Dank je voor de terugkoppeling Jurriaan.
Is het daar alleen maar warm en droog of kan ik ook regen en vettigheid verwachten?
Transpirinaika
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Wij hebben 1 ochtend mist gehad en dus fris. Verdwaalt ook ergens een buitje.
Verder 2 weken lang top weer, perfect om te biken. Niet te warm/ niet te koud. Dat is het voordeel van de reis in september.
Verder 2 weken lang top weer, perfect om te biken. Niet te warm/ niet te koud. Dat is het voordeel van de reis in september.
-
- Moderator
- Berichten: 4115
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Ik heb wel begrepen dat de route nu iets anders loopt, maar destijds was het technisch niet heel lastig, vooral ver, veel HM en mooi! Reed toen op Specialized Rockster dus lage nopjes, wel een band vernaggeld door een scherpe steen door de zijwang. SnakeSkin oid is dus wel aan te raden IMHO.byorka schreef:Vraag me alleen af welke banden ik moet rijden. Ik heb ooit een Transalp op Raceking gereden.baron062 schreef:Heb m in 2004 gereden. Erg fraaie tocht!
Dit ging destijds via 'poco loco adventures' en Koen Viaene was destijds, en nog steeds, de organisator. Was ook erg gezellig, met zo'n club belgen.
Ik wil er nu best war meer band op leggen maar ik wil ook weer niet overdrijven met van die loei zware tractorbanden.
Veel stenen dus een iets zachtere compound lijkt mij wel prettig.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8734
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Die rockster lijkt wel wat op de Fast track van specialized. Daar rijd ik nu in de winter mee.
Zoiets, of een xking. Ik heb ook weer zitten kijken naar een black panther van vredestein.
In elk geval iets met een redelijk aantal, mooi verdeelde en niet al te grote noppen. PTI rond de 200 en goede wangen.
Maar ik heb nog effe
Zoiets, of een xking. Ik heb ook weer zitten kijken naar een black panther van vredestein.
In elk geval iets met een redelijk aantal, mooi verdeelde en niet al te grote noppen. PTI rond de 200 en goede wangen.
Maar ik heb nog effe
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
-
- Pro Biker
- Berichten: 989
- Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
- Mijn mountainbike: Are all Singular
- Contacteer:
Neem geen lichte banden met weinig profiel, dunne wangen of zachte compound. Die halen het eind niet.
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8734
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Wat is licht, weinig en dun.
Ik ga zeker voor sterkere banden dan ik tot nu toe gehad heb. Maar ik denk niet dat ik de meeste sterke en zware nodig heb.
Ik geloof in een soepele band met een redelijk aantal niet al te grote noppen. Dan heb je immers meer contact met de ondergrond dan met een stugge band met enkele grote noppen.
Tot nu toe ben ik met met lichte en soepele bandjes eigenlijk nooit lek gereden dus waarom zou ik dan nu plots voor een band gaan die 300 gram zwaarder. Ik snap de voordelen maar heeft ook zijn nadelen.
Wat maakt de spaanse pyreneeen zoveel anders dan het gebergte in bijvoorbeeld Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland en Italie?
Hoeveel pti heb ik dan nodig en hoe zwaar/dik moet die band/wang dan zijn?
Begrijp me niet verkeerd, ik neem jullie adviezen graag aan maar ik moet natuurlijk wel een bandje vinden waar ik achter sta. Daarvoor moet ik het geschikte bandje vinden of ik moet overtuigd raken dat ik hem nodig heb.
Ik ga zeker voor sterkere banden dan ik tot nu toe gehad heb. Maar ik denk niet dat ik de meeste sterke en zware nodig heb.
Ik geloof in een soepele band met een redelijk aantal niet al te grote noppen. Dan heb je immers meer contact met de ondergrond dan met een stugge band met enkele grote noppen.
Tot nu toe ben ik met met lichte en soepele bandjes eigenlijk nooit lek gereden dus waarom zou ik dan nu plots voor een band gaan die 300 gram zwaarder. Ik snap de voordelen maar heeft ook zijn nadelen.
Wat maakt de spaanse pyreneeen zoveel anders dan het gebergte in bijvoorbeeld Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland en Italie?
Hoeveel pti heb ik dan nodig en hoe zwaar/dik moet die band/wang dan zijn?
Begrijp me niet verkeerd, ik neem jullie adviezen graag aan maar ik moet natuurlijk wel een bandje vinden waar ik achter sta. Daarvoor moet ik het geschikte bandje vinden of ik moet overtuigd raken dat ik hem nodig heb.
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
-
- Pro Biker
- Berichten: 989
- Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
- Mijn mountainbike: Are all Singular
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk prima met wat lichtere, soepele banden met weinig profiel rijden. Maar wat ga je doen als je in de middle van niks de band aan stukken rijdt ?? Wat als je na een week geen noppen meer op je band hebt zitten ??
In de Pyreneeën (en uitlopers) ga je voornamelijk stenen tegenkomen. Heel veel.
Ik heb afgelopen jaar op standaard X-Kings 2.4 gereden van 700 gram. Een setje met ProTection zou wellicht nog wat sterker zijn. Racekings houden het overigens ook 2 weken vol.
In de Pyreneeën (en uitlopers) ga je voornamelijk stenen tegenkomen. Heel veel.
Ik heb afgelopen jaar op standaard X-Kings 2.4 gereden van 700 gram. Een setje met ProTection zou wellicht nog wat sterker zijn. Racekings houden het overigens ook 2 weken vol.
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8734
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Ander bandje erop leggen die in de rugzak zit. Een scheur kan immers altijd voorkomen.floepert99 schreef:Je kunt natuurlijk prima met wat lichtere, soepele banden met weinig profiel rijden. Maar wat ga je doen als je in de middle van niks de band aan stukken rijdt ?? Wat als je na een week geen noppen meer op je band hebt zitten ??
Dat heb ik vaker onder mijn wielen gehad.In de Pyreneeën (en uitlopers) ga je voornamelijk stenen tegenkomen. Heel veel.
Dan hebben we toch ongeveer dezelfde gedachte?Ik heb afgelopen jaar op standaard X-Kings 2.4 gereden van 700 gram. Een setje met ProTection zou wellicht nog wat sterker zijn. Racekings houden het overigens ook 2 weken vol.
Cristalp op RARA
Transalp heb ik gereden op Race king
Salzkammergut op RARA en Renagade
Verder nog genoeg tussen de keien gezeten met dergelijke banden.
Met een stevige X-king met het dan toch wel lukken?
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 32
- Lid geworden op: ma 19 januari 2015, 17:38
Heeft iemand ervaring met de Pyreneeën begin mei? Is de tocht haalbaar en zo ja hoeveel sneeuw kunnen we verwachten?
- marx504
- All rounder
- Berichten: 142
- Lid geworden op: wo 27 april 2011, 22:08
- Mijn mountainbike: Vintage Cannondale, Singular Swift met optioneel een Rohloff en lefty; very vintage gazelle CXSS
ik hou wel van een gokje wagen maar zodra ik in het middelgebergte kom ga ik toch voor dikke spaken, double defense banden, geen derailleur, geen vering en voldoende remblokken. Heb in de bergen al genoeg kapot spul gezien.
Overigens rijdt ik daar altijd mee zodat de fiets altijd vakantieklaar is
Overigens rijdt ik daar altijd mee zodat de fiets altijd vakantieklaar is
One Life, live it
-
- Pro Biker
- Berichten: 989
- Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
- Mijn mountainbike: Are all Singular
- Contacteer:
Aan de spaanse kant zit je redelijk goed, als je tenminste niet te hoog gaat. Aan de franse kant is de kans op sneeuwresten en verse sneeuw vele malen groter...thomasbikes schreef:Heeft iemand ervaring met de Pyreneeën begin mei? Is de tocht haalbaar en zo ja hoeveel sneeuw kunnen we verwachten?
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
-
- Mountainbiker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 1 november 2015, 21:49
Voor mensen die het overwegen in 2016 . Ben nu pas lid van mountainbike.nl , maar dit is mijn mooiste ooit. Heb het samen met een vriend van mij gereden in 14 dagen volgens dit boek
Le raid pyréneen VTT de l'Atlantique à la Méditérranée le Raid Pyrénéen vtt de l'atlantique à la méditerranée
Auteur: Georges Veron
Editeur: ALTIGRAPH
Date de parution: 17/03/2000
Collection:
Poids: 190 gr
Dimension: 14 cm x 20 cm
Détails: 127 pages
11,40 €
Remise - 5 %
Présentation:
Le Raid Pyrénéen VTT utilise des chemins et des pistes toujours aussi haut que possible. Le parcours présenté ici est une traversée VTT des Pyrénées imaginée, décrite et expérimentée par Georges Véron.
Aperçu des 22 étapes:
01 Hendaye, Vera de Bidasoa : 20 km et 900 m de dénivelé
02 Vera de Bidasoa, les Aldudes : 47 km et 1500 m de dénivelé
03 Les Aldudes, Fabrica de Orbaitzeta : 35 km et 1300 m de dénivelé
04 Fabrica de Orbaitzeta, Isaba : 55 km et 1300 m de dénivelé
05 Isaba, Selva de Oza : 30 km et 1400 m de dénivelé
06 La Mina (ou Selva de Oza), Somport (ou Candanchu) : 24 à 30 km et 1100 m de dénivelé
07 Candanchu, Panticosa : 42 km et 1300 m de dénivelé
08 Panticosa, Torla (ou Broto) : 36 ou 40 km et 1300 m de dénivelé
09 Torla, Escalona : 42 km et 500 m de dénivelé
10 Escalona, Plan : 28 km et 600 m de dénivelé
11 Plan, Benasque : 38 km et 1000 m de dénivelé
12 Benasque, Pont d'Arros : 45 km et 1600 m de dénivelé
13 Pont d'Arros, Alos de Isil : 58 km et 1800 m de dénivelé
14 Alos de Isil, Ribera de Cardos : 44 km et 1400 m de dénivelé
15 Ribera de Cardos, La Seu d'Urgell : 60 km et 1400 m de dénivelé
16 La Seu d'Urgell, Josa de Cadi : 44 km et 1400 m de dénivelé
17 Josa de Cadi, Refuge de Rebost : 40 km et 1400 m de dénivelé
18 Refuge de Rebost, Ribes de Freser : 37 km et 900 m de dénivelé
19 Ribes de Freser, Camprodon : 32 km et 1000 m de dénivelé
20 Camprodon, Coustouges : 48 km et 1200 m de dénivelé
21 Coustouges, Le Perthus : 41 km et 800 m de dénivelé
Le raid pyréneen VTT de l'Atlantique à la Méditérranée le Raid Pyrénéen vtt de l'atlantique à la méditerranée
Auteur: Georges Veron
Editeur: ALTIGRAPH
Date de parution: 17/03/2000
Collection:
Poids: 190 gr
Dimension: 14 cm x 20 cm
Détails: 127 pages
11,40 €
Remise - 5 %
Présentation:
Le Raid Pyrénéen VTT utilise des chemins et des pistes toujours aussi haut que possible. Le parcours présenté ici est une traversée VTT des Pyrénées imaginée, décrite et expérimentée par Georges Véron.
Aperçu des 22 étapes:
01 Hendaye, Vera de Bidasoa : 20 km et 900 m de dénivelé
02 Vera de Bidasoa, les Aldudes : 47 km et 1500 m de dénivelé
03 Les Aldudes, Fabrica de Orbaitzeta : 35 km et 1300 m de dénivelé
04 Fabrica de Orbaitzeta, Isaba : 55 km et 1300 m de dénivelé
05 Isaba, Selva de Oza : 30 km et 1400 m de dénivelé
06 La Mina (ou Selva de Oza), Somport (ou Candanchu) : 24 à 30 km et 1100 m de dénivelé
07 Candanchu, Panticosa : 42 km et 1300 m de dénivelé
08 Panticosa, Torla (ou Broto) : 36 ou 40 km et 1300 m de dénivelé
09 Torla, Escalona : 42 km et 500 m de dénivelé
10 Escalona, Plan : 28 km et 600 m de dénivelé
11 Plan, Benasque : 38 km et 1000 m de dénivelé
12 Benasque, Pont d'Arros : 45 km et 1600 m de dénivelé
13 Pont d'Arros, Alos de Isil : 58 km et 1800 m de dénivelé
14 Alos de Isil, Ribera de Cardos : 44 km et 1400 m de dénivelé
15 Ribera de Cardos, La Seu d'Urgell : 60 km et 1400 m de dénivelé
16 La Seu d'Urgell, Josa de Cadi : 44 km et 1400 m de dénivelé
17 Josa de Cadi, Refuge de Rebost : 40 km et 1400 m de dénivelé
18 Refuge de Rebost, Ribes de Freser : 37 km et 900 m de dénivelé
19 Ribes de Freser, Camprodon : 32 km et 1000 m de dénivelé
20 Camprodon, Coustouges : 48 km et 1200 m de dénivelé
21 Coustouges, Le Perthus : 41 km et 800 m de dénivelé
-
- Pro Biker
- Berichten: 989
- Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
- Mijn mountainbike: Are all Singular
- Contacteer:
Klassieker ! Let er wel op dat het werk van monsieur Véron soms gedateerd is.
Veel wegen die destijds nog onverhard waren, zijn inmiddels geasfalteerd.
Voor bijna alle etappes zijn er onverharde alternatieven, vele daarvan zijn op het net te vinden...
Veel wegen die destijds nog onverhard waren, zijn inmiddels geasfalteerd.
Voor bijna alle etappes zijn er onverharde alternatieven, vele daarvan zijn op het net te vinden...
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8734
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Zonde van de tijd als je dat boek volgt.
Je kunt daar in die 14 dagen een veel mooiere en een veel grotere afstand overbruggen.
Houd er wel rekening mee dat het daar echt heel ruw en verlaten is.
Je kunt daar in die 14 dagen een veel mooiere en een veel grotere afstand overbruggen.
Houd er wel rekening mee dat het daar echt heel ruw en verlaten is.
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
-
- Pro Biker
- Berichten: 989
- Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
- Mijn mountainbike: Are all Singular
- Contacteer:
Niet helemaal, Véron heeft een aantal mooie passages. Als je het combineert met het werk van George Laparra(zie bijvoorbeeld http://www.transpirinaica.com/), krijg je een hele fraaie route.byorka schreef:Zonde van de tijd als je dat boek volgt.
Je kunt daar in die 14 dagen een veel mooiere en een veel grotere afstand overbruggen.
Houd er wel rekening mee dat het daar echt heel ruw en verlaten is.
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =