Tour du grand combin (CH/I val ferret valpelline) info?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

Tja, dat is een beetje in de soep gelopen.. balen wel.
Zouden eigenlijk eerst rustig aan doen, vervolgens rondje combin en dan de GRC. Toen ik bij vrienden in Bern zat toch nog ff meegedaan aan de eiger bike challenge en wat onder de eiger doorgetourd alleen daarna beiden zo ziek geworden dat we zowel niet de tour de combin als de GRC hebben kunnen doen.. :-?
Soort van buikgriep achtige toestand met 2 dagen kotsen. Dus al met al nog iets te doen voor volgend jaar :-q

maar: wat was jou ronde dan? + ga waarsch dit najaar nog een paar dagen naar CH, wellicht dat ik dan nog iets kleins van pierre (vttour.fr) kan doen, hij heeft veel leuke ideeen gepost daar! Thanx nog voor de link..
LongPete
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: ma 18 februari 2008, 14:42
Mijn mountainbike: vooral wipkippen

Dat is dikke shit voor jou(euh eerder dunne dus). :wink:
Ik ben gestart met de fenêtre de durand en dan naar PN Gran Paradiso gegaan en zo terug naar ch waarbij we onderweg elke zijvallei gedwarst hebben. Ik heb nooit een mooier rondje gedaan. Deze berg hield ons een paar dagen gezelschap.
Eerder gekend bij skiërs dan bij mtb'ers. :winkie:
Afbeelding
Afbeelding
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

aha.. De matterhorn vanuit zuidoost. Veel sneeuw joh! Ben wel een beetje jaloers als ik dit zo zie :-D
Meeste skiers zien em vanaf de andere kant denk ik (haute route), maar dat zal per mtb wel altijd een droom/nachtmerrie blijven LOL.
LongPete
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: ma 18 februari 2008, 14:42
Mijn mountainbike: vooral wipkippen

Euhm deze kanten bedoel je :-)
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
LongPete
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: ma 18 februari 2008, 14:42
Mijn mountainbike: vooral wipkippen

nog nen teaser
http://www.02bikers.com/pg.asp?pageID=219" target="_blank
D4DR
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 15:27
Mijn mountainbike: Scalpel / Genius

Die laatste foto is bij graechen in de buurt of niet? :wink: (toch blijven proberen)
hier een paar plaatjes van ons uitzicht vanaf eiger:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
LongPete
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: ma 18 februari 2008, 14:42
Mijn mountainbike: vooral wipkippen

Het is inderdaad begin van de singletrackdownhill naar Grachen. Relatief heftig. Op een bepaald moment moest ik kiezen tussen een boom of een rots, mijn stuur was te breed en een blizstop kon je gezien de hellingsgraad en de ondergrond vergeten. Boom gekozen. Op de een of ander misterieuze manier verboog mijn remhandle naar boven en naar voor. Handle min of meer rechtgeplooid en verder. Ook het vervolg richting St Niklaus was na een rustig stuk naast de rivier en een golfterrein niet van de poes. Het was dan ook vloeken toen we de juiste track misten en na een loeizware klim aankwamen op een doodlopend uitzichtspunt over het golfterrein. Ik had dan ook veel zin om uit ressentiment dwars door hun onberispelijk gazon af te dalen met de achterrem dicht. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik dan een stuk van die steile klim opnieuw mocht doen. Het vervolgen van de bewegwijzerde mtb route was gezien de staat van mijn benen toen een verkeerde beslissing, maar wel uitdagend.
Afbeelding
foto van dag 1, jij wilde ook over deze molshoop. Schijn bedriegt : na 500hm duwen kon je wel de laatse 75 hm weer fietsen. Op de achtergrond links de berg waar jij rond wilde.
Eiger is ook een mooie.
de adelaar
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 1 november 2015, 21:49

inmiddels in sept 2015 gereden . Voor tips en tricks en gpx bestanden , kom maar door
Schitterend !
Plaats reactie