Transpirinaika

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Toffel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 21:47

Toch blijft er iets knagen bij me, al die TP routes blijven zo zuidelijk. Je benaderde Pont de Suert zelfs van het zuiden....Er moet toch wat mogelijk zijn op de grens Frankrijk - Spanje. Meer op de hoofdkam. Ik weet dat veel Nationale parken de doorgang blokkeren, maar toch.

Heb je dat nog overwogen?
Hallo,

De oorspronkelijke route uit het boekje verloopt op sommige plaatsen iets meer naar het noorden (idd: hoger, maar ook meer kans op regen). Aangezien ik als salon-rijder die regen vermijdt als de pest :bier: heb ik de plannen enkele keren moeten bijstellen. Gelukkig zijn er smartphones met GPS en Google-maps om toch nog via leuke weggeltjes te reizen (de functie kan vergeleken worden met een routebeschrijving van punt A naar punt B zoals bij een routeplanner, maar dan kiezen voor een routeplanning als wandelaar!). Moest ik de reis herbeginnen, dan zou'k zeker niet streven om zo hoog mogelijk te gaan, want daar is wel degelijk meer kans op regen, met alle gevolgen vandien (sommige afdaling had'k niet willen doen in de regen!). En ooooh... nix zo vervelends als te moeten wandelen op een GR-wandelpad als je dagafstanden van van rond de 100km ambieert...
:D waar kan ik me aanmelden ?
Ik kijk vaak op wikiloc, daar uploaden veel spanjaarden hun routes en over het algemeen zijn die tracks goed.
Op volgende site staat de meest interessante informatie (van gpx-files, tot min of meer up-to-date info over hotel, pension, fietsenmaker, etc) http://www.transpirinaica.com. Het stuk van het station naar de vuurtoren van Cap de Creus staat er wel niet op...
Een erg mooi avontuur ..... En "The Movie"....knap in elkaar gezet :-q
Merci! 't Is een ware aanrader!! Als het weer meevalt, is het daar onbeschrijflijk knap.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nooit gedacht wat te doen als ik hard val, dit omdat je alleen reisde?

Prachtige tocht, dat je jezelf zoveel tijd gaf om te filmen en fotograferen..geeft ons een mooi filmpje.
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

Voor de echte spaanse Pyreneeen liefhebber (en de rest van Spanje): http://sigpac.mapa.es/fega/visor/
Best bruikbare online kaart die ik ooit gezien heb :-q (wel even ver genoeg inzoomen)
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Ze zijn weer gestart vandaag vanuit hendaye in 14 dagen naar argeles sur mer, 18 bikkels en 3 begeleiders.
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Voor het dagelijks verslag van deze geweldige tocht klik maar even op deze link, http://www.bikeplanner.com/index.php?mo ... &name=HeRa" onclick="window.open(this.href);return false;
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Ze zijn binnen, iedereen heeft het gehaald, een bijzonder prestatie,chapeau
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Het was een prachtige tocht! Formidabel georganiseerd, perfect weer gehad, géén onoverkomelijke schade of noodgedwongen afstappers, top dus!
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

Even wat achtergrond informatie, voor diegene die nog niet op de hoogte zijn:

Eind Juli is George, de man achter Col d’Extreme en organistor van de Transpirinaika overleden.
Hij had een jaar eerder te horen gekregen dat hij ongeneeslijk ziek was.

George was een enorme kenner en liefhebber van de Pyreneeën. Met heel veel passie was hij het hele jaar bezig met de voorbereiding, planning en uitwerking van ‘zijn’ Transpirinaika. Daarnaast verzorgde hij het hele jaar door opmaat reizen voor groepen fietsers in de Pyreneeën. Om de rest van zijn leven een zinvolle invulling te geven, is hij eind 2011 toch begonnen om een speciale editie van de Transpirinaika te organiseren. Zijn laatste, maar ook een editie met een aantal speciale deelnemers uit eerdere jaren. Dat idee leefde al langer bij hem en kreeg nu een extra dimensie. 1 van vroegere begeleiders werd bereid gevonden de organisatie ter plekke op zich te nemen, later aangevuld met nog twee (waaronder ikzelf).

Als eerbetoon werd er tijdens de afgelopen Transpirinaika op één van zijn geliefde plekken een gedenksteen geplaatst. Als dank en waardering voor zijn vriendschap en de prachtige wijze waarop hij de Transpirinaika heeft georganiseerd. Die dag zal me eeuwig bij blijven.

Afbeelding
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Oef, kippenvel. Ik was al enigszins verbaasd een update van dit topic te zien aangezien er in 2012 geen Transpirinaika zou zijn. Mooi dat jullie op deze manier de laatste eer hebben kunnen bewijzen.
Dat Bike Planner Weblog staat nou al dagen op dag2 open in mijn browser, nou ben ik nog benieuwder naar de verhalen.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Volgens mij doet die link het gewoon, maar hier is ie nog een keer. http://www.bikeplanner.com/index.php?mo ... &name=HeRa" onclick="window.open(this.href);return false;
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Toffel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 21:47

Voor 2de jaar op rij de Coast to Coast en solitaire gedaan.
Ziehier bijhorend filmpje om de herinnering te bewaren.

http://www.biketrips.be/2012TransPyrenees-Movie.html

Groeten,
Toffel
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

@Toffel,
Mooie film. Hoe week de route nu af van 2011 en wat was beter ?

Ik zie dat bij LLavorsi naar Espui gereden bent. Is net net wel of net niet in Nationale Park AguiesTortes ?
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Toffel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 21:47

@Willem12
Hoe week de route nu af van 2011 en wat was beter ?
In 2012 ben ik na't station niet meer tot Cap de Creus gereden, en de eerste dagen verliepen 'hoger' dan in 2011.
Het is niet beter of slechter, het is eens iets anders. De eerste dagen zijn er enkele heel lastige stukken bij waardoor het moeilijk is om een gemiddelde van 100km/dag aan te houden. De laatste etappes gaan veel vlotter.
Afbeelding

Ik zie dat bij LLavorsi naar Espui gereden bent. Is net net wel of net niet in Nationale Park AguiesTortes ?
Euh, geen idee of ik door dat Nat. Park heb gereden of niet. Maar met mijn bescheiden kennis van de Spaanse taal meen ik nergens gefietst te hebben waar dat niet mocht.
De etappe die je aanhaalt is héél mooi (maar door gebrek aan bevoorradingsmogelijkheden 1x van een bergriviertje gedronken gelukkig zonder nare gevolgen)
en met als kers op de taart de afdaling naar Espui; kilometers naar beneden in een onbeschrijflijk décor.
Afbeelding
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Ik heb daar beneden in het dal in de rivier gespeeld, ik wil heel graag nog eens de hele Pyreneen O-W doen.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

De piste tussen Llavorsi en Espui/Cabella loopt net ten zuiden van het nationale park. Je mag daar gewoon fietsen. Erg mooie passage waar je ongeveer 20km op 2000mtr rijdt.
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
Plaats reactie