Iemand ooit gebiked in Ischgl, oostenrijk?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Jamtalhütte, Heilbrönnerhütte zijn leuke goed lopende klimmen (Jamtalhütte zeker, Heilbrönner was iets steiler dacht ik, maar moet daarvoor diep graven in mijn geheugen)
De iets meer technische trails (Vellilscharte, Salaasser, Greitspitz zijn goed te bereiken met de lift. Met de fiets natuurlijk ook, al krijg je dan de bekende Idalp/Idjoch voor de wielen.
@twdi Ik vind het lastig om te zeggen hoe getraind je moet zijn. De Idalp (tot aan het eindstation van de gondellift) is goed te doen, wel steil maar geasfalteerd, met een 34 achter kun je redelijk rustig naar boven peddelen. De Idjoch (het stuk met de stoeltjeslift) is wat pittiger, offroad en vorige zomer waren ze daar een waterbuffer aan het aanleggen: blubber, dus een zwaar stuk! Vorig jaar mocht je ivm met deze werkzaamheden gratis met de stoeltjeslift, gretig gebruik van gemaakt natuurlijk! Ik zou de uitdaging aangaan en op de Idalp kijken hoe je je voelt, kun je altijd nog het laatste stuk overbruggen met de stoeltjeslift.

Pfoe, ik moet nog wachten tot augustus om Ischgl onveilig te maken:(
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Ben je er met de Ironbike? Als ik het zou proberen, zou ik zo rond 8 tot 15 augustus er heen gaan.
Misschien zou ik iig met de Ischgl Bike-Academy wat tochten kunnen maken om niet alleen te hoeven rijden. Dat overweeg ik nog wel.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

14 augustus ben ik er ja. Ligt er een beetje aan wanneer ik vertrek, heb diezelfde week (maandag,dinsdag,woensdag) nog eventuele herkansingen voor school. Heb ik die niet, dan ben ik er vanaf 10 augustus denk ik.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Hoe doe je dat dan met overnachtingen? Als je dan pas een hotelletje moet regelen, ben je vast te laat of je kan in het dure 5 sterren hok :)
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Heb in Oostenrijk nog nooit (in de zomer) meegemaakt dat er geen betaaldbaar Zimmer meer vrij was, plaats zat daar;)
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

mm neem je dat nou... haha
Ben altijd van mening dat je daar dan niks meer krijgt. Ook in ischgl? Dus je rijd er gewoon zo heen zonder wat geregeld te hebben? Interessant. Of je betaald de hoofdprijs
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

In Ischgl en omgeving is in de zomer inderdaad redelijk veel capaciteit voor toeristen. Heb zelf net hetzelfde appartementje als vorig jaar geboekt van 9 tot en met 16 augustus.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

welk is dat dan? In Ischgl?
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Is er een camping in Ischgl? of dichtbij in de buurt?
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Nee volgens mij niet. Althans, in de wintermaanden heb ik die er nooit gezien.
Alleen hotels en wat appartementjes volgens mij
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

twdi schreef:Nee volgens mij niet. Althans, in de wintermaanden heb ik die er nooit gezien.
Alleen hotels en wat appartementjes volgens mij
Ja, ik dacht het al, het ligt te hoog ofwel teveel luxe?, het dichtste dat ik vind is Landeck (ref. topokaart)
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Het is een wat luxer oord inderdaad. Landeck is niet zo gek ver van Ischgl. Ik schat een km of 30.
Deze is dichterbij denk ik:
http://nl.camping.info/oostenrijk/tirol ... ssee-22211" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lijkt wel een kleintje te zijn maar het is maar wat je zoekt :)
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

twdi schreef:Het is een wat luxer oord inderdaad. Landeck is niet zo gek ver van Ischgl. Ik schat een km of 30.
Deze is dichterbij denk ik:
http://nl.camping.info/oostenrijk/tirol ... ssee-22211" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lijkt wel een kleintje te zijn maar het is maar wat je zoekt :)
Bedankt,
De planning voor dit jaar is veranderd, 'twordt Zwitserland en Italie.....
Maar Ischgl blijft op de lijst staan, voor een andere keer.
Stiefan
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 23 juni 2008, 11:59

Vorig jaar ben ik met ~Erwin~ naar Ischgl geweest, voor die nationalpark bikemarathon ronde (+Wat extra stukken). Voor ons was dit het standaard beeld toen (en ja dat was eind Juli 2009):

Afbeelding

Afbeelding

Om te kijken moet je maar ff op die afbeeldingen klikken, als ik ze direct post worden ze megagroot :\

En ik zeg het je, met deze temperaturen fietsen wordt je niet vrolijk van, de zon hebben wij niet gezien. Door dit slechte weer kan je natuurlijk verwachten dat ik geen goed woordje kan doen over deze vakantie maar het fietsen was er opzich wel top! En als je van een leuk rondje fietsen houd, zou ik je die marathon zeker aanraden!
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Voor de liefhebbers heb ik de GPS bestanden en bijbehorende route omschrijvingen op mijn webspace gezet. Je kunt ze hier downloaden.
Plaats reactie