Weekje in Europa? waar

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1186
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

Hoi,

ik zit te denken om een weekje ergens te gaan mountainbiken in Europa. Maar aangezien Europa groot is en je zoveel mogelijkheden hebt vraag ik jullie om advies. Een paar eisen heb ik wel
1. veel singletrack
2. weinig hoogteverschillen, maar niet zo weinig als de Ardennen en niet zoveel als bijv. in Oostenrijk.
3. Beetje centrale plaats, niet ergens midden in de rimboe in Hongarije waar je eerst moet vliegen en dan nog 10 uur in een busje etc etc, je begrijpt het wel.

Waar ik zelf al aan gedacht heb is Wales na alle goede verhalen hier over Wales, maar misschien zijn er nog andere suggesties?
Laatst gewijzigd door acer op wo 28 maart 2007, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

acer schreef: Waar ik zelf al aan gedacht heb is Wales na alle goede verhalen hier over Wales, maar misschien zijn er nog andere suggesties?
Nee, er zijn geen betere suggesties dan Wales.

Anders kom je waarschijnlijk toch ergens in de Alpen uit.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Schotland 7 stanes is ook een goede optie:
http://www.7stanes.gov.uk/forestry/achs-5RJEKY

Ze wedijveren de laatste paar jaar met Wales om de IMBA award voor beste bikelocatie ter wereld. En het is ze gelukt ook. Heb tussen kerst en nieuwjaar de rode route in Glentress kunnen rijden en vond hem super. De 7 stanes liggen in de Schotse grensstreek met Engeland. De bergen zijn niet al te hoog maar zeker hoger dan de Ardennen. Bereikbaarheid is goed en de wegen zijn sneller omdat ze in Schotland wel snelwegen hebben in tegenstelling tot Wales.

De activiteit in Schotland heeft ook gezorgd voor verhoogde activiteit in Wales. Coed y Brenin is flink onder handen genomen en wordt nog steeds verbeterd. Abergorlech is haast vanuit het niets uit de grond gestampt met een sublieme nieuwe trail en er wordt gebouwd aan uitbreidingen. De tweede lus van Penmachno moet deze zomer opgeleverd worden. De Climachx schijnt uitgebreid te worden en de uitbreidingen dienen ook deze zomer klaar te zijn. Alle centra zijn bezig met updates, verbeteringen en onderhoud zodat Wales klaar is voor de zomer. Check www.mbwales.com voor updates.
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Hey bedankt.. Das vlakbij bij in de buurt :)

Weer wat geleerd!

Thnx!
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

:o Dat je dat niet wist?
'Spooky wood' sectie Red Trail @ Glentress:
http://www.youtube.com/watch?v=PvGvXJT05x8

Alsof je in een achtbaan zit, briljante sectie en heb een shortcut teruggenomen om hem nog eens te doen. Het is lang niet allemaal zo smooth, maar ook genoeg stukken met smal singletrack en technische stukken. Maar de Schotse trailbouwers houden wel van fast, flowy and furious. :-q
Leftyrider
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 31 januari 2007, 17:08
Mijn mountainbike: Cannondale Caffeine Team replica 2007, Lefty DLR, XT, RaceFace,Tune,Flite, BBB carbon, Mavic,Notubes
Contacteer:

hoor veel goeds over zuid franse kust, zeg maar roc dázur gebied, veel singletrack, maar ook hoogte verschil. Ik zelf en bikemaat gaan waarschijnlijk naar Val Thorens ( eerst met de ski's het gebied bezoeken 6 april :-D , een andere passie van mij..) maar daarna in de zomer gaan we es kijken hoe het daar is.
Heb geen sixpack maar een beertender... :-)
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Dr. Eskimo schreef::o Dat je dat niet wist?
sweet...ja ik zit hier pas net he...nog aant setteling down :)

maar zit er zeker interessant uit :).. Ff kijken hoever t rijden is voor mij.. Mooi om te doen van de zomer iig!

Bring it on :)
binaural
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 634
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic Disc 2006, Trek 7000

Jeetje, ik wou dat ik daar in de buurt woonde. Heb er 1 dag gefietst en heb er m'n ogen uitgekeken. Fantastisch!!! Die schotten gaan trouwens als gekken (geen verrassing natuurlijk, die gaan in alles als gekken), erg leuk. Jaloers! :)
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Collega's kennen de boel wel daar. En gaan er over 2 weken weekendje heen. Spullen inpakken dus ;)
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

De Vogezen niks voor je? Allemaal een stukje hoger dan de Ardennen, hele leuke plaatjes en er zijn zat routes. Onder andere bij Gerardmer. Zoek maar eens wat of dit forum.

Verder is het Reuzengebergte in Tsjechie ook een echte aanrader. Niet te hoog maar absoluut uitdagend. Bijkomend voordeel is ook nog dat het super goedkoop is daar, dus je kookspullen kun je thuis laten.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1186
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

Ja Tsjechie zit ik ook aan te denken, lekker goedkoop en ben daar al een keer geweest om te skien (hehe lekker budget) maar de omgeving is daar echt mooi.
Wales lijkt me nog het vetst maar dat is ook weer kut met vliegtuig en de fiets meenemen, misschien kan je naar Tsjechie nog wel met de bus.
Ik zal s even zoeken op het forum naar het Reuzengebergte
you ain't much, if you ain't Dutch
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

acer schreef:Wales lijkt me nog het vetst maar dat is ook weer kut met vliegtuig en de fiets meenemen, misschien kan je naar Tsjechie nog wel met de bus.
Er bestaan ook veerboten :wink: Wales zonder auto zou ik niet zo snel doen.
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1186
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

heb zelf geen auto :)
you ain't much, if you ain't Dutch
Plaats reactie