Iemand ooit gebiked in Ischgl, oostenrijk?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Vandaag vanuit Ischgl de Jamtal route gefietst. In totaal is de route 40 kilometer lang en kent rond de 1.100 hoogtemeters. Eindbestemming van de route is de Jamtallerhütte op 2.165 meter vanwaar je een mooi uitzicht hebt op de Jamtalgletscher. Foto's kun je eventueel hier bekijken.
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 741
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

hee wat een lol daar ben ik 3 weken geleden ook geweest bij dat cafe. die laste 100 hoogtemeters zijn best pittig 22% liep het omhoog. heb je ook die coole singletrack aan de bergwand naar beneden gedaan?(staat op mijn foto)

gr stephan
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Stukje vanaf de laaste brug tot aan de hut is inderdaad lekker steil. Volgens mijn Polar geregeld boven de 20%.

Heb de singletrack niet gereden, het was me te druk met wandelaars en had geen zin om me daar tussendoor te wurmen.
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 741
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

oh wij zijn geen enkele wandelaar daar tegen gekomen en het was echt super mooi om te rijden.
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Gaaf hoor mannen. Herken niks terug van mijn skivakanties maar het is er dan ook zo veel anders
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Vandaag de tocht naar de Heilbronner Hütte gefietst. Die is naar mijn mening een stuk mooier dan die naar het Jamtal. Zal later vandaag wat foto's uploaden. Net als bij de tocht van gisteren zat het venijn in de staart. Laatste stukje naar de Heilbronner Hütte is echt steil. Kwam zelf wel fietsend boven maar was wel de enige die dat deed op dat moment. Zelfs lopend hadden de meesten nog moeite om boven te komen.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Is de tocht naar samnaun ook te doen? Is in de winter een gave mooie afdaling via de 80
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Je kunt zeker vanuit Ischgl naar Samnaun. Doe gewoon met de Ironbike mee en fiets de langste afstand en je komt er vanzelf.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

hahaha hallo bedoel als amateur voor de fun :)
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Volgens mij kun je ook in Samnaun komen met de kabelbaan. Het moet dus mogelijk zijn om alleen bergaf te fietsen en bergop de kabelbaan te nemen. Je kunt er dan natuurlijk ook voor kiezen om het leukste stuk bergop zelf te fietsen.

Foto's van mijn tocht van vandaag naar de Heilbronner Hütte kun je eventueel hier bekijken. Ze staan niet in de goede volgorde er ging iets mis met het uploaden :(
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Vandaag met de kabelbaan vanuit Ischgl naar Idalp gegaan (2.321 meter) vanaf hier het tweede rondje van de Ironbike gereden. Dat betekent eerst een klimmetje naar 2.585 meter en vervolgens via één lange afdaling weer terug naar Ischl via de Velilltrail.

Eenmaal op de fiets bij Idalp viel het even tegen dat je in verband met werkzaamheden met explosieven niet de route mocht volgen. Heb vervolgens één van de medewerkers gevraagd of ik ergens anders langs kon en dat bleek te kunnen. Dit betekende alleen wel een wandelingetje over een alpenweide waar fietsen op de meeste plaatsen niet mogelijk was.

Velilltrail is erg mooi alhoewel hier en daar toch wat te lastig voor mij om echt snel naar beneden te kunnen fietsen. Ergens halverwege de afdaling was de remkracht van mijn achterrem voelbaar minder. Zelf wel door mijn gebrekkige remtechniek en de lengte van de afdaling komen. Foto's van vandaag kun je hier bekijken.

Eenmaal terug bij het appartement zag ik tot mijn schrik dat het frame van mijn fiets boven de trapas gescheurd is in de las. Voor mij dus morgen alleen het eerste rondje van de Ironbike.
Laatst gewijzigd door faxe op za 8 augustus 2009, 07:14, 2 keer totaal gewijzigd.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Je foto's van vandaag doen het niet maar die van gister wel. Mooi hoor..
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Heb linkje gefixed.
FerryW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 19:27
Mijn mountainbike: Kan sneller dan ik zelf

Wat een gave foto's. Ben er zelf eind Juni geweest om er 4 dagen te biken.
Als ik de foto's weer zie krijg ik spontaan heimwee. Wat een mooi gebied is het daar.

@ Faxe, ik wil eigenlijk wel wat foto's van je downloaden, kan dit?

Veel plezier en succes in de Ironbike.

Ferry
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

inderdaad mooi hoor. Herken nu genoeg van onze skivakanties. Is wel bikkelen volgens mij als ik deze foto zie: http://erbiemold.zenfolio.com/p17164614 ... #h167e658f" target="_blank
maar volgens mij wel gaaf om te doen....
Toch maar eens wat harder aan mijn kracht en conditie werken en ook een keer gaan. :)
Plaats reactie