Lazise, Gardameer

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
herman
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 16 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale 20
Contacteer:

Wij gaan naar Lazise aan het Gardameer en de atb gaat natuurlijk mee.......

Weet iemand of je daar mooi kunt atb'en ? kent iemand daar mooie routes in de bergen ?

BVD!!
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Ik ben er afgelopen zomer geweest en het is er super!
Lazise is nog vrij vlak maar kun je leuk fietsen.
Je moet eigenlijk iets noordelijker gaan daar wordt het steeds mooier.
In Malcesine kun je evt. met een kabelbaan omhoog en hoef je alleen maar af te dalen (richting bijv Torbole) en dat was soms ruig genoeg. In elke tijdschriften winkel kun je wel mtb kaarten kopen met veeeeeeeel routes en erg goede beschrijvingen (een zwarte route heet moeilijk en geloof me dat zijn ze!).
Nog noordelijker liggen Torbole, Riva en Arco en waar mtb-mekka. En wij gaan zeker volgend jaar ook weer die kant op. :-q
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Vanuit Malcesine met de kabelbaan naar de Monte Baldo. Prachtige vergezichten over het Gardameer.

http://www.funiviedelbaldo.it/

(staan ook enkele mtb-routes vanuit Malcesine op deze site)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
herman
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 16 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale 20
Contacteer:

klinkt allemaal mooi, heb er nu al zin in !!

zijn deze steden op fietsafstand of moet je er eerst met de auto heen ?
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Lazise-Malcesine zal zo'n 30/35 km zijn en die andere plaatsen zijn nog weer 20 km verder. Ik weet natuurlijk niet welke afstanden jij fietst maar ik ben met de auto geweest en reed over die paar km toch vlot een uur :-{ , tis er wel druk! En toen ik uit die bergen kwam had ik sowieso geen puf meer :oops: om ook nog maar één km te fietsen.
Je kunt ook de andere kant op fietsen, een zuidelijke lus, naar Salo en dan met de boot weer terug naar Lazise, was ook erg leuk om te doen. En het buitengebied van Peschiera lag ook een mtb route, ook wel leuk, kun je vergelijken met ons Limburg.
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
rene
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 464
Lid geworden op: wo 28 december 2005, 20:32

Net boven lazize ligt bardolino. Hier is de fietswinkel van paolo pezzo (olympic sport, in centrum)
Voor de deur start een uitgezette tocht. best mooi met enkele pittige passages. Daarnaast is er een mooie route op de heuvel tussen bardolino en garda. Iets verder weg kun je terecht op de hoogvlakte van lezzina, riva, monte baldo, etc

Waneer ga je precies.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Een paar jaar geleden in Riva geweest. Helaas geen mountainbike bij me. Lijkt me erg gaaf om daar te fietsen... aan het aantal bikers daar te zien, MOET het er wel gaaf biken zijn!
herman
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 16 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale 20
Contacteer:

klinkt erg mooi, we gaan de laatste twee van juni en de eerste week van juli.
Hillclimber
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 6 februari 2005, 14:11
Mijn mountainbike: SCOTT Scale Ltd.7,2kg, SCOTT Spark Team 9,15kg & ISAAC Sonic Ltd. 6,4kg
Contacteer:

herman schreef:klinkt erg mooi, we gaan de laatste twee van juni en de eerste week van juli.

Vervelend :tong

Ik kan mij nog herinneren van een paar jaar terug dat er ook hele goede bikes werden verhuurd in Riva. Fully's van Canondale etc. voor niet al teveel geld. En het gebied ten noorden va het Gardameer is fenomenaal!!!
Ik doe het 2x per dag en de rest naar behoefte
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Kerel, je moet gewoon naar Torbole/Riva/Arco... Laat dat Lazise nou toch zitten! (iedere keer in die auto stappen voor een ritje in de file langs het meer is niet zo top, ondanks het uitzicht)
Het gebied ten westen van het Gardameer is bikemekka ten top, spijt zul je niet hebben (je moet wel een beetje van kaartlezen houden als je ook eens de niet standaard routes wil doen, gemarkeerde routes doen we -gelukkig- niet aan)
Ook de familie(?) kan zich in de genoemde drie plaatsjes prima vermaken, waarbij Arco mijn voorkeur heeft (ondanks geen meeruitzicht), het is een middeleeuws plaatsje met een geweldig plein en een leuke ietwat rustigere toeristische sfeer. Alles (ook meer) is van hieraf perferct te bereiken (het meer zelfs via een geheel kindveilig fietspad).

Veel plezier,
rapsaC
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

rapsac schreef:Kerel, je moet gewoon naar Torbole/Riva/Arco... Laat dat Lazise nou toch zitten! (iedere keer in die auto stappen voor een ritje in de file langs het meer is niet zo top, ondanks het uitzicht)
Het gebied ten westen van het Gardameer is bikemekka ten top, spijt zul je niet hebben (je moet wel een beetje van kaartlezen houden als je ook eens de niet standaard routes wil doen, gemarkeerde routes doen we -gelukkig- niet aan)
Ook de familie(?) kan zich in de genoemde drie plaatsjes prima vermaken, waarbij Arco mijn voorkeur heeft (ondanks geen meeruitzicht), het is een middeleeuws plaatsje met een geweldig plein en een leuke ietwat rustigere toeristische sfeer. Alles (ook meer) is van hieraf perferct te bereiken (het meer zelfs via een geheel kindveilig fietspad).

Veel plezier,
rapsaC
hij zit toch al in lazise,vandaar uit vraagt ie informatie!

Als je boven op de monte baldo zit kan je ook mooi fietsen,maar aan het begin is het daar wel druk met wandelaars.
je kan van boven af mooi naar beneden fietsen.
dit is boven op de monte baldo
Afbeelding
voor het echte bike plezier moet je toch echt in het noorden of westen zijn,er zijn genoeg fietsenwinkels waar je route kaarten kunt verkopen
It never gets easier, you just go faster.
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Boven op Monte Baldo, gemaakt met m'n toestelletje:
http://www.pinkbike.com/video/6204/
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Wij gaan naar Lazise aan het Gardameer en de atb gaat natuurlijk mee.......
hij zit toch al in lazise,vandaar uit vraagt ie informatie!
Hmmm, volgens mij moet hij er nog naar toe...
Maar goed, ik wilde alleen maar (hetzij met enige aandrang) aangeven dat hij zijn familie/gezin/vrienden/vriendin/vriend/hond/? mogelijk nog kon overhalen om toch naar Arco/Riva/Torbole te gaan.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Herman,

Heb je al wat wat meer informatie? Wij gaan nog iets zuidelijker (Peschiera) en ik twijfel tussen de racefiets of de Mountainbike.....

Groet Jurrien
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

herman schreef:klinkt erg mooi, we gaan de laatste twee van juni en de eerste week van juli.
Ben bang dat Herman geen antwoord gaat geven... :wink:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Plaats reactie