Mountainbike op Curacao!

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Isa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 juli 2005, 20:15

Hebben jullie wel eens overwogen om te komen mountainbiken op Curacao? Wij zitten midden op een prachtig mountainbine terrain, mooie routes langs de zoutpannen en lagune van Jan Thiel. Er zijn meerdere clubs op het eiland, waar je leuke routes bij kunt uitstippelen, bikes huren etc. Misschien een idee voor je eerstvolgende vakantie!
Isa
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Hey Isa, Ik ben in 2002 nog in curacao geweest, heb er eerst 3 jaar gewoont.


Ik vroeg me toevallig of u ene edwin kent die ook mountainbiked daar?



Timo
Isa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 juli 2005, 20:15

Hoi Timo,

Weet jij de achternaam van Edwin? Er zijn meerdere Edwins die aan mountainbiking doen.
Groeten,
Isa
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Uhm dat weet ik zo niet, zijn dochter heet in ieder geval keisha
Zijn vrouws naam ben ik even kwijt maar ik weet wel dat ze af en toe naar nederlands komt


[edit: edwin werkt of werkte bij fefik sedukon]
Timo
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Als KLM de vluchten naar de nederlandse antillen goedkoper maakt (in vergelijking met de rest van de carribean) zal ik het overwegen.
Isa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 juli 2005, 20:15

Hoeft niet perse met de KLM, hoor! Kijk even op www.arkefly.nl of arkefly.com

Het is hier ECHT leuk, hoor!
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Hey Isa

Hij heet Edwin alexander kan dat kloppen?
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Kom net terug van een week biken op dit leuke eiland. Ik heb het reuze naar m'n zin gehad. Het worldcup parcours een aantal maal gereden, het mooie Christoffelpark en de routes rondom de Jan Thiel en Cararcasbaai gereden. Zeker een aanrader voor een mountainbike vakantie. De parcoursen zijn voor vrijwel elke biker toegankelijk. Kortom..een mooie mtb bestemming.
Always ride with a smile!!!!!!
Isa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 juli 2005, 20:15

Johnny D schreef:Kom net terug van een week biken op dit leuke eiland. Ik heb het reuze naar m'n zin gehad. Het worldcup parcours een aantal maal gereden, het mooie Christoffelpark en de routes rondom de Jan Thiel en Cararcasbaai gereden. Zeker een aanrader voor een mountainbike vakantie. De parcoursen zijn voor vrijwel elke biker toegankelijk. Kortom..een mooie mtb bestemming.
Kijk, dit is mooi! Tegenwoordig hebben wij ook compleet verzorgde MTB vakanties, in samenwerking met Wannabike. Komt heel goed uit, want wij wonen AAN de route Jan Thiel. Stuur even een mailtje en kom lekker voor de Wereldbeker MTB naar Curacao!!
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Was idd fantastisch!! Ik heb namelijk ook met Wannabike gereden. Allemaal enthousiaste bikers die er voor zorgen dat de mountainbike ook definitief in Curacao op de kaart komt.
De wereldbekermanche zal hier zeker nog eens extra aan toedragen. Een snel parcours met mooie singletracks, vooral veel doorns (lekke banden) en scherpe keien.
Always ride with a smile!!!!!!
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Ik heb nog wat foto's van dit leuke eiland toegevoegd op:

http://www.pinkbike.com/photo/?op=list& ... erid=95592
Always ride with a smile!!!!!!
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

De kogel is door de kerk, de derde week van januari lekker naar curacao voor een welverdiende vakantie. Gezellig in een bungalow aan de Jan Thiel baai, dus een dagje op de mountainbike zit er zeker in.
De schoentjes gaan mee, dus hebben jullie nog tips waar je een goede mountainbike kan huren met SPD pedalen? Eventueel tips voor een tocht.
Op google heb ik wel wat gevonden, maar ik zoek natuurlijk de positieve ervaringen!
..../''''''\....../'''\.../''\...
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Ga ook 19 januari a.s. naar Curacao. Weer lekker biken in de korte broek. Ik heb weer een fiets en een aantal tochtjes geregeld via wannabike
Always ride with a smile!!!!!!
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

haha dat is leuk, de 19de vertrekken wij ook die kant op.
Wannabike is dus wel een aanrader.... Ik zal ze dan eens mailen, want de website is nog niet echt klaar.
Wie weet zien we elkaar wel!
..../''''''\....../'''\.../''\...
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Ja, zou leuk zijn. Op Curacao geldt: Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Enne..de website van Ellemieke van wannabike is al zeker een jaar onder constructie. Meer info van haar ' recreatieve' tochten kun je vinden op de site van Cuaracao actief.
Always ride with a smile!!!!!!
Plaats reactie