat lastig te vinden altijd. Via de interactive kaart moet je er bij kunnen.

http://www.ischgl.at/en-singletrails-tyrol.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo niet... als je in Ischgl zelf naar het VVV gaat, (zit in het begin van het dorp :)), dan hebben ze voor je een routegids waar ze allemaal in staat. Heb die ook opgehaald tijdens mijn wintersport vakantie daar.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Ff een kickje, ik ga over twee weken die kant op. Weet iemand waar je de hier besproken routes kunt downloaden voor de GPS? Jamtalhütte, Heilbronnerhütte, die dingen...
Ze staan ergens goed verstopt op de site van Ischgl. Zelf heb ik ze allemaal op de PC staan. Ben alleen nu in Orscholz in verband met de Saarschleifen Bike Marathon. Als je me maandag een PB stuurt kan ik ze je wel sturen.
Roy1975
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 15 september 2008, 09:29
Mijn mountainbike: Isaac Impact

dit ziet er allemaal wel heel gaaf uit mannen ( en dames natuurlijk )
Maar als je nu in het dorp zit is het dan ook mogelijk om met een skilift naar boven te komen zodat vooral mijn vriendin niet te veel hoeft te klimmen want dat vind ze niet al te leuk.
En kan je boven op van die mooie bergweides rijden .

dank
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

ja dat gaat prima. Zelf er nooit gebiked maar in de wintermaanden zie je daar ook overal reclame van. Met de grote gondel kan je zo naar boven met fiets en al. Anders is het mega zwaar want de klim naar idalp is volgens mij al 1500 meter of zo... Zou voor mij ook niks zijn :)
MTB rookie
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 9 oktober 2009, 08:13

Je kunt de fiets in de gondel meenemen. Als je vanaf de Idalp nog hoger wilt (ivm downhillen) wordt die fiets aangegeven en kan je het in de stoeltjeslift meenemen.

Hier heb ik afgelopen jaar het MTB-en ontdekt. Ik kan het daarom niet met andere gebieden vergelijken maar in Ischgl kan je echt heerlijk fietsen.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

heb je er speciaal voor getraind, maw hoe getraind moet je zijn om boven bij idalp lekker te kunnen rijden?
FerryW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 19:27
Mijn mountainbike: Kan sneller dan ik zelf

Ik ben verleden jaar in Ischl geweest, het is er super. Echter biken zonder goede GPS is af te raden.
Ook bij het VVV kunnen ze je niet helpen. Zorgen dat je vooraf de route`s op je GPS hebt staan is dus aan te raden.

Ik wens je er veel succes het is er echt SUPER :-q , ben zelfs een beetje jaloers :wink:
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

ja dat ben ik ook maar betwijfel of mijn conditie genoeg is om er ook heen te rijden :)
De wintersport is er iig superrrrrrrrrr
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Een goede toporafische kaart voor MTB tochten is wel noodzakelijk voor mij.
En liefst op voorhand de geplande tochten inkleuren, dit leert het gebied kennen, en dat is reeds een beetje genieten op voorhand.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Als het nog even duurt voor je gaat, kan je via http://www.ischgl.at" onclick="window.open(this.href);return false; een boekje aanvragen. Daar staan ze allemaal in.
Kan je op je gemak uit zoeken wat je wil gaan rijden.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

De GPS bestanden kun je hier downloaden.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Mooi. Thx.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

faxe schreef:
Kapitein Iglo schreef:Ff een kickje, ik ga over twee weken die kant op. Weet iemand waar je de hier besproken routes kunt downloaden voor de GPS? Jamtalhütte, Heilbronnerhütte, die dingen...
Ze staan ergens goed verstopt op de site van Ischgl. Zelf heb ik ze allemaal op de PC staan. Ben alleen nu in Orscholz in verband met de Saarschleifen Bike Marathon. Als je me maandag een PB stuurt kan ik ze je wel sturen.
Thanks Faxe, maar ik heb ze al gevonden... stonden verstopt in m'n favorieten...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie