Zwarte woud

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Hoi,

Is er misschien iemand die eens naar het Zwarte woud in Duitsland geweest is? Ik ben van plan om er heen te gaan, naar aanleiding van een erg positief verhaal in de Mountainbike Plus (#60) en wel naar het dorp Schonau. Misschien kan iemand mij toffe routes aanbevelen? Alvast bedankt.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ongeveer een jaar geleden had de mountainbike plus ook al een artikel gewijdt aan het zwarte woud. Staat ook vermeldt in dit laatste artikel. Miscchien staat daar nog meer informatie in waar je iets aan hebt.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Hoi,

Dat artikel heb ik ook gelezen, dat was ook de reden om voor dat gebied te kiezen. Inmiddels ben ik bezig een plekje te reserveren. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand uit eigen ervaring goede verblijf- en bikeplaatsen kon aanraden. Maar in ieder geval bedank voor je reactie!!
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik ben net terug uit het Zwarte woud en het was echt SUPER!!! De bergen zijn misschien niet zo hoog als in de Alpen, maar de paden zijn gruwelijk steil! Ik kan het echt iedereen aanraden om daar naar toe te gaan! Binnenkort zal ik wel een stukje schrijven hier op de site met foto's.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Zou SUPER zijn ! Ben erg benieuwd ! Zal wel zwaar geweest zijn, ook ivm het weer, denk ik ?!
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Het weer was best goed, in tegenstelling tot hier in Nederland. Lekker in de korte broek gefietst en zelfs een dag met 25 graden gehad!
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Beetje lekker getrained Sven?
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Best goed getrained ja, maar het balangrijkste was het vieren van een weekje vakantie. Dus 's ochtends lekker rustig aan en 's middags fietsen. Maar op een middag maak je daar gauw meer dan 1000 hoogtemeters, dus dat kun je wel flink trainen noemen dacht ik zo. Nu maar hopen dat het weer hier iets opknapt, zodat ik een beetje fatsoenlijk kan blijven doortrainen.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Hoeveel kilometers heb je gem. daar gemaakt op een dag! Het lijkt me wel ontzettend gaaf daar, aangezien ik met mijn fiets nog niet hoger ben geweest dan de Ardennen en Sauerland.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Gemiddeld denk ik ongeveer 50 km per dag. Lijkt weinig, maar daar ben je toch wel even zoet mee in dergelijk terrein. Ik hoop deze week een verslag inclusief foto's op deze site te krijgen.
Skyhawk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 9 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Gazelle skyhawk FS (Deore lx, 4-spaaks carbonwielen)
Contacteer:

Ik ben 2 jaar geleden nog in Schonau geweest!! Niet om te mountainbiken, maar voor winstersport. Ik heb gezeten in Appartementencomplex Schwarzwaldblick: een aanrader voor als je een appartementje wilt.

Nogmaals: heb er zelf dus NIET gemountainbiked, maar de omgeving rond Schonau is er zeker weten voor geschikt. Het is ten eerste een hele mooi omgeving. Je zit dichtbij wandelroutes en langlaufgebieden, dus er kan ongetwijfeld naar hartelust gefietst worden!! Voor zekerheid zou je de plaatselijke VVV ff moeten raadplegen denk ik.. Succes!!
voor iedere wil is een weg, maar ook zonder weg komen we er wel!!!
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Dat heb je goed gezien: bij de VVV is een boekje met 20 uitgezette routes te verkrijgen. Voor meer info: kijk es bij de reisverhalen op de site.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Mischien wat voor een Forum Weekend :grin: ??

<font size=-1>[ Dit bericht is bewerkt door: Niels op 2001-10-12 21:23 ]</font>
Plaats reactie