Mountainbike verhuur op Tenerife?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Weet iemand of er een goede mountainbikeverhuurder is op Tenerife? Ik ga daar naar toe voor mijn zomervakantie, en in die tijd lijkt het me niet verstandig om de mountainbike mee te nemen, vanwege de drukte op de vliegvelden.

We zitten in Playa des Americanos (westen) en nu kan ik op internet alleen een verhuurder vinden in het noorden. Iemand suggesties?
Trainen is voor mensen zonder talent!
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Rogier is daar geweest , stond toch een reisverslag van hem op deze site!
[zoek mode on]

Afbeelding

http://www.mountainbike.nl/ned/p_re.php

Gevonden!
[zoek mode off]

ik denk dat hij nog wel een en ander weet, van hoe en wat!
PROserver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 1 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: STORCK Rebel Race, Magura Louise FR, XT/Xtr, Fox Forx Float RL, Raceface, Hugi 240 DT 4.1d
Contacteer:

hmm... tenerife???? Daar was toch pas die enorme wateroverlast???
California dreamin'
Feanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: za 5 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element Team SC 2003
Contacteer:

JAAA, Sven doet nu aan Waterbiken :grin:
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

Ik zou gewoon een fiets meenemen.. Maar mocht je dat echt niet aandurven, dan zou ik me geen zorgen maken; op die pieteilanden kun je op iedere hoek van de straat fietsjes huren (op GC en Lanzarote ieg wel).
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Die nieuwe klein van hem zou ik niet durven meenemen in een vliegtuig. Als je alleen al ziet hoe ze met je koffer omgaan!
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik durf het inderdaad niet aan om mijn bike mee te nemen, zeker niet in het hoogseizoen. Het is bijna niet te verzekeren, dus is het risico mij veel te groot.

Het verhaal van Rogier had ik gelezen, maar hij heeft daar niet gebiked.

Ik zoek nog even verder, bedankt voor de hulp.
Trainen is voor mensen zonder talent!
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

Dat van fiets meenemen valt reuze mee. Ik heb mijn Manitou (aanschafkosten totaal zo'n ƒ7800,=) ook een keer gewoon meegenomen naar Samos. Kost ongeveer €50,= voor vervoer en een slordige €20,= voor een fietsvervoerdoos op Schiphol. Verzekeren kan via de Fietsvacantiewinkel, ik geloof in Utrecht, ben het adres effe kwijt.
Je kunt je fiets dan voor een voorafbepaalde periode verzekeren voor het totale bedrag dat je fiets heeft gekost, maakt niet uit hoe duur dat-'ie was.
Mij is dat prima bevallen, en op mijn fiets zat nog geen krasje. :-q
Honi soit qui mal y pense!
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

mmm, dat klinkt interessant. Ik zal eens info gaan zoeken bij de fietsvakantiewinkel.

Bedankt voor het meedenken!
Trainen is voor mensen zonder talent!
niwd
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 18 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Rockhopper A1 enz
Contacteer:

for the record: http://www.fietsvakantiewinkel.nl , maar die had je waarschijnlijk al gevonden
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

Er zijn ook koffers te krijgen waar je je fiets in enigszins gedemonteerde staat kunt vervoeren, en dan gebeurt er geheid niks mee (tenzij ze het vliegtuig in een middelgroot gebouw parkeren, maar dan heb je een probleem van een andere orde...). Bij Rose Versand hebben ze er een van 200€ geloof ik..
Moatje
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 9 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC Team
Contacteer:

Ik ben vorig jaar op tenerife wezen mtben leuk fietsen erg mooi. We hadden cannondale met headshock, lx afgemonteerd en hs 11 remmen, niet verkeerd dus. Alleen........veel last van cactus naalden, 5 keer lek gereden en we hadden geen spullen bij ons. We hebben twee bandjes kunnen kopen onderweg die ook weer lek gingen, met als resultaat, 4 uur terug lopen.

DUs tip; neem een bandenplakset mee.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Had je die bikes daar gehuurd? Zo ja, kun je mij dan misschien vertellen waar?

En hoe heb je de routes bepaald die je ging biken, ben je gewoon gaan fietsen om maar te zien waar je uitkomt, of zijn er daar ook uitgezette routes?
Trainen is voor mensen zonder talent!
Moatje
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 9 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC Team
Contacteer:

Ik weet niet waar je zit op tenerife....

Wij ging gewoon langs de kust biken, eerst een stuk over de boulevard, beetje trapjes pakken e.d. en dan het binnenland in. Er zijn geen uitgezetten routes. We hebben gewoon wat rond gereden. Ik weet niet meer hoe die zaak heette.
Christ
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 4 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek 6500 ('00), RS Judy XC, Deore LX / Deore

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font face="Verdana,Arial" size="1"><strong>Quote:</strong></font><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=1><BLOCKQUOTE>
Op 2002-04-12 15:47, schreef Sven:
Weet iemand of er een goede mountainbikeverhuurder is op Tenerife? Ik ga daar naar toe voor mijn zomervakantie, en in die tijd lijkt het me niet verstandig om de mountainbike mee te nemen, vanwege de drukte op de vliegvelden.

We zitten in Playa des Americanos (westen) en nu kan ik op internet alleen een verhuurder vinden in het noorden. Iemand suggesties?

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><hr size="1" color="#000084" noshade></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
Ik zou eens kijken bij:
http://www.diga-sports.de/html/index.htm
Kijk bij de Kontakt link.
Diga Sports zit zowel in het noorden als in het zuiden van Tenerife. Ik ben ze ook zo maar toevallig tegengekomen in een MTB tijdschrift.

Christ.
Plaats reactie