Reisverslag Zwitserland - Zermatt

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

Goed verslag man en leuk dat je zo hebt genoten van Zwitserland, ik weet hoe mooi het is om te mountainbiken, ik kom zelf eigenlijk nooit in de bergen met de mtb omdat ik meer een xc rijder ben en loop al de hele dag op mijn werk doe.
De wandelroutes aangegeven met de gele bordjes zijn meestal perfecte mtb routes, je mag er ook gewoon rijden of er moet echt een mtb verbod zijn.
Als je Wikipedia goed had gelezen had je geweten dat het vignet afgeschaft is, ik ken ook niemand in der Schweiz di er een heen heeft, acht ja 6 franken is natuurlijk ook niks. (2010 beschloss das Parlament die Abschaffung der Velovignette per 1. Januar 2012.[1] 2011 musste somit zum letzten Mal eine solche am Fahrrad angebracht werden.[2])

Je moet natuurlijk wel een autobahn vignet hebben voor je auto.

Er zijn in Zwitserland ook veel mogelijkheden bij B&B enb Rb&B. bij de Lidl en Aldi, Denner kan je goedkoop boodschappen doen, vlees is erg duur maar braadworsten weer goedkoop, het leuke is dat je echt overal in Zwitserland mag bbq in de vrije natuur, paar worsten mee in de rugzak en boven op een berg/heuvel doen wij regelmatig. Kanton Aargau en Luzern zijn ook zeer goed voor xc rijders en in 7 uur te rijden met de auto vanaf Arnhem.
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

floris Zwitserland schreef:Als je Wikipedia goed had gelezen had je geweten dat het vignet afgeschaft is, ik ken ook niemand in der Schweiz di er een heen heeft, acht ja 6 franken is natuurlijk ook niks. (2010 beschloss das Parlament die Abschaffung der Velovignette per 1. Januar 2012.[1] 2011 musste somit zum letzten Mal eine solche am Fahrrad angebracht werden.[2])
*kuch* Het topic en de betreffende berichten zijn dan ook uit 2008...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

[edit]
En weer terug. I.v.m. familievakantie en slechts één week in Grächen vertoeft, alleen wat trails aldaar gereden:
Biken in Grächen
Bikeguide PDF

Zermatt is inderdaad een walhalla, leuk voor volgend jaar :wink: :
Zermatt.ch/mountainbike

Met .gpx files zijn ze niet zo scheutig, blijkbaar willen ze graag dat je kaarten via supertrail-map.com aanschaft.
Laatst gewijzigd door Nespresso op zo 21 augustus 2016, 10:12, 2 keer totaal gewijzigd.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

floris Zwitserland schreef:Goed verslag man en leuk dat je zo hebt genoten van Zwitserland, ik weet hoe mooi het is om te mountainbiken, ik kom zelf eigenlijk nooit in de bergen met de mtb omdat ik meer een xc rijder ben en loop al de hele dag op mijn werk doe.
:~ je woont in CH...je bent een XC-rijder.....maar je komt nooit in de bergen met een mtb ?
Kan het niet helemaal volgen :winkie:

@Nespresso: Laatste keer dat ik Grächen was is 4 jaar geleden. Er was toen sprake van nieuwe aan te leggen routes. Heb je daar iets van gezien ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

@Enrico: aangezien ik voor 't eerst in Grächen was kan ik het niet met 4 jaar geleden vergelijken. Er zijn in ieder geval 9 lokale gepijlde routes vanuit Grächen te rijden. Ik zie net dat de links die ik gepost had niet meer werken, maar op hun nieuwe website staan deze: Bike-Touren (en nu met GPS bestanden; ik had ze achteraf via de mail nog de suggestie gedaan die beschikbaar te stellen;)
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie