Mountainbike op Curacao!

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Korsou
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 18:07

28 februari zal de Run-Bike-Run te Koraal Tabak weer georganiseerd worden. Toevallig op Curaçao? Huur een MTB en doe lekker mee.....

https://www.facebook.com/events/1129439223740653/" onclick="window.open(this.href);return false;
De huizensite van Curaçao !
http://www.habitat.cw" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sensor
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 13:58

Ben van plan eerdaags een mtb te huren, heb een auto, kan iemand mij vertellen waar de startlocaties van de routes liggen. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Je kan op verschillende plaatsen op het eiland starten. Dus het hangt een beetje af van waar je zit en wat je wil doen.

Ga je huren bij Dasia? Zij verkopen dit boekje: http://www.dasiacuracao.com/web/mtb-handboek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staan verschillende leuke routes in. Ze verhuren ook fietsen van uitstekende kwaliteit.

Een paar pagina's terug kun je een verslagje vinden van een ritje van mij op Westpunt. Dat is mijn favoriete deel van het eiland. Ik moet er wel bij vertellen dat ik daar primair kom om te duiken en dus geen goede parcourskennis heb als het op fietsen aankomt. Het kan zomaar zijn dat ik met mijn rit een paar prachtige paden heb gemist. Maar het is bij Westpunt prachtig fietsen met mooie uitzichten.
Gebruikersavatar
Sensor
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 13:58

Bedankt voor jouw reactie, ik had jouw verslag en foto’s reeds gezien en was voor mij tevens de reden om een fiets te gaan huren.

Zit op Santa Barbara Beach, overkant van Jan Thiel maar Westpunt is geen probleem, bike past in de kofferbak en vrouwlief wil volgende week naar Cristoffelpark, dus ik zie wel een oplossing.

Vanochtend bij Dasia langsgereden, een mooie volwaardige Specialized Store met zeer vriendelijk en behulpzaam personeel, ik was te vroeg, winkel was eigenlijk nog dicht. Met de (huur)fietsen zit het inderdaad wel goed, staat van alles.

Primair kom ik hier om te chillen met m’n gezin, vrienden bezoeken en een klein beetje zakelijk maar omdat het in december een stuk koeler is dan wanneer ik hier in mei of in de zomer ben wil ik nu wel een keertje gaan biken wat in de zomermaanden niet echt in me opkomt door de hitte.
Wil het eiland eens op een andere manier gaan bekijken en op een enigszins rustig tempo rondrijden, stoppen bij mooie locaties, foto en weer verder. De boel een beetje verkennen en dan zal ik me de volgende keer wat beter voorbereiden.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Kijk, dan plaats ik die foto's niet voor niets. Leuk!

De zoutpannen bij Jan Thiel zijn zeer zeker ook de moeite waard om een paar uurtjes rond te rijden. Daar ligt ook een route maar ik zocht meestal gewoon mijn eigen weg. Wat ik zo waardeer aan de Westpunt is de rust aan die kant van het eiland in combinatie met het natuurschoon. Daar langs de kust kun je bijvoorbeeld parkeren en starten bij Shete Boca. Dat is een prachtig stuk rotsachtige kust waar de meeste van mijn foto's zijn gemaakt. Ik ging vanaf daar gewoon mijn gang langs de kust richting de Westpunt. Je komt dan ondermeer langs Boca Pistol. Een plek waar de golven prachtig tegen de kust aanslaan en omhoog uiteen spatten. Als je goed kijkt in de inhammen kun je van bovenaf soms zelfs schildpadden zien die even bovenkomen op adem te halen.

Hebben jullie ook snorkelspullen mee? Als je richting Cristoffelpark gaat heb ik dan namelijk nog een aardige tip. Zorg dat je rond 15:00 bij Playa Grandi bent. Dat is een klein strandje waar je een steiger ziet. Vrijwel dagelijks komen daar rond 15:00/15:30 vissers terug van hun werk. Vervolgens maken ze ter plekke de gevangen vis schoon. Als je nou rond die tijd daar gaat snorkelen is de kans vrij groot dat je schildpadden van dichtbij ziet want die komen daarop af om te eten. En dan bedoel ik ook echt dichtbij. Zo bijvoorbeeld:

Afbeelding

De truc is om gewoon rustig rond te blijven zwemmen in de buurt van de Pier. Als ze trek hebben komen ze wel. Jaag ze dan niet op maar blijf rustig zwemmen. Het is handig om te weten dat ze misschien onder water wel hun voedsel halen maar eens in de zoveel tijd komen ze boven om te ademen. Ze zijn absoluut niet gevaarlijk maar hou wel een klein beetje afstand.
Gebruikersavatar
Sensor
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 13:58

Nee, zeer zeker niet. Foto’s zeggen meer dan duizend woorden!

Omdat Dasia morgen en overmorgen dicht is heb ik vanmorgen een mailtje naar Wannabike gestuurd, binnen 5min mailtje terug, kon s’middags meteen aansluiten bij 2 Venezuelanen met hetzelfde niveau. Leuke rit van +/- 18,5km over oa. het World Cup 2006 parcours, was genieten. Kwam nog een tropische bui langs maar gelukkig konden we schuilen en na 10 min waren we weer on the road, het was behoorlijk nat en volgens onze gids is Cristoffelpark dan minder fijn rijden vanwege de blubber, trailrespect:) Naast het laatste ritje in 2017 hoop ik mijn eerste rit in 2018 op Curacao te rijden... dan wel met een fully van Dasia.

Nope, geen snorkelspul.. ondanks dat ik een duikbrevet heb sta ik liever met 2 benen op de grond en bekijk de vliegende vissen wel vanaf dek, in mei ben ik met Captain Goodlife op stap geweest en oa. de blue room bekeken, dit was meer noodzaak omdat m’n dochter (8jr) van de boot sprong en zo de grot in zwom... toen moest ik wel.

Bedankt voor de tip met de schildpadden, daar zal ik mijn dochter een hoop plezier mee doen en heeft vrouwlief ook wat te doen als ik een rondje ga biken.

Kan niet wachten om naar Shete Boca te gaan, nogmaals bedankt voor al jouw tips, wordt enorm gewaardeerd. Wellicht bekend, kwam een beknopte routekaart tegen, http://www.wannabike.com/wp-content/upl ... g_2009.pdf
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

Korsou schreef: za 24 oktober 2015, 21:30 Indien je een keer zin hebt om samen te fietsen kun je me altijd contacten.......Ikzelf woon 'aan' het Jan Thiel-natuurgebied, dus als je in de buurt verblijft kunnen we een keertje fietsen
Hoi Korsou, ik heb je een PB gestuurd
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ruim 4 jaar na dato...
Maar
mountainbike.nl schreef:Korsou
Laatst actief:wo 23 oktober 2019, 15:41
Dus wie weet...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

Laatst actief:wo 23 oktober 2019, 15:41[/quote]
Dus wie weet...
[/quote]

😀we gaan het zien
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Wat ik mij afvraag hoe vaak rijd je wel niet lek daar op Curaçao. Ik ben er vorig jaar geweest en overal waar ik keek zag ik cactussen, glas en ander afval in de natuur .
efi
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 8 september 2011, 21:39
Mijn mountainbike: Epic ht

Dat is wel lastig te zeggen, de meesten rijden daar tubeless. Ik heb 3 keer de duo xtreme gereden en geen lekke band gehad.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Je moet inderdaad niet met klassieke binnenbanden aan de slag want dan is de kans groot dat je continu aan het plakken bent. Ik heb ooit bij het Christoffelpark een mtb gehuurd maar dat was om die reden geen succes.

In alle andere keren niet één keer lek. Informeer hier dus wel naar als je ergens een fiets gaat huren.
Salvatore
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 21 februari 2021, 23:22

Hey iedereen

Binnen 2 weken vertrek ik naar Curacao om daar te gaan werken. Ik heb gelezen dat het daar ook prachtig mountainbiken is, iets waar ik erg naar uitkijk. Weet er iemand waar het mogelijk is tweedehands mountainbikes te kopen?

Groeten

Pepijn
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 495
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Toen ik er woonde (3 jaar geleden) was het aanbod op de lokale marktplaats beperkt, er wonen nu eenmaal niet zoveel mensen als in NL. Wel 2 winkels waar je nieuw kunt kopen, Dasia (specialized) en vista bike (geloof trek en merida).

Maar je kunt er idd super fietsen. Probeer contact te leggen met de lokale clubs (ik reed bij bellissima) dan leer je de routes kennen en in een groep is wel prettiger mocht er iets gebeuren.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 440
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

In de herfstvakantie een 10 dagen op dit mooie eiland, alle (wat oudere) tips gelezen. Als iemand nog goede GPXen heeft hou ik mij aanbevolen…
Plaats reactie