Tips voor biketrip sept 2019

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Hi, zoals ieder jaar willen we volgend jaar sept weer op een biketrip met ons clubje (6pers). We zijn enkele bikespots aan het vergelijken maar wellicht zien we iets over het hoofd of hebben jullie tips waaraan wij niet gedacht hebben. We willen 5 dagen gaan. 3 volle dagen op de fiets en twee reis dagen. Even wat geschiedenis. Afgelopen jaren hebben we de volgende plaatsen bezocht.

Livigno, erg gaaf. Mooie trails, zowel natuurlijk als man made. Hooggebergte gevoel door hoge ligging.
Briancon, (mijn persoonlijke favoriet). Drie dagen met gids vanuit Alpinesingletrack.com. Paar shuttles met een bike trailer per dag en alleen maar natuurlijke tracks. Tracks waren erg divers. Zowel hooggebergte als veel tracks in de bossen
Ischgl, hoge ligging dus gevoel in het hooggebergte te zijn. Afwisseling van natuurlijke en bikepark trails. In het dorp weinig te doen in september. Relatief weinig afwisseling
Sölden, mooi gebied, hoog en gave flowtrails. Ondanks dat de trails erg gaaf waren wel erg aangelegd allemaal. Zoals gezegd erg gaaf maar miste daardoor wat.
Saalbach, van alles wat, mooie trails en oneindige mogelijkheden maar minder gevoel in het hooggebergte te zijn.Wel levendig dorp, gezellig

Wat zoeken we nu. Gebied wat het volgende te bieden heeft. Mooie natuurlijke trails maar enkele aangelegde trail zijn ook welkom. Gebied dat het gevoel heeft in het hooggebergte te zijn. Liften of shuttle opties. Technisch klimmen op mooie singletracks is niet erg. Uren klimmen op gravelpaden vermijden we liever :wink: Levendig dorp.
Veeeeel singletracks :-q

Geen voorkeur voor een land maar uur of 10 rijden max.

Dank voor het meedenken :-q
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Verbier sluit denk ik wel mooi aan in het lijstje. Zie: www.mtbverbier.com/NL/
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Alpinesingletrack heeft de 1e week van september een 'nieuwe week'. De 3000 meter special. Zal wat extra hike-a-bike zijn, maar een mooie optie.

Ik ben zelf de afgelopen 2 jaar bij Alpinesingletrack geweest en qua trails en verzorging is het top! :-q

Volgens mij hebben wij zelfs nog even contact gehad 2016/2017 nav jouw eerdere ervaring met Alpinesingletrack.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik kan Legenduro aanraden. Geen idee of je een gids en volledige verzorging wil maar voor een paar dagen vond ik het ideaal. Fré kent alle dikke trails rondom Alp d'Huez en de verzorging in hun chalet is perfect. Zeker voor een korte periode vond ik het briljant. Je rijd er naartoe en na aankomst hoef je alleen nog maar na te denken over fietsen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Dank allen :-q

Verbier staat inderdaad op de short list. Naast Morzine/Les Gets en Zermatt

De 3000+ versie van Alpinesingletrack had ik gezien maar dat is voor sommige van de zes van ons wellicht wat te veel. Maar ze regelen het daar allemaal erg goed inderdaad. Zou het iedereen aanbevelen :-q

Thx, Suravida. Deze kende ik nog niet. Neem ik mee in de overweging. Alle dagen een gids, shuttle en nergens aan hoeven denken klinkt goed :wink:
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Natuurlijke trails, niet te druk, shuttle / lift mogelijkheden........ we hebben het allemaal in Slovenie. Als je een beetje gas geeft net niet in 10 uur te redden met de auto, maar dat maken de trails wel goed.

Check even mijn andere posts en wellicht kan ik wat moois voor je in elkaar zetten! Met álle plezier!!
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Plaats reactie