GDMR (Usa) 2006 Foto's op pag 2, 3 enzovoort

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

echt te bruut voor woorden. heb alles in 1x gelezen, leuk geschreven en de foto's zijn erg mooi!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dank voor alle complimenten, ik heb nog steeds last van serieuze afkick verschijnselen...normal life sucks :(
Gebruikersavatar
Skippy73
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: di 18 juli 2006, 12:23
Mijn mountainbike: Scott Scale RC 910 pro

Mooi verslag, ben zelf ook net terug uit de USA, ben niet verder gekomen dan het fietsen van de Golden Gate Bridge, een rondje van zo'n 35 km. de rest in een chrysler 300m rond gescheurt!

Nog twee keer wezen kwijlen bij de local bike stores, wat een moois is er toch te koop! en wat goedkoop!!!
Increase Your Life Cycle!

Scott Scale RC910 - XTR
Frank G
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 4 oktober 2004, 19:56
Mijn mountainbike: Cannondale F1000sl, X.O

Hoi George,
Heel mooi verhaal, lijkt me echt schitterend.
Een vriend van me en ik vertrekken 11 april 2007 naar Seattle om dan eerst richting Canada te gaan en vanaf daar de pacific coast te rijden tot aan Mexico. Wij wijken wel regelmatig van de route af om ook stukjes landinwaarts te gaan. Maar wat ik me af vroeg is hoe jij het op het vliegveld met de fietsen hebt gedaan. Apart als 3e stuks bagage de volle prijs bijbetaald of een soort van toeslag (dus binnen de 2 stuks bagage) omdat het buiten de afmetingen valt?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De prijs voor het fietsvervoer hangt van de maatschappij en de bestemming af. Wij hebben gevlogen met North West/KLM. Met onze tickets vielen de fietsen onder de twee stuks bagage per persoon. We hadden de fietsen, de BOB (zonder wiel en dissel) met de tas erin en een losse rolzak als bagagestukken. Dit was dus 'gratis' (bij vrij prijzige tickets). Bij het boeken moest wel vermeld worden dat er fietsen mee gingen.

Alvast veel plezier :-q
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Dat ziet er zoo sweet uit! Ik wil ook! :)
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Dennis W.
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 24 september 2006, 20:54

Erg mooie foto's!

Lekker bruin? :p
Pottser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: do 14 augustus 2003, 22:03
Mijn mountainbike: Steve Potts, WTB , Ibis, Willits (geared en single)

Erg leuk om te lezen. Ik heb afgelopen zomer ook een deel van de GD gereden, egenlijk het stuk vanaf Steamboat tot Crested Butte. AL weer 8 jaar geleden heb ik met mijn vrouw het deel van Canadese grens tot Tetons gereden. Na 8 jaar en twee kinderen rijker hebben we afgelopen zomer tien dagen op de route in Colorado gereden. De kinderen waren ook mee. Eentje zat op een trailerbike, de jongste in een kar. Jouw laatste foto's vanaf Steamboat waren mijn eerste foto's. De doorwading kan ik mij nog goed herinneren. Na Crested Butte heb ik, zonder kinderen, nog een grote wens vervuld door de Leadville 100 (mile) te rijden. Ooit nog een keer het resterende deel door Colorado en new Mexico rijden.
So many trails, so little time (Jacquie Phelan)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Met de kids, wauw. Hoe vonden ze dat, er zijn toch behoorlijk hoge passen daar. Gekampeerd? Oftewel, hadden jullie ook nog een complete uitrusting bij je?
Pottser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: do 14 augustus 2003, 22:03
Mijn mountainbike: Steve Potts, WTB , Ibis, Willits (geared en single)

Yep, we reden niet met ander spul dan normaal op de great divide route. Wij hadden allebei wel extra overgewicht; kinderen. De route in Colorado is gemiddeld niet technisch, maar wel erg hoog. De gemiddeld betere " wegen" maakt het fietsen met kinderen wel makkelijker dan het deel in Montana. Twee kinderen over een pas van bijna 4 duizend meter sleuren is uiteraard af en toe zwaar. Zij vonden het net als wij prachtig. Kamperen is leuk en dingen als water filteren en dergelijke vinden volwassenen avontuur, maar kinderen ook. Op
http://web.mac.com/marcodenheijer/iWeb/Dirtbag kun je wat foto's zien. Laatste deel is van wat tochten die we in Crested Butte hebben gereden. Daar waren we in 1992 voor het laatst geweest met Fat Tire Bike Week en s een van die plekjes waar je volgens mij nooitgenoeg van krijgt.
So many trails, so little time (Jacquie Phelan)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat geeft wel nieuwe invulling aan de term 'zwaar beladen' :D Erg leuk, herkenbare foto's ook. Zo kan het dus ook...Werd de jongste niet alle kanten op gesmeten tijdens de afdalingen?
Pottser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: do 14 augustus 2003, 22:03
Mijn mountainbike: Steve Potts, WTB , Ibis, Willits (geared en single)

stuitere valt wel mee. Ga jij ooit de resterende kilometers rijden. New Mexico is volgens velen het mooiste deel. OOk een van de zwaarste, met grote stukken zonder bevoorrading. Great divide route is echt bijzonder. DE jaarlijkse wedstrijd is dit helemaal. Het record staat op iets va 16 dagen. Dat betekent gemiddeld zo'n 150 mijl per dag met bepakking. Dit jaar is er geloof ik slechts eentje gefinisht.
So many trails, so little time (Jacquie Phelan)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De race lijkt me wel wat (not :o ) da's echt gekkenwerk. Ik denk niet dat we de route nog eens 'afmaken'. Nog een keer naar Amerika om voor een roadtrip langs alle mtb mekka's is waarschijnlijker. Zo veel mooie trails gezien! Maar ja, er zijn nog zoveel andere waanzinnig mooie plekken, ook wat dichter bij huis...
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

Wat een prachtige vakantie moet dat geweest zijn! Ik ga deze zomer eerst maar in de Alpen oefenen
Plaats reactie