Tenerife

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Volgens de gids van Lavatrax was het zelfs verboden om buiten de paden te biken.
We werden berg op korte tijd achtervolgt door inspectie om te kijken of we op de correcte punten op stapten. Anders zouden ze boetes geven (zelfs een kleine short cut buiten het pad levert een boete op).
Of dit voor alle gebieden geld weet ik niet maar zeker goed om vooraf te informeren als je vrij wil fietsen.
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

Iemand tips (routes, verhuur) voor de regio rondom Playa de la Arena? Ga in mei met familie 8 dagen all-inclusive zitten vegeteren, dat is eigenlijk niks voor mij, dus een paar dagen eropuit op de MTB lijkt me wel wat.. Liefst ook geschikt voor wat minder technisch onderlegde personen, dan kan mijn zoon ook mee eventueel :-)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb een tocht gereden met mtb activ, dat is goed bevallen!

Alle singletrack op het eiland lijkt nu verboden te zijn voor fietsen, en er worden een paar korte biketrails aangelegd / benoemd. Hoeveel er gecontroleerd wordt weet ik niet, gids had al 3 maal een boete gehad dit jaar, maar ik heb nog een mooie afdaling van >2000 hm kunnen rijden, overwegend singletrack en behoorlijk technisch. :-q
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Als ik het dus goed begrijp kun je alleen over de autowegen mountainbiken? Kortom racefietsen is beter?
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ik ben geen racer, maar je kan je hart echt op lijkt me. Bij mij zaten de tours vol en routes zijn er niet. Heb er in een flits aangedacht een racer te huren :o kwam eigenlijk ook door LTD of Geesink die op strava een ritje had gedaan op tenerife en het beschreef als de mooiste van zijn leven. Was geen wedstrijd oid. In feite ga je uit de hoek van play las americas via vilaflor omhoog naar teide. Vervolgens blijf je op de tf 24 rijden en rij je over de graad van her eiland helemaal naar san cristobal en dan verder naar san andres via de tf 12. Je komt door tien verschilende klimaten en dito landschappen. Heb hem met de auto gedaan, echt fantastisch!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Free-Motion heeft zojuist een vestiging op Tenerife geopend. Mss is dat iets. Vorig jaar 3 ritjes met Diga-Sports geweest, maar het niveauverschil was te groot in de groep en te weinig deelnemers om de groep te kunnen splitsen.
carbon bike, titanium collarbone...
Back2bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 17 september 2012, 19:43
Mijn mountainbike: Ghost HTX 5700 / Specialized Carve Pro 29

Ik ben in de kerstvakantie in Tenerife geweest. Lavatrax was volgeboekt aan enduro tours, MTB activ was me te ver (zelf rijden naar bovenste punt van eiland, terwijl eigenlijk alle toeristen in het zuiden zitten), dus met DIGA sports weggeweest. Ik had gekozen voor de 'moeilijke' 50km, 1000+ hm tour volledig off road. Route viel me toch tegen. De gids was niet lekker en dus had hij besloten een korte (28km off-road + 10km asfalt) ronde te doen. Het stuk off-road waren gewoon brede bospaden, soms nog wel wat steil. De mooie vergezichten over het eiland maakten nog wel wat goed, maar qua mountainbiken was het niet heel speciaal.
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

Bumpje.

Over drie weken een week naar Tenerife met de familie. Uiteraard hebben ze een plek gekozen die veraf van de bekende fietstour/verhuur zaken ligt, maar ik heb het hotel gevraagd en die kwamen met Euro Bicis.
In ieder geval een fiets te huren, en te leveren bij het hotel. (De 29er onderaan lijkt me wel geschikt).

Echter - kan ik gewoon er op uit (lang leve de GPS en OpenMaps) of loop ik dan kans dat de policia mij van de trail plukt om een of andere reden? De berichten (ook hierboven) zijn verwarrend.. Zelfstandig MTB-en mogelijk of moet het per-se georganiseerd? (dan moet ik eens bij Euro Bicis vragen - er staan wat tours maar dat is voor oudjes ;-))
Plaats reactie