Rondom Lago Maggiore

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
marco_pas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 6 oktober 2006, 07:37
Mijn mountainbike: Kona Big Kahuna

Voor diegene die dit najaar, of volgend jaar natuurlijk, nog richting Stresa gaan zijn hier de details van de Gran Fondo die elk voorjaar verreden wordt op de Mottarone.
De kaart:
http://www.mottarone.com/Cartine/Cart_03.jpg
Het roadbook(3 delen):
http://www.mottarone.com/roadbook/rb_44_1.pdf
http://www.mottarone.com/roadbook/rb_44_2.pdf
http://www.mottarone.com/roadbook/rb_44_3.pdf

Ik heb 'm nog niet gereden, maar in Maart/April '07 ben ik aan de beurt...
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Hoi,

Nog een goede twee weken en dan knoop ik mijn zaken ook bij elkaar voor een korte vakantie bij het Lago Maggiore. De posts zijn hier al weer van een poos geleden. Weet IEMAND of er verbeteringen zijn in de MTB routes aldaar, of dat ik beter mijn reetfiets mee kan nemen.

PS locatie is Cannobio (vlak onder de Zwitserse grens).
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

weet er iemand of er inmiddels al bepijlde routes zijn in de buurt van het lago maggiore?
Bas106GTI
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 3 augustus 2009, 13:15
Mijn mountainbike: Trek 6500(2001) & Trek 6700 (2009)

Hoi,

Afgelopen zomer (eind aug. begin sept.) hiero geweest.
We zatten op continental di lido, wij hadden een soort van marco polo boekje gekocht.
In dit boekje staan ook wandelroutes, deze zijn te gebruiken als single track routes.
Deze routes zijn over het algemeen bewijzerd.

sebastiaan.
:-q
DenisDD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 5 november 2010, 16:58
Mijn mountainbike: Trek 6500

Heren, aangezien velen van jullie hier al gefiets hebben en ik in de zomer een weekje in Tronzano en een weekje in Verbenia zit wil ik vragen of iemand bekend is met deze fietsgids?
Fietsen rond het Lago Maggiore - pirola fietsgidsen
ISBN 9064553833

Of is het gewoon slimmer om een wandelaarskaart te kopen bij de plaatselijke vvv die zeer gedetailleerd is? Of wellicht een wandelaarskaart die ik nu al kan kopen en niet bij het vvv te kopen is?

Ben afgelopen zomer bij het Lago Maggiore ook een paar wandelpaden in gegaan, maar hier in Nederland noemen we al veel van die routes xc routes. Dit is overigens ook naar waar ik op zoek ben.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Ik heb in locarno bij de vvv een mapje met routes gehaald "il ticino in mountainbike", zoals de naam al doet vermoeden zijn deze routes net aan de andere kant van de grens. Er staat een route in die vanuit Zenna de Monte Tamaro opgaat, maar die is volgens de indicatie in het mapje een stuk technischer dan een nederlandse xc route, maar dat zijn de meeste paden daar al snel.
als je het niet erg vind een stukje in de auto te zitten en lief naar de grenswachten te lachen raad ik je aan dit mapje te halen.

in dit boekje staan ook een hoop mooie routes, eentje gaat: tronzano, maccagno, lago delio, zenna, maar die is ook "Difficolta tecnica: Impegnativo"

naast de vvv zou ik ook een paar boekhandels proberen, je moet daar meestal wel zelf goed zoeken.
DenisDD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 5 november 2010, 16:58
Mijn mountainbike: Trek 6500

Mooi, wippen we even langs Locarno.

"een stuk technischer dan een nederlandse xc route, maar dat zijn de meeste paden daar al snel".

Inderdaad, was er vorig jaar ook al (zonder fietsen), en soms zijn de wandelpaden al uitdagender dan de bospaadjes/mtb routes in Nederland.

Maar ik kan het nu ook vragen aan de eigenares van het huis, heb nu op me ipad een english - italian translator gevonden (welke ook nog kan spreken). Want dat viel me wel op, ondanks dat je dicht bij Zwitserland zit, ze spreken enkel Italiaans.
Gebruikersavatar
mado
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: di 2 juni 2009, 22:52
Mijn mountainbike: Olympia F1 RS1/Sram Eagle
Contacteer:

Hallo allemaal, ik ben daar vorig jaar geweest, de klim op de mattarone is zwaar maar de beloning erg groot... Het tweede gedeelte naar boven is super... Op ongeveer de helft van de berg (bij de afdaling) zit een super trail verstopt in het bos, er zijn wel pijlen die het aangeven maar is lastig te zien maar zeer de moeite waard, alternatief is om over het asfalt
Naar beneden te gaan.
Verder valt het daar een beetje tegen met de vaste routes, je komt al snel in het noorden
Van het meer uit, maar dan zit je alwel in Zwitserland.


Veel plezier daar...

Groet, marko
If someone said that mountainbiking was boring, they never ride a Olympia !
funky1971
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 26 april 2011, 16:15

Iemand een tip voor een mooie camping waar ik met de familie en caravan kan staan, zodat we direct mtb routes kunnen rijden. Wie heeft er goede ervaringen met een camping rond het Lago
DieLie
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 26 juni 2011, 19:29
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29er

iemand nog biketips voor Lago d Orta (ligt net onder Maggiore)
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

Ik ga van de zomer naar het Lago Maggiore. Ik zoek een locatie om een mountainbike te huren. Enige wat ik tegenkom is Bicico in Stresa maar die lijkt niet meer actief.

Weet iemand toevallig een adres?
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Informeer eens bij Ferri Andrea van Stresa Outdoor.

Weet veel routes en wilde i. 2018 weer een Bike Shop en gids beginnen.
Heb de afgelopen 3 jaar veel met hem gefietst vanaf Isolino en continental.
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

123plons schreef:Informeer eens bij Ferri Andrea van Stresa Outdoor.

Weet veel routes en wilde i. 2018 weer een Bike Shop en gids beginnen.
Heb de afgelopen 3 jaar veel met hem gefietst vanaf Isolino en continental.
Thanks! Ik zal hem een mailtje sturen. Ik had al een adresje waar ik mooie fiets kon huren maar was wel een eindje verder rijden.

http://www.noworkteam.it/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie