Een MTB.nl-transalp in 2003?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.

Een transalp in 2003 lijkt mij wel wat!!!!

ja
16
73%
nee
6
27%
 
Totaal aantal stemmen: 22
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Het enige nadeel vind ik dat het zo vroeg in de zomer is. Je hebt dan eind juni de vakantie er al op zitten.

Maar ik zal het eens overleggen. Dat we een fietsvakantie gaan doen is zeker, we zaten tot nu toe te denken aan de Vital route in Tirol. Jullie horen nog van me.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Sven schreef:Het enige nadeel vind ik dat het zo vroeg in de zomer is. Je hebt dan eind juni de vakantie er al op zitten.
We hebben het nog steeds niet over die adidas wedstrijd en het kan volgens mij de hele zomer, dus de maanden juni, juli en augustus :-q

Maar daar moet ik nog meer info over krijgen :wink:
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Mijn voorkeur is wat later in het jaar.

En dat ik mee wilde dat widde ge al!
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
PROserver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 1 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: STORCK Rebel Race, Magura Louise FR, XT/Xtr, Fox Forx Float RL, Raceface, Hugi 240 DT 4.1d
Contacteer:

Voor een verslag van de tirol vital route kan je overigens op mijn site terecht: http://www.mountainbiketochten.nl (staat ook al in het nieuws op mtb.nl)

Juni is inderdaad wel vroeg alleen heb ik me laten vertellen dat het weer in de alpen zo rond die tijd op hun best is. Afgelopen zomer ben ik zo rond begin augustus geweest en je weet wat er toen in Oostenrijk is gebeurd... :)

(gelukkig zaten wij niet in de getroffen gebieden)
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

PROserver schreef:Voor een verslag van de tirol vital route kan je overigens op mijn site terecht: http://www.mountainbiketochten.nl (staat ook al in het nieuws op mtb.nl)

Juni is inderdaad wel vroeg alleen heb ik me laten vertellen dat het weer in de alpen zo rond die tijd op hun best is. Afgelopen zomer ben ik zo rond begin augustus geweest en je weet wat er toen in Oostenrijk is gebeurd... :)

(gelukkig zaten wij niet in de getroffen gebieden)
Uiteraard had ik jullie site ook al gezien :-q Ik volg alles wel nou gezet, dus dat komt wel goed :wink:
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik had die site ook al gevonden, maar gisteren heb ik de site van Vassa bekeken en de transalp tocht lijkt me toch mooier als ik eerlijk ben.

Zover ik kon zien was de transalp trouwens wel alleen in Juni, maar daar ben ik niet 100% zeker van. Als het later kan, dan wordt de kans wel heel erg groot dat ik mee ga.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Sven schreef:Zover ik kon zien was de transalp trouwens wel alleen in Juni, maar daar ben ik niet 100% zeker van. Als het later kan, dan wordt de kans wel heel erg groot dat ik mee ga.
Jij hebt waarschijnlijk bij het gewone reisprogramma gekeken, maar je hebt ook maatwerkreizen en daar kun je met een "eigen" groepje in een andere periode ook die transalp doen :wink:
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Gebruikersavatar
Bas
Site Admin
Site Admin
Berichten: 599
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M20 TR

Ik bel wel weer eens toe aan een mountainbike-tocht in de bergen.
Foto's van TransAlp gezien en zeker nu het buiten zo koud is kan het niet snel genoeg juni zijn. :-q

Dit weekend lekker trainen in de 'bergen' van Houffalize. :wink:
PROserver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 1 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: STORCK Rebel Race, Magura Louise FR, XT/Xtr, Fox Forx Float RL, Raceface, Hugi 240 DT 4.1d
Contacteer:

Ik ga zelf ook 1 van die twee tochten van Vasa Sport doen aankomende juni. Deze tocht zal dan ook uitgebreid aan de beurt komen op de site met veel foto's uiteraard :D.

Alleen De tirol vital is een route opzich... Supermooie omgeving en ik kan je verzekeren dat het pittig genoeg is om mee te beginnen...

Als je nog nooit in de alpen hebt gebiked ga dan eerst die route doen dan kan je vast aan het gevoel wennen.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik heb al wel eerder in de Alpen gefietst, dus dat is geen probleem. Toch bedankt voor de tip!


Jass, heb jij meer info, of een internetadres waar ik dat kan aanvragen, want dit klinkt errug interessant. PB of mail anders ff (sven@mountainbike.nl).
Trainen is voor mensen zonder talent!
Thiery
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 8 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Granville Mahone SL

Ikzelf ben van plan inderdaad in de zomer van 2003 een transalp-tocht
te maken (maar NIET de wedstrijd).
Ik weet niet of jullie het kennen maar er is een verschrikkelijk mooi
boek op de markt (wel enkel in 't duits verkrijgbaar) met 12
verschillende transalp routes varierend van makkelijk ("easy rider") tot
waaghalzerij ("the no-way transalp") waar je met je bike een ravijn
over moet langs een ladder die bestaat uit voettreden uit staal die in
de rots vastzitten... (je fiets moet je je maar aan je schouder hangen met
touw... gekkenwerk dus).
Bon, eventueel de gegevens van het boek:

Traumtouren Transalp. Die schonsten alpenuberquerungen met dem mountainbime.
Schrijver: Ulrich Stanciu
Prijs: ong. 39,90 €

o.a. Verkrijgbaar bij www.amazon.de

De tocht die ik ga maken is tocht 11, "glacier express" genaamd.
vertrek in St.Anton am Arlberg (Oostenrijk) en aankomst aan het gardameer. 327 km lang, 12564 hoogtemeters... met de hoogste top 3212m (Madritschjoch) jaja in de sneeuw!

Ik kijk er al zeker naar uit!
VR
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: di 31 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott pro racing, Crossmax ust, ritchey wcs, woodman carbon, schwalbe
Contacteer:

Ik ga met een teammakker de officiele Adidas transalp challenge meerijden. Deze gaat door van 19 tel 27juli...en hiervoor is een serieuse voorbereiding zeker en vast vereist..
GreetZ
from tha mastah
VR
Plaats reactie