Zwitserland - Eiger Bike Challenge

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
aboogaar
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 12 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized FSR Carbon X.0 XTR

Zie http://www.eigerbike.ch/frames/framesets/fs_race.htm

Ik ga met m'n vriend die in Zwitserland woont de korte (58 km) versie rijden. Hij rijdt normaal hele zware wedstrijden maar deze keer wat minder omdat het het weekend is na het 24-uurs rennen in Schötz (hij doet daar ieder jaar aan mee en eindigt steeds bij de eerste 20 met tussen de 700 en bijna 800 km...) en vlak voor de Jungfrau marathon (hardlopen 42 km met meer dan 2000 hoogtemeters...) en ik vind het ook wel prima zo want die lange is me qua kilometers wel te doen maar ziet er qua profiel wel heel ernstig heftig uit. De korte van 58 km heeft al 2500 hoogtemeters!

Zijn er nog enthousiastelingen die daar meerijden?
Aad - aka VTTboy; met zo'n grote motor heb je wel zulke uitlaatkleppen nodig...
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

aboogaar schreef:Zie http://www.eigerbike.ch/frames/framesets/fs_race.htm

!

Zijn er nog enthousiastelingen die daar meerijden?
Ja ik maar dan wel bij jou achterop of op de stang.
wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
aboogaar
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 12 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized FSR Carbon X.0 XTR

Ik heb nog wel zo'n bidonhouder voor onder m'n zadel, als je daarin past mag je mee.
Aad - aka VTTboy; met zo'n grote motor heb je wel zulke uitlaatkleppen nodig...
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

Neen dank je, mijn reukorgaan zit dan een beetje te dicht in een wel heel vervelende omgeving. Ik prefereer hem dan maar liever mee te rijden. :-q
wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
bike_magic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp, magura voorvork, en deore, lx, xt, magura clara's
Contacteer:

Vorig jaar een stukje van het parcour gereden tijdens mijn vakantie, ik was er de week na de challenge, het begint voor iedereen gelijk 10 kilometer lang om hoog in totaal 1300 hoogtemeters, is dus continue 13 % stijgen, oeps :oops: ? (gelukkig wel over een verharde weg)

Het is als je het weer mee hebt echt wel geweldig daar echt super qua routes, omgeving echt super.

Veel plezier en succes :-q
aboogaar
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 12 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized FSR Carbon X.0 XTR

Bedankt voor je aanmoedigingen Bike_magic. Ik ben er al een paar keer geweest om te wandelen dus ik weet hoe mooi het is. Ik ben er nog nooit met de racefiets of bike geweest dus hoe dat bevalt moet ik nog achterkomen :-?

Gelukkig is het allemaal nét niet zo ernstig als je schetst: ik heb het hoogteprofiel van de website erop nagekeken en de eerste 1000 hoogtemeters worden in ongeveer 13 km genomen (dus net andersom) hetgeen betekent 7,7% gemiddeld. Dan even een stukje dalen en vervolgens omhoog naar 2160 m: da's 1260 hoogtemeters over 20 km, dus 6,3% gemiddeld (maar daar zit wel dat afdalinkje bij dus houd het maar op 7% stijgen tot het eerste hoge punt).

Ondertussen nog niemand gereageerd dat-ie ook echt gaat... :~
Aad - aka VTTboy; met zo'n grote motor heb je wel zulke uitlaatkleppen nodig...
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

aboogaar schreef:...de eerste 1000 hoogtemeters worden in ongeveer 13 km genomen (dus net andersom) hetgeen betekent 7,7% gemiddeld. Dan even een stukje dalen en vervolgens omhoog naar 2160 m: da's 1260 hoogtemeters over 20 km, dus 6,3% gemiddeld (maar daar zit wel dat afdalinkje bij dus houd het maar op 7% stijgen tot het eerste hoge punt).

Ondertussen nog niemand gereageerd dat-ie ook echt gaat... :~...
Vreemd... :-{
aboogaar
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 12 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized FSR Carbon X.0 XTR

Na ja, Küchenbäcker, das seid ihr :roll:
Aad - aka VTTboy; met zo'n grote motor heb je wel zulke uitlaatkleppen nodig...
aboogaar
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 12 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized FSR Carbon X.0 XTR

Hey everybody,

't Is dus ondertussen wel effe definitief he, ik heb gewoon hartstikke officieel toestemming van de directie om andermaal een weekend alleen er op uit te trekken om deze geweldige tocht te gaan rijden :-q

Heb me dus ook ingeschreven, betaald en kan me al helemaal volledig verheugen: nog maar een weekje :P

JIPPIEEEEE!!!
Aad - aka VTTboy; met zo'n grote motor heb je wel zulke uitlaatkleppen nodig...
Plaats reactie